Skip to main content
Vraag

vraag voor luiergebruikers

• April 30, 2026
  • 4 reacties
  • 82 Bekeken

Thomaa
Forum|alt.badge.img

Hoi hoi.

Een vraagje voor degene die altijd een luier moeten dragen.

stel je gaat naar een strandje en je wilt gaan zwemmen maar er zijn geen wc’s  of omkleed ruimtes hoe doen jullie dit dan met je luier? Kleed je dan thuis om en doe je je luier over of onder je zwemkleding of doen jullie dit daar? Want je kan wel bvb thuis je zwemkleding aan doen en daar onder je luier maar dan moet je dus in het openbaar je luier weer uit en aan. Ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken!

4 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • April 30, 2026

Nou heb dat al een paar keer gehad maar er word dan een handdoek om heen gedaan dat niemand het ziet meestal doet me vriendin dat of me moeder 

Thomaa
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • April 30, 2026

@NN15000 

Dat kan ook zeker ja!

kan mij ook voorstellen dat sommige dat ook niet fijn vinden dus van daar. Maar schaamte hoeft niemand te hebben.

Klaas2
Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • April 30, 2026

ik heb het vaak genoeg gehad, ik ben gek op strand. Ik kleed me thuis al om voor strand. Ik doe eerst mijn zwembroek aan. Dat is een speedo, geen katoen zwemboxer. Bijna zo'n ballen knijper zoals sommige mensen zeggen heb ik (stretch). Daarover mijn luier en dan korte broek om dat niet zichtbaar te hebben. Vaak gaan we ook naar stranden waar geen wc's en omkleedhokjes zijn. Ik kies er dan voor om gelijk bij het uitstappen uit de auto om de luier zelf af te doen op de parkeerplekken naast de auto, dat is in het openbaar maar zoo zien zoo min mogelijk mensen er wat van, beter de parkeerplaats 

Klaas2
Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • May 1, 2026

Ja de tijd van strand komt weer, mijn vorige bericht is half misgegaan omdat de telefoon in de bank viel.

Ik draag trouwens meer luiers voor de autoritten naar en van stranden dan heb ik het meeste last van incontinentie. Ik ben me er van bewust dat als ik een ongelukje op de achterbank heb dat de stoel niet meer schoon is te krijgen is van de auto, dat vond ik het vervelendste van incontinentie, ik denk dus voor m'n ouders. Daarom heb ik vrede met die luier. Als ik uit de auto stap voor strand hoeft het eigenlijk niet meer. Doordat ik een speedo onder de luier heb ben ik binnen 1 minuut klaar 1 minuut is er wat van te zien. Vorig jaar heeft een ander gezin wat gezien dat ik een luier afdeed, toen hoorde ik ze zeggen: die jongen is gehandicapt. Wel gewoon respect en niet lacherig. Dat is wat gebeurt.

Ons hele gezin is dol op strand. savonds gaan we daarom meestal tegen zonsondergang naar huis, dan zijn we bijna de laatste op strand. Savonds heb ik de luier echt nog meer nodig door het de hele dag zwemmen in koud zeewater is m'n blaas nog gevoeliger. Daarom moet mijn natte zwembroek ook uit voor ik de auto inga anders blijf ik plassen. Doordat we dan meestal alleen zijn kan ik dan ontspannder een luier zelf omdoen. Ons gezin vind er niks raar aan wat ze zien. Savonds zijn we makkelijker naar huis, ik zit dan op de achterbank in de auto in mijn luier met mijn strand handoek goed om mijn middel. Bovenlichaam bloot want het is gewoon warm, Mijn broertje en zusje zitten in hun half natte zwemkleding in de auto ook met hun strandhandoek om hun middel. Mijn blaas kan dat niet hebben dus daarom zit ik droog in een luier direct op de huid.

Ik vindt dat alles zeer ontspannd, ik mag dan gewoon in slaap vallen. Vaak rijden we ook niet direct naar huis na strand maar gaan we naar een tante. Daar zit ik dan in een luier waar 1x in geplast is maar dat voel je niet, ik ben er dankbaar voor. Vroeger voor de luiers was mijn dag verpest als ik in mijn gewone kleding nat werd.