Skip to main content
Vraag

Terug na een jaar

• December 26, 2025
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hoi allemaal! 

Na een jaar ben ik weer actief op Kindertelefoon. Allereerst wil ik iedereen heel erg bedanken die ondanks mijn afwezigheid af en toe een berichtje achter liet onder mijn topics met de vraag hoe het met me gaat! Mega lief! Daarnaast wil ik ook jullie een fijn en gelukkig nieuwjaar alvast wensen en hopelijk hebben jullie een fijn kerst gehad! 

Zelf verliep mijn kerst helaas anders, ik lig momenteel in het ziekenhuis. Eerst wil ik jullie een update geven op het afgelopen jaar. Ik zou willen dat ik wat positiefs zou kunnen vertellen, maar eigenlijk is dat er niet... 

Vorig jaar zat ik in een gezinshuis, het ging eindelijk beter met me, ik mocht mijn ouders regelmatig zien en ging weer naar school. Ik kreeg weer hoop in het leven. Ik kreeg vriendinnen en vrienden en had weer contact met een jongen. Helaas verliep dat contact niet zo goed en kreeg ik weer last van mijn angsten. Ik wilde niet meer naar school en als ik bij mijn ouders was, wilde ik niet meer terug naar het gezinshuis. Uiteindelijk is na lange tijd besloten om het contact tussen mij en mijn hele familie/vrienden te ontnemen voor mijn eigen veiligheid en ben ik overgeplaatst naar een intensieve gesloten jeugdzorg waar ze mij hebben geholpen met mijn angsten, sociale problemen etc...  Ook heb ik er een paar nieuwe diagnoses bij, zoals Tourette en gastroparese. Nu zit ik in een wat versoepelde gesloten jeugdzorg en heb ik weer recht op mijn telefoon, maar nog steeds heb ik geen contact. Ik heb mijn familie al 10 maanden niet gesproken... Mijn moeder is bevallen van mijn zusje en die heb ik nog niet ontmoet.. Ze wordt over een paar maanden alweer 1. 

Op kerstavond kreeg ik voor het eerst last van duizeligheid en ben ik uiteindelijk flauwgevallen. Gisteren ben ik ook nog twee keer flauwgevallen, waarvan een keer recht voor mijn begeleider. Ik begon toen ook blijkbaar een beetje te trillen. Ze hebben toen de ambulance gebeld en die hebben mij naar het ziekenhuis gebracht. In het ziekenhuis hebben ze mij aan verschillende slangen en plakkertjes geplakt. En sindsdien lig ik hier. Ik heb vannacht ook twee aanvallen gehad en heb toen een zuurstof brilletje gekregen voor extra zuurstof. Mijn begeleider is vanochtend terug naar de jeugdzorg gegaan en dus ligt ik hier nu alleen. Ik heb nog twee aanvallen gehad vanmiddag waarvan de laatste bijna 5 minuten duurde en ik bijna 5 minuten bewusteloos was. Ze weten nog niet wat het is en dus hebben ze nog niet een echte behandeling. Ik hoop dat het steeds beter gaat worden❤️ Ik doe mijn best en ga proberen jullie op de hoogte te houden. 

Nogmaals een fijn en gelukkig nieuwjaar💕

Liefs, Lunah

4 reacties

Lotte_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • December 27, 2025

Hoi ​@Lunah ,

Wat goed van je dat je dit vertelt! Dat klinkt alsof je in een nogal lastige situatie zit. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Lotte
(De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • January 4, 2026

Hoi ​@Lotte_  van de kindertelefoon waarom beantwooorde jullie mij topic niet, want mij topic zijn een paar echt heftig.

Maria_
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • January 4, 2026

Hoi ​@miarabel457,

Het forum is voor kinderen bedoeld. Dat betekent dat wij als moderators ons zoveel mogelijk buiten de topics houden. Als de Kindertelefoon of andere organisaties al opgenoemd worden door een andere gebruiker, is het dus niet nodig voor ons om dat nog eens op te noemen. 

Veel plezier op het forum!

Groetjes,

Maria (De Kindertelefoon)

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • January 4, 2026

Dankjewel