Skip to main content

tandarts

• July 7, 2025
  • 4 reacties
  • 118 Bekeken

Legomaster123
Forum|alt.badge.img+1

ik kom dus net terug van de tandarts ik had controle en ik gebruik dus best wel vaak stiekem een speen en het is zoon ronde van BIBI en dat kan dus voor best wat problemen zorgen had ik gelezen en ik stres dus best vaak als ik dan in die stoel zit want dan denk ik wat nou als hij dat ziet en hij zag het niet gelukig 

en ik vraag me dus iets af zijn er kinderen die dit dus ook hebben

4 reacties

• July 7, 2025

Ik nagelbijt, das net zo iest. Jammer dst je daar last van hebt…

Groetjes Ducklover27 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Heyyy ​@Legomaster123, dat snap ik helemaal! Een speen stiekem gebruiken komt best vaak voor, en het is heel normaal om je er een beetje onzeker over te voelen, vooral bij de tandarts. Fijn dat hij het niet heeft gezien — dat scheelt weer stress!

Die ronde van BIBI is inderdaad populair, maar ja, soms kan langdurig gebruik invloed hebben op je tanden en kaakstand. Het is goed dat je het nu weet, dan kun je er rustig aan werken om het minder te gebruiken.

En ja, er zijn zeker veel kinderen en ook jongeren die nog wel eens een speen gebruiken, of hun duim zuigen, zelfs als ze wat ouder zijn. Het is iets waar veel mensen mee te maken hebben, dus je bent niet alleen!

xx liefs Wolf 🐺

Legomaster123
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • August 3, 2025

bedankt voor de steun

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 3, 2025

Hoe vaak gebruik je hem want  als je hem niet elke nacht in hebt dan gebeurt het niet dat je tanden anders gaan staan. 

Dat zei mijn tandarts toen ik was vroeger en nu nog steeds een heel onzeker meisje en ging dan piekeren en van mijn speentje kreeg ik rust .

Toen zei de tandarts als je hem niet de hele dag of elke nacht in hebt kan het geen kwaad .

Dus als je hem soms in hebt gaat hij er nooit achter komen