Skip to main content

Vraagje aan iedeeen die nog in bedplast of andere noodzaak voor luiers heeft

• September 21, 2025
  • 12 reacties
  • 464 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hoi!

Ik ben een jongen van net 17, die nog altijd bijna elke nacht in bedplast, daarvoor draag ik ook een luier, ik vond dat heel lang vervelend, maar inmiddels weet ik wel beter, mijn slaap wordt niet meer onderbroken, de luier houdt mijn beddengoed, en pyjama allemaal droog, het scheelt een heleboel gedoe voor mij en mijn ouders. 

Ik ben even benieuwd naar de ervaringen van andere forumbezoekers hier en heb ik paar kleine vraagjes voor:

• Vind je het erg dat je nog een luier aan moet vanwege bedplassen?
  • Steunen je ouders je dat het niet uitmaakt dat je nog in bedplast? (de mijne steunen mij 100%)
  • Heb je een broer(tje) of zus(je) die vervelend doet over jou luiers/bedplassen?
  • Plas je in bed, maar krijg je / willen je ouders je geen luiers geven?
  • Weten je vrienden van je luiers? 
  • Hoe worden de luiers opgeborgen? in je slaapkamer in het volle zicht? 
  • Heb je een luieremmer in je kamer of badkamer? (bij ons in de badkamer) of gooi je ze anders weg? 
  • Wat voor luier draag je?  
  • Zou je liever andere luiers hebben? 
  • Draag je overdag wel eens ? of onder vrienden? En waar dan bv?
  • Hou je luier wel eens langer aan, in het weekend bv? 

Dank jullie wellll !!!

Thijsss

12 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 21, 2025

Ik ben even benieuwd naar de ervaringen van andere forumbezoekers hier en heb ik paar kleine vraagjes voor:

• Een beetje alleen heb ik hem de hele dag aan 
  • Steunen je ouders je dat het niet uitmaakt dat je nog in bedplast? (de mijne steunen mij 100%)
  • Ja ze zijn er voor me wegens me incontinentie 
  • Heb je een broer(tje) of zus(je) die vervelend doet over jou luiers/bedplassen?
  • Nee ze vind het erg voor me kleine zusje 
  • nee heb me luier de heledag aan dus ik kan niet anders
  • ja maar die zeggen gewoon het is iets wat helaas bij jou hoort
  • in een kleine kastje in me kamer waar ook doekjes liggen
  • Heb je een luieremmer in je kamer of badkamer? (bij ons in de badkamer) of gooi je ze anders weg? 
  • ja heb een luieremmer staan 
  • tena proskin Slip 
  • nee
  • ik draag ze de hele dag ik kan me plas niet ophouden
  • Geen idee wat je hier mee bedoelt 

Dank jullie wellll !!!

Thijsss

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • September 21, 2025

• Geen idee wat je hier mee bedoelt 

Is voor jou niet echt van toepassing, omdat je de luier natuurlijk altijd aan hebt.

Trouwens, ik zie dat je de Tena Slip Proskin draagt, die had ik eerst ook maar die krijg ik niet strak genoeg om (ik ben best skinny) en ze gaan altijd zo hangen, houden niet echt struktuur. En ik draai veel in bed, dus ik ben overgestapt op de Tena Slip Maxi Small Active fit.  

Wat vinden je ouders vervelend voor je zusje? 

Dank je wel voor je reactie!!

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 22, 2025

Vind je het erg dat je nog een luier aan moet vanwege bedplassen?

Ja heel erg Door de val van een pony heb ik een dwarslaesie Ik heb moeite met lopen en staan. En  heb nu last van mijn blaas en darmen en zijn er op seks  gebied  problemen

Steunen je ouders je dat het niet uitmaakt dat je nog in bedplast? (de mijne steunen mij 100%)

Ja ik denk dat mijn mama het liever anders had gezien Mijn  dwarslaesie heeft  heel mijn leven verandert En nu heb ik geen  A&B -Diploma Dressuur Waar ik volop voor ging

Heb je een broer(tje) of zus(je) die vervelend doet over jou luiers/bedplassen?

Ik heb jammer genoeg geen broers of zussen

Plas je in bed, maar krijg je / willen je ouders je geen luiers geven?

In het revalidatiecentra werd er goed voor gezorgd En ik ben met de week in een leefgroep

Weten je vrienden van je luiers?

Ja weet je de vrienden van vroeger komen niet meer op bezoek En in de leefgroep heeft ieder zo zijn beperking

Hoe worden de luiers opgeborgen? in je slaapkamer in het volle zicht?

Bij mama thuis op de badkamer in een kast En in de leefgroep op een schap dat is handig

Heb je een luieremmer in je kamer of badkamer? (bij ons in de badkamer) of gooi je ze anders weg?

Ja een luieremmer met een witte zak er in die kunnen op het containerpark af gegeven worden Daar hebben ze er zo van die  containers voor

Wat voor luier draag je? 

Ik draag van die luiers voor pubers en  tieners

Zou je liever andere luiers hebben?

Nee het belangrijkste is dat ze dat ze genoeg opvangen en  niet gaan  lekken

Draag je overdag wel eens ? of onder vrienden? En waar dan bv?

Ja uit nooit zaak

Hou je luier wel eens langer aan, in het weekend bv?

NVT

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • September 27, 2025

Vind je het erg dat je nog een luier aan moet vanwege bedplassen?

Ja heel erg Door de val van een pony heb ik een dwarslaesie Ik heb moeite met lopen en staan. En  heb nu last van mijn blaas en darmen en zijn er op seks  gebied  problemen

Steunen je ouders je dat het niet uitmaakt dat je nog in bedplast? (de mijne steunen mij 100%)

Ja ik denk dat mijn mama het liever anders had gezien Mijn  dwarslaesie heeft  heel mijn leven verandert En nu heb ik geen  A&B -Diploma Dressuur Waar ik volop voor ging

Oh :( dat is echt heel erg kl*te (ik heb het even gecensureerd), begrijp ik het goed dat je geen volledige dwarslaesie hebt? Ik zat laatst naar een programma te kijken over een revalidatiekliniek. Geloof dat het programma 3 days inside was. Daar ging het ook over jongeren met een (niet) volledige dwarsleasie. 

Heel veel sterkte! ik hoop datje functie nog vooruit kan gaan, en niet opgeven hoor! Dromen moet je na blijven jagen, misschien zijn er nog wel mooiere (ik weet het, het is niet fijn als een droom niet meteen lukt) 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 27, 2025

Wat vinden je ouders vervelend voor je zusje? 

Me zusje vind het erg voor mij  en plast zelf ook nog in bed maar soms denkt ze dat het door haar komt omdat ze een keer tegen me aan is gevallen en dat ik het daarvan heb maar dat is niet zo dus dat vinden me ouders jammer  en vervelend dat ze dat denkt

Maar ik draag over die tena proskin Slip  een romper of een strak broekje dus dan hangt de tena niet zo  

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • September 27, 2025

Hoi!. 

• Ik draag ze dag en nacht en eigenlijk maakt het me niet meer zoveel uit omdat de luiers mij wel goed beschermen tegen ongelukjes 
  • Ja mijn ouders steunen mij ook. Ik voel pas laat dat ik moet plassen en haal dan vaak het toilet niet. Dan vind ik erg vervelend en mijn ouders steunen mij hier erg in. Maar ook als ik het wel op tijd tonen ze hun steun en laten ze merken eeg trots op mij te zijn
  • Ik heb een zus maar zij reageert niet vreemd op mijn luiers zij plast zelf ook nog in bed en draagt ook luiers daarvoor 
  • Zowel ik als mijn zus hebben allebei gewoon luiers gekregen 
  • Ja en gelukkig doet niemand er vervelend over.
  • In een gedeelte van de kast daar liggen al mijn luiers en verzorging spullen 
  • Een luieremmer in de badkamer 
  • Tena Pants Maxi (S) overdag en Tena Slip Maxi Active Fit (M) 's nachts 
  • Nee deze beschermen mij goed genoeg en ze zijn best comfortabel 
  • Ja elke dag en waar we ook zijn heb ik ze gewoon nodig...
  • Soms de nachtluier wat langer in het weekend vaak tot na het ontbijt voordat ik verschoon. Mijn zus ook alleen heeft zij overdag geen luiers nodig.

Dank jullie wellll !!!

Thijsss

Leuke vragenlijst !

Zou jij hem zelf ook in willen invullen ​@Thijsss  (ben best benieuwd naar jouw antwoorden)

Seashell 😘 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • September 27, 2025

Leuke vragenlijst !

Zou jij hem zelf ook in willen invullen ​@Thijsss  (ben best benieuwd naar jouw antwoorden)

Seashell 😘 

Dank je wel! en natuurlijk wil ik dat.

• Vond het eerst wel heel vervelend, ik dacht dat ik de enige was, veel verdrietig geweest toen ik jonger was, maar inmiddels is het gewoon onderdeel van mijn dagelijkse leven, en weet ik wel beter dat ik wel doorslaap ipv wakker worden van een nat bed. 
    • Ja, 100%, ze informeren af en toe of ik nog wel wel eens droge nachten heb, en/of de luiers nog goed genoeg zijn/passen.
    • Heb een broer, die plaagt wel eens, maar dat mag geen naam hebben
    • Ik heb gewoon luiers
    • Ja mijn beste vrienden weten het, hebben we nooit echt geheim van gemaakt, eentje plast ook in bed, de andere zijn er gewoon cool over. 
    • op een plank in de kast in mijn kamer.
    • Luieremmer in badkamer, of in de kliko in de tuin
    • Tena Slip Active Fit Maxi Small 
    • Tena Slip Active Fit Plus Small (lange autoritten/vliegreis)
    • Nee, deze zijn prima, de proskin variant vind ik veel slechter
    • hele lange schooldagen (toetsweek soms) 
    • vliegreis
    • autorit 
    • bios
    • Zondag blijf ik meestal lekker in bed liggen ;)

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • October 5, 2025

Nog iemand die misschien nog een leuke reactie op mijn vragenlijst heeft? Had er zo mijn best op gedaan :( 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 7, 2025

Hi ​@Thijsss ,

Heb je altijd al in bed geplast of ben je ook wel droog geweest? Heb je behalve luiers ook nog andere dingen geprobeerd zoals medicatie, plaswekker of misschien therapie/doktersbezoek? 

Ik had precies hetzelfde probleem met de Tena ProSkin Slips en draag daarom ook nu de Active Fit alleen wel een maatje groter mijn broekjes voor overdag draag ik wel in maat S.

Vond je vragenlijst echt leuk het was te merken dat je er je best op had gedaan.

Seashell 😘 

• October 8, 2025

@Thijsss , ik plas ook soms in bed. Ik draag geen luiers. Maar bij mij komt het omdat ik soms lig te dromen dat ik aan het plassen ben (op de wc of gewoon buiten) en dus inderdaad nodig moet plassen. Ineens voel ik het nat worden en wordt ik wakker. Het is wel een paar keer voorgekomen. Maar dit is niet hetzelfde als wat jullie hebben.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • October 9, 2025

heyy, ik ben alle haltes al wel langs geweest, minrin, plaswekkers meerdere keren, droogbed training, bekken training,  allemaal met maar kort resultaat, helaas. Ik heb mij er maar bij neergelegd, dat is denk ik het beste, anders word ik alleen maar sjago

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • October 16, 2025
  • Vind je het erg dat je nog een luier aan moet vanwege bedplassen? Niet echt
  • Steunen je ouders je dat het niet uitmaakt dat je nog in bedplast? (de mijne steunen mij 100%) 100%
  • Heb je een broer(tje) of zus(je) die vervelend doet over jou luiers/bedplassen? Nee
  • Plas je in bed, maar krijg je / willen je ouders je geen luiers geven? Ik draag dag en nacht
  • Weten je vrienden van je luiers? Ja, meeste wel
  • Hoe worden de luiers opgeborgen? in je slaapkamer in het volle zicht? Volle zicht
  • Heb je een luieremmer in je kamer of badkamer? (bij ons in de badkamer) of gooi je ze anders weg? Luieremmer
  • Wat voor luier draag je?  Tena slip ultimate active fit
  • Zou je liever andere luiers hebben? Vind best
  • Draag je overdag wel eens ? of onder vrienden? En waar dan bv? Ja
  • Hou je luier wel eens langer aan, in het weekend bv? Draag dag en nacht, maar wordt wel eens laat verschoond