vraag aan de meiden over cupmaten

  • 10 December 2014
  • 21 reacties
  • 4567 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
gwoon ff een vraagje.

hoe zit dat systeem met cupmaten in elkaar?
ik snap er geen zak van.
zou iemand dat mij kunnen uitleggen?

groetsels, Valoran

21 reacties

Je hebt cupmaat A,B,C,D,E en F
A is meer voor meiden van 12,13 en 14 jaar. Je hebt ook zeg maar Cup A75, dat is groter dan alleen A
cup B is ook weer groter
cup C is nog groter (hoort ongeveer bij volwassenen)
cup D is groot
Cup E is nog groter dan D
en cup F wil je gewoon niet hebben want dat is voor vrouwen met hele grote borsten.
het is moeilijk uit te leggen maar het is gewoon net als schoenmaat, hoe langer je voet hoe groter je maat.
aha i got it! thnx!! :D:p
Alsjeblieft 😉
Haha is het dan normaal bij mij? Ik ben 13 en heb cup D xD
Ja, dat is normaal! bij Sommige meiden groeit het wat sneller dan bij de andere.
De jouwe zullen nu bijna niet of niet meer groeien en bijvoorbeeld bij je vriendinnen nog wel.
cupmaten zijn niet voor leeftijden voor de duidelijkheid. elke vrouw heeft een ander figuur en dus ook anderw borsten. meestal wat zwaardere mensen hebben grotere borsten omdat borsten uit vet bestaan.
ik ben 13 en heb cup b:o
Ik ben 16 jaar. Ik heb een ziekte waarbij ik later in de rolstoel kan kopen. Ik heb geen dikke kont. Dunne lelijke benen en cup AA en ik schaam me zo erg. Ik vind mezelf heel lelijk ook al hoor k vaak van vrienden dat ik er leuk uit zie en je mijn ziekte niet eens goed ziet. Alleen omdat zoveel jongens tegenwoordig op grote konten en dikke borsten afgaan en ik ook nog een ziekte heb maak ik geen kans meer voor mijn gevoel. Heel frustrerend. 
Heb zelf 75B en ik wou dat ik A had! mijn ma zegt dat ik blij moet zijn met mn figuur,maar vind grote borsten dus echt niet mooi. maakt me dikker pfff. maarja hoort erbij helaas! Meiden van mijn leeftijd hebben allemaal A of misschien kleiner. Wou dat ik hun dunne mooie lichaam had!\


Liefs Meisje17
Ik zou willen dat de mijne kleiner waren. Ik ben 15 en heb 70D. Maar je moet blij zijn met wat je hebt toch?
Ik ben 16 jaar. Ik heb een ziekte waarbij ik later in de rolstoel kan kopen. Ik heb geen dikke kont. Dunne lelijke benen en cup AA en ik schaam me zo erg. Ik vind mezelf heel lelijk ook al hoor k vaak van vrienden dat ik er leuk uit zie en je mijn ziekte niet eens goed ziet. Alleen omdat zoveel jongens tegenwoordig op grote konten en dikke borsten afgaan en ik ook nog een ziekte heb maak ik geen kans meer voor mijn gevoel. Heel frustrerend. 

Hoi!

Allereerst, ik ben een jongen. Ikzelf kan ook geen vriendin krijgen. Meiden gunnen mij geen kans, vinden mij niet interessant genoeg - of er is te veel concurrentie... altijd wel wat. Hoe dan ook, ik zou met alles genoegen nemen en uiterlijk plaats ik onderaan, dat telt 0,0 % mee.

Dus, ik wil even verduidelijken dat niet iedere jongen op zijn seksuele oriëntate af gaat. Ja uiteraard de meesten wel, eigenlijk allemaal. Maar er zijn er een aantal die er niet over praten en die vinden het dus niet belangrijk.

Ik hoop dat ik je een beetje gerust heb kunnen stellen. Ik weet dat het een heel stressvol en deprimerend vooruitzicht is, de toekomst, vooral omdat de kans van een partner nihil is. In dit land in ieder geval. En het is geen leuk vooruitzicht dat je later waarschijnlijk in een rolstoel zit, dus dat vind ik akelig voor je. Maar ik wilde je even een hart onder de riem steken.

Knuffel van
- Lol
Neem als voorbeeld 75C. 
75 staat voor de omtrek van je borstkas in centimeters. 
C betekend 15 centimeter erbij (volgens mij) rond je bosten.

A is plus 5
B is plus 10
C is plus 15
Enzovoort

iemand met 60B heeft in verhouding dus veel grotere bosten dan iemand met 80B

Welke cupmaat je hebt maakt voor de rest neit uit
zolang t maar in verhouding is met de rest van j lijf (vind ik)

door veel te sporten (en dus je vetpergentage te verlagen) kan je je botten kleiner maken
maar echt veel meer kan je d'r neit aan doen

xx
De zin van 60B en 80B klopt niet helemaal. De omvang van 60B is veel kleiner dan die van 80B. En als de omvang groter is wordt de cup ook net iets groter. Het heeft niet veel verschil maar wel dat de bh bijvoorbeeld niet mooi aansluit.
Ik ben 15 en heb bijna E... Grootte tieten zijn ook niet alles hoor, jongens vinden het wel mooi enzo, maar sommige kleren kun je bijna niet aan. Ik wil echt kleinere tieten... 
Je hebt cupmaat A,B,C,D,E en F
A is meer voor meiden van 12,13 en 14 jaar. Je hebt ook zeg maar Cup A75, dat is groter dan alleen A
cup B is ook weer groter
cup C is nog groter (hoort ongeveer bij volwassenen)
cup D is groot
Cup E is nog groter dan D
en cup F wil je gewoon niet hebben want dat is voor vrouwen met hele grote borsten.
het is moeilijk uit te leggen maar het is gewoon net als schoenmaat, hoe langer je voet hoe groter je maat.

Nou opzich klopt dit niet helemaal... maar toch ook weer wel. ik ben 14 en heb namelijk cup 65H :p en soms denken mensen dat ik Cup D heb. opzich beter want H is echt heel groot als je de bh ziet. Het is ook echt super zwaar en je krijgt veel rugklachten. (in iedergeval ik -_-) maar het licht aan je omvang ook grotendeels. hoe groter de omvang hoe groter de borsten maar ook hoe groter het lijkt. iemand met een omvang van 85 en een cup A zou je sneller van zeggen dat die B/C heeft. Maar iemand met een omvang van 65/70 met een cup H zou je sneller zeggen dat de persoon een D heeft. maar ik ben het met je eens F wil je gwn niet hebben maar H al helemaal niet... tenzij je van rugklachten houd 😛
Ik ben 15 en heb bijna E... Grootte tieten zijn ook niet alles hoor, jongens vinden het wel mooi enzo, maar sommige kleren kun je bijna niet aan. Ik wil echt kleinere tieten... 

heei... ik ken het gevoel. Het heeft zo z'n voordelen maar ook een hoop nadelen. Als je aandacht krijgt van jongens vraag je je af geven ze me aandacht of vinden ze me leuk om me innerlijk of om me uiterlijk. Ik pas geen leuke jurkjes en jassen zitten goed bij me schouders maar als ik hem dicht wil ritsen... ho maar! dat gaat dus mooi niet door 😛 Ik mis het om op mn buik te kunnen liggen en rennen zonder dat ze heen en weer zwieberen... mn moeder moet nu ook best wel veel geld betalen omdat ik geen bhs meer pas bij normale winkels zoals hunkemoller enz. ik begon in de 1e met een cupmaat 65A en ik ben nu op een 65H. vergeet het maar leuke bikini's kopen met vriendinnen of het zelfde truitje... maar ja wij vinden dit te groot maar er zijn genoeg mensen die willen ruilen.  Ik zou denk ik ook wel willen ruilen me iemand met cupmaat 65A alles was toen nog veel gemakkelijker... op de boys na 😑.
@fabulousgirl

wat je zegt over leeftijden klopt niet. ken meisjes van 15 met a80 en meisjes van 15 met F80
Ik ben 13 en weet mijn cup niet mijn borsten groeiden sinds mijn 11e, ik draag gwn bh maar weet mijn cup niet.
Misschien ook handig om te weten; Je cupmaat zegt helemaal niet zo enorm veel over de grootte van je boezem. Zo had ik eerst een 75C, maar kwam ik er bij een dure lingeriezaak achter dat mijn maat eigenlijk 70D hoort te zijn (die ze bij de HEMA dus never hebben). Doordat je omvang (70) klein is, wordt de cup ook kleiner. Dus je hebt een D cup, maar die is kleiner dan een D cup bij een omvang van 80. 

Het is bij het kiezen van een goede bh belangrijk om op de volgende punten te letten:
-Omvang moet strak zijn (echt strak. Iemand moet eraan kunnen trekken, het los laten en jij zou zo moeten zijn van *pats*) maar niet trekken (check goed hoe het er onder je oksel uit ziet!)
-Cup moet je borsten er mooi in houden. Dus; geen super laag uitgesneden cup (dan vallen ze er bijna uit) en eigenlijk moeten ze er een klein beetje uit komen, dat je mooie ballonnetjes hebt zeg maar. Heb je dat niet en staat de bh open; kleinere cupmaat of ander model nemen. (dat je een grote cupmaat hebt betekent ook niet dat je een volle boezem hebt, want het kan ook zijn dat je borsten vooral in de oppevlakte groot zijn en niet in hoe bol ze zijn zeg maar)
-Hij moet lekker zitten
-Bij voorkeur een kleur nemen die bij je lichaam past

-Rode bh onder wit shirt zorgt dat je bh niet te veel doorschijnt (minder dan bij een witte bh!)
-Gekruiste bandjes zijn erg fijn bij zomerse topjes
-Als je niet weet welke maat je hebt, neem er dan eeen heleboel mee het pashokje in en neem je moeder mee zodat ze kan beoordelen wat werkt, of ga naar een goede dure lingeriewinkel, die kunnen je professioneel advies geven waar je jaren plezier van zult hebben. (en schaam je vooral niet, het is hun werk.)

Liefs van mij!
Heyy,
Ik ben nu 13 jaar en bijna 14 over een paar dagen. Een mevrouw in de Hunkemöller zei dat ik tegen B aan zit met 1 soort bh maar met andere soorten wel A nodig heb. Maar ik weet niet helemaal vanaf welke grootte je nou welke maat hebt. Kan iemand me dat uitleggen?
xx anoniem
Badge

Je hebt cupmaat A,B,C,D,E en F
A is meer voor meiden van 12,13 en 14 jaar. Je hebt ook zeg maar Cup A75, dat is groter dan alleen A
cup B is ook weer groter
cup C is nog groter (hoort ongeveer bij volwassenen)
cup D is groot
Cup E is nog groter dan D
en cup F wil je gewoon niet hebben want dat is voor vrouwen met hele grote borsten.
het is moeilijk uit te leggen maar het is gewoon net als schoenmaat, hoe langer je voet hoe groter je maat.

je begint nu over leeftijd, maar dat hoeft niet want iedere vrouw is anders… ik had al B op mn 11de

Reageer