Te Lang/Normaal/Klein

  • 30 December 2018
  • 6 reacties
  • 101 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo ik vraag me af als ik lang ben wat ik wil niet lang zijn me vader is 1.76 dus niet land en me moeder 1,68
en ik ben 1.74 en ben 14 ik wil graag weten als ik een normale lengte heb of een grote lengte ik werd 1.83
gegokt maar dat hoop ik ook ben ik te lang voor me leeftjd als ik nu al 1.74 ben

6 reacties

Nouja, als er 1.83 meter wordt "gegokt" dan weet ik niet hoeveel dat zegt.
Geen idee hoe betrouwbaar deze site is, maar die geeft een gemiddelde voor 14-jarigen aan van 168cm.
174cm is dus ook vrij normaal.
Wat je eindelijke lengte zal worden, zou ik niet weten.
Misschien is er een model voor , maar zo simpel is het lichaam meestal niet.
Misschien weet je huisarts meer.
ga ik nog veel groeien
Hey,

een gemiddelde lengte is moeilijk te zeggen want iedereen is anders. De voorspellingen van je lengte klopt bijna nooit. Ik ben zelf 15 jaar en ben 188 cm (volgens de voorspelling wordt ik 193 cm) dus vergeleken met mij ben je klein. Veel van mijn klasgenoten zijn ongeveer 10 cm kleiner er zijn natuurlijk uitzonderingen maar vanuit mijn opzicht heb je een prima lengte.

Zoals MensPersoon al zei de huisarts is een goede optie voor advies.


Met vriendelijk groet.
Wederom, dat kunnen wij lastig zeggen.
Hoewel jongens nog redelijk groeien tot en met hun zestiende, kan er voor jou geen conclusie worden getrokken op dat feit alleen.
De schatting van je lengte is naar mijn ervaring vaak niet accuraat. Zo werd er voorspeld dat ik 185cm zou worden en mijn broer 190cm echter ik ben nu 175cm en groei niet meer. Mijn broer is nu 205cm.
Ik weet niet wanneer de laatste keer was dat jij je lengte hebt laten 'voorspellen' maar als dit al een tijdje geleden is kan je naar je huisarts hiernaar vragen. Het lijkt mij namelijk logisch dat naarmate je ouder wordt deze voorspelling accurater wordt.

Toen ik 14 was ben ik gestopt met groeien. Maar omdat jij als jongen langer doorgroeit denk ik dat je de 180cm wel haalt.
Die schatting klopt vaak niet door ervaringen van mezelf en anderen gezien te hebben. Het zou natuurlijk wel kunnen dat je ongeveer zo lang wordt als dat voorspelt is, maar je moet er echt niet altijd van uitgaan. Ik zou zelf rond de 1.70 komen, ik ben nu 1.61 en ik groei nauwelijks meer. Ik weet ook niet hoe oud jij nu bent en of je al in je groeispurt zit of dat die al bijna klaar is. Dat verschilt allemaal gewoon heel erg, dus dat is nogal lastig om te zeggen.

Groetjes.

Reageer