Vraag

Voetbal

  • 12 August 2018
  • 7 reacties
  • 209 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Nou ik ga nu al naar de B en ben pas 14(B is jongeren onder 17) ik ben te oud voor despasarie maar de jongste van mijn team

7 reacties

Sure...
En dus?
Hun zijn groter sterker en sneller ik breek straks nog iets
Ik speel zelf 0 voeltbal maar als jij je er niet confortaabel bij voelt moet je dit gewoon aangeven bij de trainer of iemand die dat regelt

Daarnaast mag er zoizo niet argesief (met duwen enzo) gespeeld worden. En iets breken kan altijd dus daar zou ik me niet te druk over maken wand dan moet je in je bed blijven ligen altijd?

Als jij 't niet fijn vind gewoon aangeven❤️
Nouja, voetbal is geen contactsport, dus het zal onwaarschijnlijk zijn dat je iets breekt.

Op zich is het niet verkeerd om tegenstanders te hebben die beter zijn.
Zo word jij juist uitgedaagd om beter je best te doen.
Daarnaast zal je de komende jaren ook groeien, dus dat verschil zul jij overbruggen.
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Dispensatie heeft hier weinig mee te maken. Je bent 14, maar je gaat spelen in JO-16 of 17 (al zal het JO-16 zijn aangezien dit je eerste jaar in de 'B' wordt). Aangezien je 14 jaar oud bent ben je ook gerechtigd te spelen in JO-15 en eventueel in JO-14 (hier komt dispensatie echter wel bij kijken). Als 14 jarige heb je weinig te zoeken in vooral JO-17 maar ook in JO-16. Je wordt dan onder de voet gelopen en dit is ook niet leuk voor jou. Ik raad je dus zeker aan uit te zoeken of een team in JO-15 nog ruimte voor jou heeft.

Mocht je bijna 15 jaar oud worden en mocht het dus je eerste jaar in de 'B' worden (JO-16 dus) zit je op zich niet verkeerd. Je speelt dan inderdaad tegen net wat oudere jongens, maar hier is verder niets mis mee.
hoi,
ik had 2 jaar geleden een soort gelijk probleem bij turnen, ik moest qua leeftijd naar de volgende groep maar daar was iedereen minstens twee jaar ouder en beter dan ik, en bij de twee wedstrijden dat jaar werd ik allebei laatste... in mijn vorige groep eindigde ik altijd ergens in het midden, maar ik heb dat jaar wel heel veel geleerd en het jaar daarna kwamen er weer jongere kinderen bij dus was het opgelost. Ik denk dat het bij jou waarschijnlijk ook zo zal gaan, het is natuurlijk vervelend en zeker als je niemand kent maar aan de andere kant kan je waarschijnlijk veel leren van ze en word je vanzelf ouder en komen er jongere mensen bij.
En als je het echt niet wilt kan je natuurlijk dit ook altijd nog bij je trainer of degenen die over de team indeling gaat ( ik weet niet hoe dat precies bij voetbal werkt...) zeggen, misschien dat je dan naar een ander team kan.
succes!
ghost
Het lijkt mij raar als je te oud bent voor dispensatie. Je wilt namelijk (zo begrijp ik) een leeftijdscategorie lager spelen: ofwel de leeftijdscategorie waar je eigenlijk in hoort. Dan zou dispensatie überhaupt geen rol spelen.
Als je het hebt over dispensatie naar boven, dus mee mogen spelen met een hogere leeftijdscategorie, dan kun je daar niet te oud voor zijn...

Dus dat snap ik even niet.

Ik weet niet of dit mogelijk is in het voetbal, maar ik basketbal en daar kan dit wel, dus ik zeg het maar gewoon:

Je kan in het team spelen voor je eigen leeftijdscategorie en bankspeler worden in het hogere team. Dan kan je met ze meetrainen en meespelen met wedstrijden op jouw tempo en als je dit wil en als het je uitkomt.

Je kan namelijk wel veel leren van een hogere groep, zoals @ghost zei.

Ik snap waarom je bang bent dat je wellicht iets breekt. Ik met bankspeler bij het Damesteam, dus dat zijn allemaal volwassenen. Ik zoek daar zeer zeker geen fysiek contact op met hen en meestal proberen ze dat ook niet met mij. Buitensporig fysiek contact wordt bij voetbal sowieso bestraft, dus laat men dat vaak wel achterwege. Ik denk dat je kansen om iets te breken net zo hoog zijn bij je leeftijdsgenoten als bij hogere teams.

Gr. Pin

Reageer