Skip to main content

Heyyy ik ben een meisje van 14 jaar en ik wou dus aan de meisjes hierop vragen hoe ik een tampon moet gebruiken. Ik gebruik altijd maandverbands mr ik dacht laat ik maar een keertje wat andere proberen. Het probleem is dus het past echt echt niet😭 ik weet niet wat ik deed ik duwde het er gwn in en dat deed zoveel pijn en daarna deed het ook veel pijn als ik ging zitten of lopen...ik heb echt een gevoel dat er iets mis is dus dames HELPPP!!!

(ik kan/wil het trouwens niet aan mn moeder vragen en ook niet aan andere mensen vertellen)

Ik zou het toch wel aan je moeder vragen, zij weet dit  het beste. Ze kan je erbij helpen, en zij heeft dit zelf ook door moeten maken en ik weet heel zeker dat ze dat heel normaal vindt! Waarom kan je het niet aan je moeder vragen? Je kan ook een video op youtube kijken

Heyyy @Knappedame 

hier wat tips:

om te beginnen sws de kleinste maat nemen van de tampon, ik zelf gebruik de mini van OB, deze is te halen bij bijv de kruidvat (mss ook de etos ofz maar dat weet ik niet zeker)

zoek nu een plekje, bijv de wc en ga gwn zitten, zorg dat je broek en onderbroek helemaal bij je enkels zit zodat je je benen goed wijd kan doen (niet te wijd) 

haal de tampon uit de verpakking, (zorg ervoor dat je dit doet met schone handen) 

haal een paar x diep adem en zorg dat je helemaal ontspannen bent

duw nu langzaam de tampon erin met je wijsvinger (niet het uiteinde van het touwtje naar binnen duwen) 

het is trouwens handig als je vagina een beetje nat is want dan kan je de tampon er beter in doen want dan gaat het soepeler

ga verder met duwen. het kan zijn dat je hem soms even niet verder kan duwen, probeer dan een beetje te veranderen van richting enz

nu de tampon erin zit moet je even  gaan staan, je broek aan doen en probeer ff op en neer te springen en ga ook ff op de grond zitten om te kijken of je de tampon nog voelt zitten, voel je hem HELEMAAL niet meer zitten, dan zit ie goed

voel je m toch nog zitten, ga dan opnieuw naar de wc, maak je vagina een beetje nat door bijv te plassen ofz, en ga opnieuw met je wijsvinger in het gaatje om de tampon er nog dieper in te duwen, gwn bijna zover mogelijk, maar zorg dat er nog wel een stukje van t touwtje uit hangt zodat je hem er ook weer uit kan halen. 

ga nu opnieuw kijken of je hem nog voelt zitten, zo nee dan zit ie goed, zo ja dan moet ie nog dieper

haal de tampon er uit als je bijv bloed op het touwtje ziet zitten, want dat betekent dat ie doorweekt is, en verwissel de tampon na ong 6 uur (verschilt per dag en per de hoeveelheid bloed dat je hebt) 

op alle websites staat dat je niet mag slapen met tampon omdat er dan kans is op TSS, ik slaap zelf wel met tampon in en mijn moeder doet dit al haar hele leven en hebben allebei nog nooit TSS gehad dus in principe denk ik dat je gewoon met tampon in kan slapen, mr kies zelf maar wat je wilt. als je niet weet wat TSS is zoek dan even op wat het is en hoe de ziekte kan ontstaan en hoe grote kans is dat je het krijgt enz

dit duurde erg lang om te typen dus hoop dat het heeft geholpen, ben best moe dus sorry als er spelfouten in zitten, vertel je als het is gelukt of als je nog vragen hebt (ajb geen vragen over TSS, weet er zelf ook niet heel veel over)

fijne avond nog 🙂 groetjes @We_Should_Stick_Together21 

Reageer