Steeds meer klachten maar ik kan het niet delen

  • 26 December 2019
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi mijn naam is ( aangepast door de Kindertelefoon ivm anonimiteit ) en ik ben 16 jaar oud. ik heb pijnklachten al 2.5 jaar in bijna heel mijn lichaam en ik heb soort van een  diagnose . ik heb een goedaardige tumor in mijn polsen, te korte spieren en instabiliteit van mijn enkels en knieen . wat ik merk is dat er steeds meer klachten bijkomen en ik wilde dit bespreken met mijn moeder en oma. ik had het besproken met mijn moeder maar zij raakt gelijk in paniek omdat ze zelf 3 keer kanker heeft gehad dus nu durf ik het niet meer te bespreken met haar. ik heb dit dus ook met mijn oma besproken en toen ik het vertelde keek ze me geen eens aan en ze luisterde ook niet, ik heb gewoon niemand om dit te kunnen delen wat mij dwars zit. ik ben gewoon bang iemand raakt in paniek en de ander luistert niet.


2 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Lastige situatie. Wat belangrijk is om altijd in je hoofd te houden is dat jouw gezondheid voorop gaat aan de bezorgdheid van je familie. Als er iets anders achter zit (maakt niet uit wat), kan je er altijd het best snel iets aan doen. Je kan teruggaan naar je moeder, en het rustig brengen, of als noodoptie zelf naar je huisarts gaan. Anders kan je als tussenpartij je mentor betrekken?

Hai,

 

erg vervelend en schokkend om dit te horen. Je moet je beseffen dat je gezondheid heel erg belangrijk is en dat je het er gewoon met je moeder over moet hebben. Het is even doorzetten maar dat is dan ook het beste! Verder kun je met goede vrienden/vriendinnen er misschien over praten of toch naar een huisarts gaan (wat mij het beste lijkt). Je kunt het voor de zekerheid dan even laten controleren. Je kunt je mentor (als je dat niet al hebt gedaan) even inlichten over je huidige situatie. Ik en mijn mentor hebben een goede band en als er wat is deel ik dit ook met haar. Zij kan jouw situatie wellicht ook verbeteren. 

 

Verder wens ik je nog heel veel sterkte en hoop dat alles goedkomt! Ik hoop dat ik je genoeg en goed heb kunnen helpen!

 

→ Tim

Reageer