Skip to main content
Vraag

vervelende ervaringen luier verschonen

• March 19, 2026
  • 6 reacties
  • 141 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey allemaal, dit is een vraag voor mensen die luiers dragen, hebben jullie vervelende ervaringen met luiers dragen en wat is dat geweest?

6 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • March 20, 2026

Ik denk dat alleen de allereerste keer een luier om krijgen vervelend was omdat ik te stoer was en me er te groot voor voelde. Ik heb altijd al moeite gehad om op tijd de wc te halen om te plassen. Tot mijn 12e heb ik dit geprobeerd om droog te blijven maar ik bleef nat worden op vervelende momenten. Ik liep daarvoor bij een huisarts. Dus tussen mijn 3e en 12e geen luier gebruikt. Toen in 1 keer onverwacht raade een huisarts me een luier aan toen ik daar was op mijn 12e voor natte onderbroeken elke dag en omdat ik op de middelbare school meer problemen had ermee.  Ik denk dat ik stomverbaasd was. Ik denk dat ik eerst aan de huisarts vroeg wat moet ik dragen dan? Babyluiers? Ik wist dat mijn lichaam als 12 jarige best gegroeid was, daar pas ik toch nooit in ? Van de huisarts leerde ik verbaasd voor het eerst dat luiers bestaan voor een 12 jarige en ouder.

Toen moest ik ook gelijk door naar de apotheek eronder waar ik moest praten met een verpleegkundige die me een luier omdeed staand op mijn voeten na mijn toestemming. Dat vond ik al bijzonder, ik dacht dat je er altijd voor liggen moest. Denk dat  mijn eerste reactie was: ik ben sinds mijn 3e uit de luiers en nu zit ik er op mijn 12e weer in voor het eerst. Het enigste vervelende gevoel was: ik vond mezelf best stoer op mijn 12e en nu had ik een pamper om maar ik heb tussen 3 en 12 jaar altijd natte onderbroeken gehad. Dus 9 jaar. De huisarts en de verpleegkundige hadden uitgelegd dat zo'n ding medisch is en voor je eigen bestwil.

Ik denk dat ik pas 4 uur later op school de wc niet haalde en in m'n broek plaste wat ik akelig vond maar had ook voor het eerst die luier om toen voelde ik voor het eerst wat een luier doet: het opzuigen en weer droog voelen aan je lichaam. Toen waardeerde ik ze sindsdien.  Had ik dat maar eerder geweten. Ik had me niet 9 jaar lang elke dag nat hoeven voelen.

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • March 21, 2026

Verder nog mensen?

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • March 21, 2026

Nou ik heb het een keer gehad bij de efteling ik ben incontinent en me moeder verschoonde me omdat ik ze niet straks en goed aan doe vind ik niet erg hoor dat ze het doet het scheelt me natte broeken wat vervelender is .

Maar ineens was me moeder me aan het verschonen en de deur ging ineens open van het verschoon ruimte en daar stond een jongen van 7 jaar die er blijkbaar ook een droeg .

Ik weet niet of ze wat gezien hebben bij mij maar ik vond dat niet fijn.

Dus nu kijken me moeder en me vriendin en zusje wel of de deur goed dicht is.

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • March 24, 2026

Niet perse tijdens het verschonen maar soms vind ik het vervelend als mensen door hebben dat ik een luier draag en dan aan mijn ouders gaan vragen waarom hun dochter luiers draagt... Ik snap het niet ik ga toch ook niet vragen waarom die en die dat merk onderbroeken dragen?! Anyway ik zou het gewoon best vinden als ze zien dat ik luiers draag maar dat gewoon accepteren en er geen vragen over gaan stellen. Toen ik 5-6 jaar oud was had ik een vriendinnetje gemaakt op de camping we speelden al een paar dagen met elkaar en toen gingen we ook een dag naar de speeltuin een paar veldjes verderop. Het was erg warm weer en ik droeg korte hotpants omdat ik een beetje had geplast hing mijn luier een beetje door en stak ook een beetje uit mijn broekspijpje. Mijn vriendinnetje zag dit ook en zei dit ook van: "Hey is dat een luier?" Ik schaamde me kapot maar zij zei: "Dat is niet erg hoor mijn broer draagt ook nog luiers omdat hij nog in bed plast." En we bleven gewoon gezellig samen door spelen en de luiers kwamen gewoon niet meer te sprake dat is zoveel beter. Je weet het oke... niet moeilijk over doen net als mijn vriendinnetje toen.

Seashell 😘

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • March 24, 2026

​@Seashell  ja dat klopt helaas wel wat je in een ander topic  van incontinentie al zei dat is hier een goed voorbeeld van sommige mensen snappen niet dat het soms vervelend over kan komen ik heb dit helaas dit weekend mee gemaakt toen werd aan me vriendin gevraagd waarom ik ze droeg , want meisjes van die leeftijd hebben ze niet nodig 

Me vriendin heeft toen best kwaad gezegd dat het haar niets aan gaat maar dat ik ze niet voor de lol aan heb .

Maar dat kan heel lullig over komen als iemand dat zei ik was super blij dat me vriendin het opnam voor me 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • March 24, 2026

Ja idd maar zijn mensen gewoon dom of houden ze zich van de domme... Hmm die persoon draagt een luier waarom zou ze dat doen...🤯 Jaaa hallooooo. Of opmerkingen van: "Ben je niet te oud om nog een luier te dragen"? Echt waar waarom zijn luiers zo'n groot punt. Mensen die niet goed zien dragen een bril. Wij hebben gewoon wat ander ondergoed nodig so what....?! Echt het taboe rondom luiers zou er gewoon niet meer moeten zijn. Maar juist door zulke mensen blijft het 😡

​@AnoniemBaz heb jij zelf ook vervelende ervaringen gehad ivm luiers

Seashell 😘