Vraag

tampon inbrengen wil maar niet lukken..


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii,

ik ben een meisje van 15 en ben in november voor het eerst ongesteld geworden en het lukt me niet om tampons in te brengen. Ik heb alles geprobeerd: ik heb de kleinste met applicator, rustig liggen, ontspannen muziek op… het lukt niet. Eerst kreeg ik hem er wel in maar niet ver genoeg waardoor ik hem nog steeds voelde en verder ging maar niet. Nu krijg ik hem al helemaal niet meer naar binnen en huil ik van de pijn (is dit vaginisme ofzo?)

heeft iemand tips voor wat ik nog meer kan doen?


15 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Maandverband

Reputatie 5
Badge +5

Maanverband, weet ik veel hoe je dat schrijft🤓

Reputatie 3
Badge +2

Miss kan je je moeder vragen om hulp... Is miss cringe maar helpt vast

Groetjes

@Annoniem0 ja maar nu de zomer eraan komt wil ik ook graag zwemmen en doordat ikeen onregelmatige cyclus heb weet ik ook nooit wanneer het komt :/

@Leroy57 gelukkig ben ik wel close met mn moeder dus zal het binnenkort aan haar vragen :)

Hoi

 

Als je een tampon wilt inbrengen, kan het helpen om je persoonlijke anatomie eens te bekijken. Bekijk gerust wat tekeningen van de vagina; daarop zie je namelijk dat je vagina lichtjes naar je rug toe helt. Probeer de tampon dus schuin richting je rug in te brengen; niet recht naar boven. 

 

Als je erg overstuur raakt door de tevergeefse pogingen met de tampon, is het het verstandigst om deze even aan de kant te leggen. Wanneer je overstuur bent, lukt er namelijk weinig. Daarbij span je vanzelf op wanneer je niet ontspannen bent, waardoor het erg lastig wordt om een tampon in te brengen. 

 

Neem een paar keer diep adem, en zoek naar een positie die jou het prettigst lijkt. Je kan op de wc gaan zitten, met één voet op de badrand staan, of zachtjes hurken. Vroeg of laat vind je vast de houding waar jij je het prettigst bij voelt.  

 

Denk eraan dat het niet de bedoeling is om een tampon in te brengen wanneer je niet ongesteld bent. Een tampon absorbeert namelijk, en zou buiten je menstruatie de natuurlijke balans van je vagina kunnen verstoren. Daarbij is een tampon lastiger in te brengen wanneer je niet ongesteld bent. 

 

Heb je al eens van een menstruatiecup gehoord? Misschien past die beter bij je. Een menstruatiecup is een herbruikbaar siliconen cupje dat je inbrengt, en dat het menstruatiebloed opvangt. Zoek maar eens op, en bekijk maar of het je wat lijkt. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 5
Badge +5

Ik weet niet of daar verschillende maten in zijn, maar zo ja dan heb je misschien een te grote maat

@Kenshin super bedankt voor je reactie! Ik ga even kijken naar de menstruatie cup en vragen aan mn moeder of ze dat mee wilt nemen :)

hoe kan ik dit aan haar vragen? Ik zie nu dat de prijzen best wel hoog zijn en ze waarschijnlijk wilt dat ik het terugbetaal maar dit kan ik niet.

@Annoniem0 heb al de kleinste (van dit merk) maar ga wel even kijken

Je zou je moeder kunnen wijzen op het feit dat je een menstruatiecup met goede zorg tot vijf jaar kan gebruiken. Als je even uitrekent hoeveel tampons je over vijf jaar zou gebruiken, kom je met een menstruatiecup een stuk voordeliger uit :slight_smile:  Daarbij is het ook beter voor het milieu. 

 

Zou je moeder je het geld kunnen voorschieten? Misschien mag je je zakgeld van de volgende maand(en) al, of kan je ‘m vragen voor je verjaardag?

 

Gr. Kenshin

@Kenshin  mijn verjaardag was in maart dus dat gaat niet lukken. Ik heb haar wel net een link gestuurd van de video van mascha en volgens mij vindt ze goed (zoals ik al wel dacht had ze het over geld, maar dat moet goedkomen.)

Fijn dat je moeder het goed lijkt te vinden :slight_smile:  En ja, nu is het even een investering, maar op lange termijn kom je er veel beter uit. 

 

Het gebruik van een menstruatiecup is echter even oefenen. Bekijk maar goed wat info voor je eraan begint, zodat je weet wat wel en niet te doen. 

 

Gr. Kenshin

@Kenshin ja dat van dat lange termijn zei ik ook al tegen haar en ik ga zeker wat info opzoeken.

Badge

aub gebruik een maandverband ect.  :peace:

Lukt vingeren we of krijg je er ook geen vinger in?

Reageer