Skip to main content

Hii, 

Ik val de laatste tijd regelmatig flauw, heeft iemand misschien een idee hoe ik dit optijd kan stoppen? Heb ergens wel een idee waar het door komt... :((

Alvast bedankt :)

Hey! Wat vervelend en het lijkt me ook schrikken.Misschien moet je toch even naar je huisarts? Als je al een gevoel hebt waar het aan ligt zou je dat erbij kunnen vertellen hopelijk kan die arts je dan wat geven. Of dat je iets kunt doen qua eten of drinken ofzo. Ik hoop dat je er iets mee kunt en dat het over gaat. 

Liefs Tover xxx

Heyy,

Wat eng zeg! Ik zou idd zoals @Tover01 al zegt langs de huisarts gaan die kan je denk ik het beste verder helpen.

En misschien heb je nog wat aan deze link daar staan ook wat tips in: https://www.thuisarts.nl/flauwvallen/ik-ben-flauwgevallen

Ik hoop dat het snel over gaat!🍀

Liefs, ItsJustMe <3

Hii,

@Tover01 @ItsJustMe bedankt voor de reactie, maar naar de huisarts gaan zie ik niet meer als optie.. ben er wel vaker geweest en iedere keer wordt er gezegd dat het wel mee valt en dat ik dan rustig aan moet doen. Als ik nu wéér heen ga heb ik het gevoel dat ik zeur en dat ik niet meer serieus wordt genomen.

Hey! Flauwvallen kan door van alles komen, zoals te weinig water drinken, niet genoeg eten, stress of misschien iets anders. Zorg dat je genoeg drinkt, regelmatig eet, en niet te snel opstaat als je ligt of zit.

Als je wel een idee hebt waar het aan ligt, is het sowieso slim om even langs de dokter te gaan, die kan het checken. Als het vaker gebeurt, zou ik het sowieso laten nakijken, better safe than sorry, toch?

Hai,

Wat naar. 🙁 Waardoor denk je zelf dat het komt? Heb je al eens bloed geprikt?

Hoop dat je er snel van af bent.😘 

Hee @Boterbloempjee,

Het flauwvallen kan ook komen doordat je te weinig eet of slaapt… hoe laat ga je eigenlijk slapen en sta je op? En heb je ook dat je op school flauwvalt?

veel sterkte, hoop dat het snel beter gaat ❤️

Hii,

@Cantaloupe .. ik denk zelf dat het door stress komt en iets anders waar ik moeilijk over kan praten. Ben wel wezen bloedprikken maar er komt niks bijzonders uit terwijl het al wel vaker is gebeurd. 

@Tropicana .. slapen gaat niet heel goed, ik  lig vaak wakker en kan moeilijk weer  inslapen dan. Meestal ga ik rond 10 uur slapen... en om half 7 eruit.  En ik ga nu even niet meer naar school Omdat ik dus vaker flauw val en op school is dat gewoon eng en begin raak ik snel in paniek. 

Hoi, het is oke dat je het hier niet deelt😘 zat misschien ook een beetje te pushen omdat je het anders wrs wel in je berichtje had geschreven, sorry😕 Weet je huisarts het wel?

Hii,

@Cantaloupe ... je pusht niet. Mijn huisarts weet het wel alleen die doet niet veel. Dus laat ik het maar even dan.

Oh 🙁 Ik heb 2 huisartsen, misschien als jij dat ook hebt dat je op een dag kan gaan dat die andere werkt, en dat die wel iets doet.

Hey, 

Flauwvallen kan door heel veel dingen komen, waarschijnlijk komt het bij jou voort uit het te weinig slapen en stress. Wat voel je vooraf? Heb je honger en krijg je daardoor een flauwte? Of heb je het misschien heel warm? Of hyperventileer je? 

Dit kunnen allemaal oorzaken zijn maar wat misschien belangrijker is, hoe ga je daar nu met om. Ikzelf ga altijd optijd zitten, beter te vroeg dan te laat. En misschien kan het je wel helpen als je zoiets voelt opkomen om een dextro (druivensuiker) te nemen. Dat geeft je snel terug een beetje energie. 

Sterkte! 

Liefs 

Anoniem789 

Hii,

@Cantaloupe.. ik heb maar 1 huisarts.. 🙈

@Anoniem789 .. voordat ik flauwval heb ik meestal een hoge hartslag en word ik benauwd en ga trillen of soms tintelingen.  En ik heb wel eens momenten dat ik hyperventileer, maar dat is alleen na een paniekaanval.  En het probleem is een beetje dat ik het niet voel aankomen als ik dat wat ervoor gebeurt krijg gaat er meestal een tijdje overheen en dan is het weer goed, maar val later dan alsnog flauw.. en ja erg ingewikkeld zeg maar.. 😕

Liefs 

Hai, 

jeetje dat klinkt heftig😔😕 kan je huisarts je niet doorsturen? 

Hii,

@Cantaloupe... de huisarts gaf aan dat dat niet nodig was, maar kan wel vragen, bedankt! 🤗

Heee lieve @Boterbloempjee ,

dat lijkt me heel naar en heftig zeg, kan het misschien ook te maken hebben met je gewicht? Hoeveel weeg je eigenlijk? En ben je wel eens bij een cardioloog geweest?

sterkte en veel liefs 💋 

Hii

@Tropicana.. ik weeg 51 kilo en ben 170. En ben wel eens bij een cardioloog geweest, maar alles was gewoon goed. 

Liefs :)

Hai,

hoeveel drink je eigenlijk op een dag? liefs😘

Hii

@Cantaloupe .. ik drink meestal bijna een liter,  meer dan dat lukt niet altijd.

Liefs 😘😊

Hai @Boterbloempjee 

dat is wel erg weinig.😕 Zou meer lukken, misschien gewoon water? en wat meer verspreid op de dag, of dat je s ochtends een fles neerzet?  liefs😘

Hii,

Sorry @Cantaloupe .. was het vergeten om te reageren.  Meer is gewoon heel lastig en als ik het verspreid op de dag neem of een fles neerzet, vergeet ik het uiteindelijk weer of stel het uit.😕

Liefs ❤️

Hai @Boterbloempjee ,

dat snap ik wel😕 kan je niet met een soort schema werken met vaste tijden dat je wat drinkt? of dat je briefjes ophangt dat je er aan denkt? dan went het misschien wel na een tijdje en denk je er zelf aan, en misschien kan je een topic maken dat je vraagt of iemand tips heeft om meer te drinken? 😊

liefs terug😘

Hii,

Bedankt voor je goede tips lieve  @Cantaloupe!! Heb er echt wat aan en ga het proberen!

Nogmaals bedankt:)

Liefs ❤️😘

Hey lieve @Boterbloempjee  ik hoop echt dat je hier geen last meer van gaat hebben! Lijkt me echt angstig ook.  Qua drinken kun je misschien verschillende soorten thee gaan drinken over de hele dag? Zodat het afwisselend is en ook lekker blijft. En misschien kun je ook extra ijzer nemen via zo'n roosvicee drank of iets dergelijks.   https://nl.wikihow.com/Omgaan-met-flauwvallen?origin=serp_auto

Hier kun je ook nog veel info lezen! Veel sterkte en beterschap! 

Liefs Tover xxx

-onnodige quote verwijderd-

ik zou naar de dokter/huisarts gaan. als je al een beetje aanvoelt dat je duizelig word ga dan op de grond zitten waar je je niet pijn kan doen (sorry als ik iets fout heb ik val echt nooit flauw..)

Hai ,

ik drink vaak icetea zonder prik, dat gaat makkelijk naar binnen en is lekkerder dan gewoon water vind ik, dus misschien ook nog een idee?🤗

Reageer