Skip to main content
Vraag

Tips om beter te slapen

• January 26, 2026
  • 6 reacties
  • 55 Bekeken

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4

Hallo mensen!

Ik heb de afgelopen weken een beetje moeite met in slaap komen. Ik blijf dan lang om mijn rug liggen, en als ik op mijn rug lig dan ga ik heel veel nadenken en kan ik niet in slaap komen.

Heeft iemand tips?

6 reacties

Monkeyboy08
Forum|alt.badge.img+12
  • Topper
  • January 26, 2026

Hoi Pietpirat,

Om goed te slapen heb ik een aantal tips. Ga niet vlak voordat je gaat slapen nog op een scherm, want dan ben je niet snel uitgerust. Ook eten en drinken voor het slapen kan ervoor zorgen dat je slechter in slaap kan komen. 

Maar vooral, zorg ervoor dat je op vaste tijden gaat slapen (dus niet de ene dag om 21 uur en de andere om 00 uur), zodat je een routine hebt.

Groetjes, Monkeyboy08

• January 27, 2026

Hoii ​@PietPirat , met dit probleem heb ik ook een tijdje te maken gehad, wat bij mij heeft geholpen is een podcast ophebben, of rustige muziek. Wat bij mij ook hielp is iets intensiefs doen, zoals sporten, want dan ben je moe en kom je echt veel beter in slaap. 

Dan echt de beste tip: zorg voor een fijne en opgeruimde kamer, en zorg dat je je fijn voelt in je kamer, dan voel je je vaak veel beter en kom je zoveel beter in slaap!!!

Dan mn laatste tip: ik kwam er ook achter dat mn matras niet goed was, hij was veel te hard, ik heb nu een viel zachtere, en dat slaapt zoveel beter!

Succes, hopelijk had je wat aan deze tipss

• January 27, 2026

Heee, ik heb dit ook heel lang gehad en ik lag vooral lang wakker na te denken over dingen en andere dingen (heb ADD dus dat is wel logisch ig) maar voor dat je gaat slapen een warme douche nemen of een kop thee helpt mij wel want dan ben je een beetje, tja hoe zeg je dat, nou ja je snapt wel wat ik bedoel hoop ik hahah. En ik weet niet of je van lezen of muziek houd, rustige muziek helpt ook maar dan heb je wel weer je telefoon in de buurt wat niet echt helpt vind ik. Lezen helpt wel, ook al vind je het misschien niet zo leuk, je kan ook even op internet kijken, daar kun je ook veel vinden! En gewoon kijken wat voor jou helpt! Xx

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • January 28, 2026

Hoi ​@julia123 Wat is ADD.

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • January 28, 2026

@miarabel457 ADHD min het hyperactieve stuk.

• January 28, 2026

ADD is een variant van ADHD, ik heb eigenlijk last van aandachtsproblemen, concentratieproblemen en moeite met plannen (en aan een planning houden) en dingen organiseren, maar zonder  hyperactiviteit (wat je dus hebt bij ADHD) het zijn nog wel veel meer dingen maar ik kan het niet zo goed uitleggen dus op het internet kan je er veel meer over vinden! Ik denk bijvoorbeeld ook heel erg veel na over dingen en raak ook wel eens een beetje overprikkeld, maar ja ik kan het heel slecht uitleggen! Xx