Skip to main content

super grote ballen, bang dat er kans is op een tumor

• August 3, 2025
  • 6 reacties
  • 120 Bekeken

Hallo mijn rechter bal is te vergelijken met een ganse ei en mijn linker bal kan je vergelijken met een paaseitje. Toen ik 10 was had ik een bal ontsteking gekregen sinds dien is de rechter bal alleen maar zitten te groeien ik ben eerlijk gezegd bang dat er kans is op een tumor, ik durf ook niet om naar de huisarts te gaan ik schaam mezelf daar voor.

hebben jullie suggesties op wat het kan zijn?

6 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 3, 2025

Hey ​@Edd, ik denk dat de huisarts wel je het beste antwoord hierop kan geven. Hij of zij heeft hier voor geleerd dus zal hier niet raar over doen of iets. Want stel je voor jet is wel een tumor, dan moet die wel snel genoeg gesignaleerd worden voordat het te erg wordt. 

xx liefs Wolf 🐺

• August 3, 2025

Dat is wel erg groot ​@Edd . Ga eens langs de doktor of zeker te weten dat dat wel goed is. zeker omdat het verschil tussen de ballen ook zo groot is. Dat er een verschil is tussen ballen is normaal, maar bij jou is dat wel meer dan normaal denk ik. Ze hebt ook ontsteking gehad aan je ballen en dat kan nog invloed hebben op je ballen. Dus ga ze eens laten checken. 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • August 3, 2025

Huisartsen zien je ziekte, niet je persoon.  Ze hebben echt geen oordeel over jou, wat je ook hebt.  Ik begrijp dat je het wat moeilijk vindt om je intieme delen te laten zien of betasten maar het is wel de enige manier waarop een arts kan vaststellen of je iets hebt. 
Ik had zelf een paar jaar geleden iets kleins aan mijn vagina en ik vond het heel ongemakkelijk om met mijn benen wijd open voor de huisarts te zitten - vooral niet omdat de huisarts een bekende was.  Maar zij vertelde me dat ze er helemaal niet aan dacht dat ze haar vinger in een vagina van een bekende stopte, ze wilde gewoon professioneel een probleempje oplossen.  Denk daaraan als je je teelballen laat zien aan je huisarts.

Tekst aangepast om herleidbare details te verbergen (denk aan regel 3  Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • August 3, 2025

Sorry KT, ik waardeer jullie aanpassing.

matpat13
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 3, 2025

Ik zou gewoon naar de huisarts gaan, daar hoef je je niet voor te schamen. Ze zijn wel erg groot 😁 maar ik zou me er geen zorgen over maken als ik jou was.

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • August 5, 2025

Hoi. Ik heb even opgezocht hoe groot ganzeneieren zijn en mijn ballen zijn ongeveer even groot. En bij mij is er niks aan de hand, het zit ook in de familie. Maar als je denkt dat het niet zo hoort te zijn bij je dan zou ik wel een afspraak maken bij de huisarts. Ik denk dat dat ook prima kan zonder dat je ouders er achter komen als je je daarvoor schaamt.