vegetariërs worden help!!!

  • 3 April 2016
  • 6 reacties
  • 244 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heey,

Ik heb een paar hele belangrijke vragen, want ik wil vegetariërs worden, maar ik durf het niet tegen mij ouders te zeggen en ik weet niet of ik het vol hou. Het belangrijkste is mijn gezondheid, want ik heb een hele lage bloeddruk heeft dit hier iets mee te maken? Ik wil het wel proberen, want ik kan het niet meer vlees eten ik heb er geen zin meer in dan vroeger ik zie zeg maar tegen het avond eten op. Ook weet ik niet hoe ik dit tegen mijn ouder/ vrienden moet vertellen. Heeft iemand tips????

-xxx-

6 reacties

Gewoon zeggen tegen je ouders dat je vegetariër wilt worden en of ze daar rekening mee willen houden.
Veelvoorkomende fout: ik ben vegetarisch.
Het is of ik eet vegetarisch of ik ben vegetariër of ik een vegetariër (wat kannibalisme is...).
*eet* ipv een
heei anoniem2002 ik ben al 8 jaar vegetarisch maar ja dat boeit niet zo veel. ik zal eerlijk zojn als je vegetarisch bent ben je sneller moe en je weet na een tijdje niet meer hoe vlees smaakt
Hoi !
Beetje oud topic , maar misschien is iemand nu nog iets met mijn reactie 😉 .
Als eerste de angst om het niet vol te houden . Dat hoeft geen reden zijn om het niet te doen , je kan altijd proberen en dan zie je wel of je het volhoudt . Je kan ook beginnen met af en toe vegetarisch eten ( flexitarisch ) .

Aan je ouders kan je gewoon vertellen dat je dit wil proberen en ook waarom . Als ze dit niet willen doen kan je zelf een deel van je eten make of bv. enkel vegetarisch eten bij anderen of op school .
Je vrienden kan je het ook gewoon tegen vertellen met dezelfde redenen , het zijn je vrienden dus het lijkt me sterk dat ze dat niet zouden accepteren .

Wat @Lu2002 zegt kan misschien kloppen bij haar , maar ik ben nog nooit om die reden moe geweest . ook kenissen die al vanaf hun kindertijd vegetariër zijn , zijn perfect gezond . Wel moet je er natuurlijk zorgen dat je voldoende vervangingsproducten eet en niet gewoon je vlees en vis schrapt .
Dat kunnen noten , eieren ,... zijn , maar er zijn tegenwoordig ook enorm veel vlees-en visvervangers te vinden . Laatst zag ik zelfs vegetarische salami en fish sticks en die smaak is amper te onderscheiden met de echte !
Als je niet genoeg vervangers eet kan je best supplementen nemen .

Veel succes aan iedereen die vegetariër worden wil proberen ! ;)
Groetjes , Lot
Ik ben zelf nu denk ik 2.5 jaar vegetariër en mijn moeder zij vroeger altijd van mij mag je vega worden als je oud genoeg bent wand als je jonger bent is dat idd niet goed voor je gezondheid.

Ik zelf hat op het gegeven moment dat elke keer dat ik vlees in mijn mond deed ik beelden zag in mijn hoofd van die beelden in het nieuws enzo. Ik kon het niet meer eeten en liet steeds meer vlees ligen.

Uiteindelijk ben ik flexitaarier geworden voor een half jaar om te wennen aan geen vlees eeten. Daarna helemaal aleen ik eet soms nog wel vis omdat ik de fitamines nodig heb en ik neem. Elke dag een vitamine gummy bear.

Als je je er gelukkiger door gaat voelen raad ik het zeker aan wand het heeft wel echt mijn leven positief veranderd❤️

Veen Suc6 ❤️
ik vond deze topic onder seksualiteit dus meschien het kopje veranderen?

Reageer