Tattoo

  • 23 November 2014
  • 11 reacties
  • 411 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik zou heel graag een tattoo willen, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat aan mijn ouders moet uitleggen. Ze zeggen al jaren dat ik geen tattoo mag nemen, maar toch wil ik er graag een. Ik wil gewoon een kleine tattoo met veel betekenis, niet zomaar een tekening dat mijn lichaam versierd. Ik heb er al goed over nagedacht en ik ben tot een besluit gekomen. Nu is mijn vraag: 'Heeft er iemand tips voor hoe ik het aan mijn ouders kan vertellen/vragen en wat vinden jullie er van?'

xx LI-EF

11 reacties

Hey LI-EF,

Ik wil ook een tattoo, wn ook mijn ouders zijn er tegen. Ik wacht daarom tot ik het huis uit ben.

A,s jij net wil wachten, kan je denk ik t beste als je even alleen mat je ouders bent zeggen 'pap, mam, ik wil graag een tatto. Ik weet dat jullie dat niks vinden. Maar ik wil graag dit op deze plek, want het heeft deze betekenis. Ik heb hier echt goed over na gedacht, en ik weet zeker dat ik dit wil'
probeer ze uit te leggen waarom het zo belangrijk voor jou iz
(ik je trouwens zeggen wat voor 'n tattoo je wilt? K ben benieuwd!)

je bent achttien, dus je kan t ook gewoon doen natuurlijk, maar dat zal de sweer thuis neit beter maken

xx
Hoi,

Ik zat er ook over na te denken om te wachten tot ik uit huis ben, maar ik weet niet precies wanneer dat zal zijn en ik heb het idee al een hele tijd in mijn hoofd.. Daarnaast kan ik het i.v.m. mijn leeftijd inderdaad gewoon doen, maar zoals je al zegt, ben ik ook bang dat mijn ouders dat niet zullen waarderen..
Ik wil een veer met daarbij 'dream' en dan wil ik het of op mijn onderarm of op mijn heup. Wat voor tattoo wil jij? Of weet je dat nog niet? Zou ik best snappen, ik had ook moeite om er één te kiezen, er waren zoveel soorten die ik mooi vond, maar ik wil er sowieso een met betekenis en ik heb altijd al iets gehad met veren, dus dat moest er sowieso bij vond ik xD en ik vind dat je, je dromen nooit moet loslaten, dus vandaar het woord dream :)

xx
Hey,

Wouw! Echt mooi idee!
Hoe lang wil je dit al? Misschein is het goed erbij te zeggen dat je het al zo lang wil, zodat je ouders weten dat je zeker bent.
Je draag het de rest van je leven mee, dus je meot er goed over na denken.
Voordat je t vraagt kan je denk ik beter goed nadenken over waar je het wil. Dan kom je wat zekerder en bewuster over.

Ik wil een zwaluw op mijn onderarm/pols. Die staat voor het missen van ie,and van wie ik heel erg hou (en altijd zal houden). En voor t uitvliegen, van huis (waar ik ongelukkig ben) naar de vrijheid en het geluk.

Ik snap dat je ouders het niks vinden. Maar als jij dit wil... Het is jou eigen leven.
Misschien helpt t om niet te zeggen 'in neem hier een tattoo', maar 'ik wil hier ene tattoo', dan zien ze dat je t belangrijk vind dat hun je hierin steunen (niet dat je t anders neit doet, maar toch)

xx
Hoi,

Een zwaluw is ook echt super gaaf!! Ik wil het reeds ruim drie jaar, eerst zei ik altijd tegen mijn ouders dat ik nooit een tattoo wilde, maar naarmate ik dat vaker zei, werd de drang om alsnog een tattoo te nemen steeds groter. In eerste instantie twijfelde ik nog vaak, aangezien je het inderdaad je hele leven draagt, maar ik denk dat mijn idee qua ontwerp wel tijdloos is en gemakkelijk je leven lang gedragen kan worden in tegenstelling tot bijvoorbeeld een doodshoofd.
Ja precies, zo denk ik er ook over! Het is mijn leven en ik heb nu de leeftijd bereikt dat ik zonder toestemming een tattoo kan laten zetten, maar ik wil de sfeer er niet door laten beïnvloeden..

xx
Klinkt erg mooi, LI-EF! :) 
Ik herken je probleem wel, mijn vader heeft me verboden een tattoo te nemen omdat het lelijk is, maar ik zeg dan weer dat ik het vanaf mijn 18e zelf mag bepalen en dat het mijn lichaam is. Daar geeft hij me gelijk in, maar hij wil het niet. Ik weet zeker dat als ik het dan nog wil, het gewoon doe, wat mijn ouders er ook van vinden. 
Ik denk dat je inderdaad het beste met je ouders kan praten, en ze kan vertellen dat je snapt dat je het voor altijd bij je zal dragen, maar dat het wel jouw lichaa is en dat je er 100% zeker van bent dat je dit wil. Misschien kun je ze daarmee niet helemaal laten overtuigen, maar ze er wel van verzekeren dat jij dit echt wilt. 
Hoi,

Dank je! Ja, dat heb ik ook.. Mijn ouders gaan alleen nog een stapje verder, ik moet wachten tot ik het huis uit ben, ongeacht mijn leeftijd.. Ik wilde het afgelopen weekend zeggen, maar toen kwam er een grote ruzie thuis en dus besloot ik dat het geen goed moment was... Bovendien zegt mijn vader altijd dat hij zwarte tekeningen afgrijselijk vindt op je lichaam, maar ik wil een gekleurde veer en alleen met zwart dream.. Bovendien, zoals je al zegt, is het mijn lichaam en moet ik er dus mee rondlopen.
Wat voor tattoo zou jij willen Nan of weet je dat nog niet?

xx
heey ,
gaaf idee zon tattoo!!, lijkt mij heel mooi!

ik vind dat je moet zeggen dat je er goed over nagedacht heb, dat je het zeker wil en dat het ook betekenis heeft  en dat ze het dan snappen.
het is ook niet zo dat je hele lichaam onder de tattooages staat dan.

succes! 🙂
Hoi,

Ja, precies! Ik vind het ook niet mooi als mensen hun hele lichaam onder de tattoeages hebben, dus dat zal wel goed komen ;)

xx
Ik denk dat ik ook een tattoo wil. Ik wil een ankertje op de achterkant van mijn linkerenkel en de naam van mijn tante (klein) op de onderkant van mijn rechterpols (als ze overleden is). Volgens mijn docent Nederlands ga je je onbewust net zo gedragen als de hoofdpersoon van het boek dat je leest, en ik lees nu divergent, (hoofdpersoon heeft tattoos) maar als ik die uit heb ga ik een boek lezen over iemand die geen tattoo wil en ik wacht sowieso tot mijn 16e en als ik hem dan nog steeds wil neem ik hem misschien.
Mijn ouders zijn het er ook niet mee eens, maar als je zegt hoelang je al een tattoo wil begrijpen ze je misschien beter. Ze gaan proberen je op andere gedachten te brengen, maar als dat niet lukt weet je het alleen maar nog zekerder (beetje vreemde zin, ik weet het).

Liefs, Durf

Laat foto’s zien, vertel dat je echt niet zomaar de erste de beste tattoo neemt. Dat veel mensen het hebben. 

Reageer