Tattoo!?

  • 28 August 2019
  • 14 reacties
  • 219 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo

Ik ben een jongen van 15 en wil al sinds mijn 12e een tattoo.
Alleen ben ik nu nog te jong.
Maar soms twijfel ik ook wel over tattoos, is het asociaal? Zal ik de tattoo mijn hele leven leuk blijven vinden? Kan ik op mijn 18e (dan mag je het zelf beslissen) al zo’n beslissing nemen?
Als jij ervaring hebt met tattoos of leuke ideeën weet voor mooie tattoos laat het dan weten!

Ps: ik wil graag een tattoo met een betekenis! 😊

14 reacties

Als het een tattoo met betekenis is, krijg je er vaak geen spijt van. Het ligt er ook aan waar je hem wilt en hoe groot. Een tattoo op je rug zie je zelf niet zo snel dus mocht je spijt hebben Heb je er zelf geen last van. Ik denk dat je ook sneller spijt krijgt van een grotere tattoo, maar als Je nu al gaat kijken wat je leuk vindt en het ook al zo lang wil, krijg je er zo snel niet spijt van. Je kunt ook een soort proeftattoo zetten, ik weet niet precies meer hoe dat werkt, maar het blijft dan een tijdje zitten, niet permanent. Dan heb je er ook een beter idee van en weet je of je het wil.
Mensen vinden tattoos meer asociaal als je er ook een bepaalde uitstraling bij hebt of grote, vaak donkere tattoos hebt op meerdere plekken. Over het algemeen valt het wel mee met de mensen die het asociaal vinden.
Hey @x.AnoniemMeisje.x

Thanks voor je reactie!
Ik heb nog een klein vraagje.
heb jij zelf een tattoo? zo ja, wat voor één?
of wil je graag een tattoo? zo ja, wat zou je dan willen?
Ik heb zelf geen tattoo, ik zou misschien wel een symbool of een korte tekst willen op bijv. mijn pols. Een soort klein dingetje dat me gelijk hoop zou geven of zoiets, met betekenis.
@x.AnoniemMeisje.x
Klinkt leuk! Aan zoiets zit ik ook wel te denken.
Alleen heb ik echt nog geen idee wat... alleen weet ik wel dat ik een betekenis wil. Ik denk dat ik rond mijn 20e er één wil zetten.
Ik hoop zeker niet dat er bijv over een paar jaar een familieleed of een goede vriend van mij overleed, maar mocht dat gebeuren, lijkt mij het prachtig om voor die gene een tattoo te zetten als eerbetoon.
Maar ik moet er nog maar goed over nadenken wat....
Mocht je ideeën hebben voor me hoor ik het graag😘
Heyo,

Een tatoeage kan heel mooi zijn als het een betekenis heeft. En het is erg belangrijk dat je de tattoo mooi laat zetten, dus strakke lijnen.

Ik heb een tattoo dit jaar laten zetten, met toestemmingen van me opa en oma. Ik wou hem graag op me pols doen, maar dat was niet toegestaan als minderjarige. Dus heb hem op me binnenarm gezet. Dit was een behoorlijk karwei omdat ik ook littekens op die plek had. En dan ging niet goed en ...

Ik heb zelf een kleine tattoo, met een paar korreltjes as van me beste vriend, die 2 jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd.

Het is een klein poppetje die in elkaar gedoken op de grond zit. Uit het poppetje komt een spook die zich vast houdt aan een ballonnetje, het spookje kijkt blij, omdat alle ellende voorbij is, en hij verder gaat. In de ballon en in de ogen van het spookje zitten een paar korreltjes as. Die glinsteren als ik me arm beweeg. De grond is deels vormgegeven door 1 van me grote littekens. Zo lijkt die litteken ook te verdwijnen in de tattoo. Ook lijkt het of het regent, dit zijn de andere kleinere littekens die verticaal zijn.

Het is een tatoeage die echt enorm veel betekend voor mij. Het helpt me deels om nog een lichtpuntje in deze wereld te vinden. Een klein gedeelte om nog niet op te geven.

Dit soort tattoos vind ik dan ook erg mooi om te zien bij andere. Sommige hebben bijv. Een hartslag die op een gegeven moment stopt. Dat soort tatoeages hebben een betekenis en die blijven eeuwig mooi.

See ya!
Spookyzx.
Hey @Spookyzx

Wat een prachtige tattoo. Ik ben er stil van.
Heeft het jou ook geholpen om het overlijden van je beste vriend te verwerken?

Groetjes! ♥️
Heyo,

KmK_anoniem123,

De tattoeage helpt zeker heel erg met het verwerken van het overlijden me beste vriend. En het geeft mij weer hoop als ik het zelf even niet meer ziet zitten, dan kijk ik naar de tattoo, beweeg ik hem heen en weer, denk er aan terug, en lach dan om de mooie momenten die we samen hebben meegemaakt.

Dat zoiets kleins zoveel voor mij kan betekenen is soms voor andere niet te begrijpen.

Aan wat voor tattoo zit je zelf te denken? Moet het een betekenis hebben, of heb je een leuke in je gedachte?

See ya!
Spookyzx.
Hey @Spookyzx

Ik wil graag een betekenis, maar wat weer ik nog niet.
Ik wil wel iets kleins en niet al te groot.
Ik heb in mijn verleden twee keer kanker gehad.
Het lijkt me misschien mooi om daarvoor iets te zetten, als teken dat ik nog leef en dat ik hard voor mijn ziekte heb geknokt.
Alleen is het probleem, WAT moet ik dan zetten🤷🏻‍♂️
Als jij iets leuks weet als bijv een mooi symbool. Hoor ik het graag van je! xxx
Heyo,

Sorry voor me late reactie ben veel bezig met werk momenteel.

2x kanker gehad. Heftig zeg. Hopelijk gaat het nu voortaan de goede kant op!
Je bent dan dus een echte surviver. Misschien kan je daar iets mee doen.

Heb je een lievelings dier? Die dan de letter K verpletterd. Bijv. Een leeuw die met zijn 2 voorpoten op de K staat, die dan afbreekt? Of gepled wordt.

Ik weet het ook niet precies, weet ook niet of dat mooi is. Maar ik zou graag uit me tattoo willen laten zien dat ik sterk ben, en dat ik kanker heb overwonnen. En daar trots op ben.

Ik zal is verder met je mee denken over een passende tattoo! Als je zelf misschien iets in je hoofd het, wil je het me dan laten weten? Ben wel nieuwsgierig!

See ya!
Spookyzx.
Hey @Spookyzx

Ik heb even rondgekeken op internet.
Na een uur kijken naar leuke ideeën heb ik wat moois gevonden!
Ik heb een Hakuna Matata teken tattoo gezien, dat betekent “geen zorgen”.
Omdat ik vaak best wel veel pieker over dingen, lijkt mij het mooi om dat te zetten, als teken dat het toch altijd wel weer goed komt!
Ik ben benieuwd wat jij er van vind!?
Heyo,

Ik heb even gekeken, en dat ziet er echt mooi uit! En de betekenis past ook wel bij wat je zelf hebt meegemaakt.
Dat teken ziet er ook net zo mooi uit!😍

Waar zou je hem willen laten zetten?

See ya!
Spookyzx.
Hey @Spookyzx

Ik zat te denken aan mijn linkerpols.
Alleen het probleem is, ik ben nog maar 15, en ik weet haast wel zeker dat het nu nog niet mag van me ouders en ik vind zelf dat ik ook nog wel te jong ben.
Ik hoorde ook laatst van een vriend van mij dat je al op je 16e zelf mag beslissen.
Maar als het goed is mag je pas zelf beslissen vanaf je 18e.
Maar over één ding twijfel ik heel erg, kan ik op mijn 18e al zo’n beslissing nemen?

Hoii!!

Ik ben n meisje van bijna 15... 

Ik ben vandaag lekker slim geweest en heb dus een tatoeage zelf gezet met inkt en een naald... hij is oprecht best goed gelukt... 😂aleen ja ik ben dus zo dom geweest om hem op n zichtbare plek te zetten! Dus nu heb k 3 stipjes tussen me wijsvinger en duim... (goed schoon gemaakt etc)  hoe verberg k dit😂 mijn ouders willen pas dat ik op me 16e een tatoeage neem! Maar kheb er dus nu al 1... moet k dit ze vertellen of zal k me mond dicht houden en mogen ze dr zelf n x achter komen…

Weet trouwens niet hoelang hij blijft staan.. heb best diep geprikt! 

(Pijngrens is nogal hoog..)

X gabbertje!

 

Ik heb een tattoo over mijn gehele arm van rozen maar ik ben een transseksueel meisje ik koos iets wat past bij beide geslachten en nog bij me past al is het 50 jaar verder echter kies wel vegan inkt die volledig uit planten bestaat en intensere kleuren geeft deze is echter niet giftig voor het bloed wat normale inkt wel is. 

Vegan herken je aan de sterke contrasten bv rood is echt voorrood maar zet je ze nu 1 jaar later is het precies nog vers zo bewaard de kleuren zich en 1 ding -16 is onder ouderlijke toestemming. Velen durven niet maar vraag advies dat geven ze met liefde. Ik werk buiten school als een ontwerper in een tattoo shop, maak enkel tekeningen al zet ik nu en dan 1 met veel tegenzin omdat 1 fout en die volgt je levenslang. 

Er was een meisje die 16 is en haar katten waren gestorven ze houd van fantasy filmen en wou 2 tattoos maar wist niet wat dus ter advies raadde ik aan misschien een tattoo van haar katten zo heeft zij hun altijd bij haar en geeft het een fantasy tint

Reageer