Skip to main content
Vraag

voor de eerste keer ongesteld, welk maandverband is fijn?

• September 13, 2025
  • 7 reacties
  • 181 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hoi meiden 

Ik ben vandaag voor de eerste keer ongesteld geworden welk maandverband gebruiken jullie en is fijn om te gebruiken.

Ik ben heel onzeker en hoop dat er veel meisjes me kunnen helpen welke fijn is .

Alle tips zijn welkom  

Oja tampons en zo wil ik nog niet gebruiken. 

7 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 14, 2025

Hey ​@Onzekermeisje 

Het eerste wat ik wil zeggen is sterkte .

Maar ik gebruikte altijd always maxi .

Of kotex het zwarte pak ik hou niet zo van die vleugels.

Dus dat zou je eerst even moeten weten of je dat fijn vind .

Ik heb het gelukkig /helaas nu niet mijn lichaam is helemaal verstoort dus ben al 5 maanden niet ongesteld geweest dokter zei dat komt door incontinentie en druk maken dus heb het al.lange tijd niet gehad.

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • September 14, 2025

Ik vind vleugels juist wel fijn omdat je dan minder snel doorlekt aan de zijkanten maar als je niet zoveel bloed is zonder vleugels misschien fijner omdat je dan minder het idee hebt dat je maandverband in hebt. Ik gebruik vaak  libresse en dan de roze met vleugeltjes 

voor ‘s nachts zijn vleugels sowieso wel handig en daar heb je ook speciale nachtdingen voor

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 14, 2025

Ik gebruik ook libresse

xx liefs Wolf 🐺

NightShadow
  • September 15, 2025

Heyy,

Ten eerste sterkte! Ik hoop dat je het niet ernstig heb.

Oké, ik weet niet hoe erg je het hebt, maar mijn advies:

Ik gebruik always, meestal gebruik ik wel super ultra of ultra night,

Het albertheijn merk gebruik ik ook vaak, die vind ik ook fijn. Als je het heel heftig hebt raad ik je met vleugels aan. Is het minder dan is zonder vleugels fijner. Qua, tampons, als je die later wilt gebruiken, lees de gebruiksaanwijzing voor de risico’s, dat is niet heel interresant, maar zeker wel balangrijk. Als het heftig is, kun je ook dubbel genruiken, maandverband en tampons bijvoorbeeld. Verder is er ook menstruatie ondergoed, maar daar hou ik niet van. 

Always, Libresse, en Kotex, dit zijn de populaire merken. Sence is er ook nog, dat is iets goedkoper dacht ik. Eigenlijk raad ik je aan 1 van bovenstaande merken te gebruiken en dan kijken hoe heftig je hebt en wat je nodig hebt, met vleugels, zonder vleugels, super, ultra, normal. 

Sterkte!

Ps: Ik weet niet wat het vandaag is, maar er komt niet echt een goed verhaal uit bij mij, dus ik hoop dat je het begrijpt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • September 15, 2025

@NightShadow  

Hey het eerste heel erg bedankt voor je bericht .

Hier help je me echt mee .

Ja er komt best veel uit  maar tampon durf ik niet waarom geen idee maar vind dat best eng dus heb gewoon een dubbele maandverband

Heb nu de always ultra die had me moeder ergens gevonden  en die is op dit moment nog best fijn .

Two Time
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 22, 2025

Hoii! Best spannend als je de eerste keer ongesteld wordt hoor, maar ik raad de maand verband aan van de kruidvat of die van de jumbo, Waarschijnlijk tot nooit meer ziens maar fijne dag verder!!! <3

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • November 28, 2025

Hey! 

Ik gebruik zelf ook maandverband van Libresse, een roze verpakking met vleugels, tegen het doorlekken. Zelf ben ik het in de 2e en 3e dag het heftigste ongesteld waardoor ik in de nacht van Kotex gebruik, zonder vleugels waar onder ik nog 1 doe met vleugels. Als ik naar school ga is het handig om sws een paar maandverband of tampons mee te nemen, wat jij fijner vind en een schone setje ondergoed.