Vraag

vanaf help, ik kan niet meer stoppen

  • 18 July 2019
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy allemaal
ik ben sinds een tijdje bezig met afvallen, ik weet dat ik t niet op de meest gezonde manier doe maar ik kan dr niet mee stoppen.
t is zo dat ik de ene keer lunch oversla en de andere keer ontbijt en soms zelfs allebei. Ik krijg per dag zo een 400 calorieën binnen. Het begint mensen op te vallen maar ik ontken alles, ik kan dr ook niet mee stoppen
ik denk zelf dat t wel meevalt maar als je op internet kijkt lijkt t toch iets erger
ik ben 14 jaar en ben in de afgelopen maandvan 58 kilo naar 53 gegaan....

pleas heeft iemand advies thnxx alvast

2 reacties

Hallo 🙂 Dat is inderdaad geen gezonde manier om af te vallen. Er zijn gezondere manieren zoals bewuster eten (gezond) en bewegen maar doe het niet te gek. Het is nooit goed om te weinig te eten. Een meisje van jou leeftijd heeft tussen de 2200 en 2400 calorieën per dag nodig (Als ik het goed heb) om gezond te blijven.
Hey,
Ik weet niet hoe lang je bent, maar volgensmij is 53 en 58 kilo een normaal gewicht voor een 14-jarige. Je zou op internet eens je bmi kunnen uitrekenen. Als dat goed is, hoef je helemaal niet af te vallen. In dat geval moet je zekerder van jezelf worden. Dat wordt vanzelf meer als je ouder wordt. Iedereen heeft wel iets moois aan zichzelf!
Als je toch echt wilt afvallen is dit mijn advies:
Wat Aardbeihamshake (prachtige naam,😂) zegt klopt. Dit is geen gezonde manier van afvallen. Je zou er eens met je ouders of vrienden over kunnen praten, en dan kunnen die je ondersteunen met je voeding. Je ouders kunnen er bijvoorbeeld op letten dat je je ontbijt eet en je vrienden kunnen letten op je lunch. Afvallen gaat makkelijker als je genoeg (vgm tussen de 2200 en 2400) calorieën per dag binnenkrijg van gezonde dingen.
Je kan bijvoorbeeld 's ochtends twee boterhammen eten, met daarop jam, kaas, honing of vleeswaren.
Tijdens de eerste pauze een stuk fruit. Bijvoorbeeld een appel, peer, sinaasappel.. En de perziken en nectarines zijn erg lekker op dit moment :D
Tijdens de tweede pauze kan je drie of vier boterhammen eten, met daarop weet gezonde dingen, zoals ik ook noemde bij het ontbijt.
Naast gezonder eten kan je ook gaan sporten. Je kan gewoon thuis wat dingen kijken op yt, en dat proberen mee te doen. Als je dat een kwartier/twintig minuten per dag doet, en je gezond eet, val je af op een goede manier.
Als je zo door blijft gaan als je nu doet heeft dat allemaal andere consequenties. Je haar zou er van uit kunnen gaan vallen, je menstruatie kan uitblijven, je krijgt een niet gezond ogende huid. Er zijn vast meer dingen, maar die weet ik niet. Daarvoor zou je ook eens op internet kunnen kijken.
Hopelijk ga je stoppen met afvallen op de manier die je nu doet, en heb je er wat aan.
Xx

Reageer