Vraag

Spanningshoofdpijn

  • 19 August 2018
  • 33 reacties
  • 447 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi

Ik ben net 2 weken op vakantie geweest met me vader. Ik heb in die 2 weken geen minuut hoofd pijn gehad.

Ik kom terug van mijn vakantie eerst en dagje bij me vader thuis geweest. Ook geen hoofdpijn.

Ik stapte het huis in. en mijn hoofd pijn kwam meteen terug.

Weet iemand hoe ik me koppijn kan verminderen???
Heb het nu al sinds vrijdag middag en woord het nu al weer zat

Groetjes Bella ?

33 reacties

Hoi Bella

Misschien heb je hier iets aan deze begeleid jouw en dan dwaal je niet af in je gedachtes


https://m.youtube.com/watch?v=R7aC8fIVs5A&t=13s
hey

ik ga het straks zeker gebruiken!
dankje!
Geen dank hoor dit weet ik door psychologe ik heb ook nog een voor speciaal spanning en een om beter in slaap te vallen stuur ze in de volgende reacti
Deze is om te ontspannen

https://m.youtube.com/watch?v=uasXPUuudiA&t=184s

En deze om in slaap te vallen

https://m.youtube.com/watch?v=xTQuxjYcGQU&t=448s



Hopelijk heb je aan deze ook nog wat
Ik hoop dat je je zal kunnen vinden in de handige video's die Prinses in nood deelde. Persoonlijk vind ik me het best in geleide meditatie, waarbij iemand je door een ingebeeld landschap gidst. Vaak ben je druk bezig met het inbeelden van het landschap, waardoor andere gedachten naar de achtergrond worden geleid.

Gr. Kenshin
hoi

de meditatie filmpjes werken voor mij niet. ik ga me onbewust focussen op de stem die me dan begeleid. en als het filmpje afgelopen is ben ik even onrustig. dus dat werkt voor mij niet maar als ik het niet had geprobeerd had ik het nooit geweten. ik denk dat voor mij in de natuur en juist even na denken effectiever is.

maar heb wel vannacht wel veel meer geslapen! voor jullie is het misschien weinig maar voor mij is het echt veel. ik heb 4 uur geslapen aan 1 stuk door 😱. de nacht duurde zo veel korter.

groetjes
bella
In de natuur zijn is ook een gezonde manier om te ontspannen. Ken je Shinrin-yoku? Da's een Japanse term. Shinrin-yoku kan vertaald worden als 'bosbaden'. Hierbij laat je de natuur toe z'n helende krachten op je te laten inwerken. In dit artikel kan je meer lezen over dat principe.

In het artikel wordt onder andere vernoemd hoe bosbaden stress vermindert, slaap verbetert, je focus en creativiteit verhoogt, herstel van ziekte versnelt, je immuunsysteem versterkt en zorgt voor een groter gevoel van geluk. Ik wens je al deze voordelen toe 🙂

Inderdaad goed dat je de meditatievideo's een kans gegeven hebt. Het proberen heeft je geleerd wat wel en niet voor je werkt. Ook fijn dat je een goede nacht achter de rug hebt. Ik hoop dat je slaappatroon er steeds op vooruit zal gaan :)

Gr. Kenshin
Ken je Shinrin-yoku?

nee ken ik niet. ik ga zeker dat artikel een keer lezen.

ik hoop ook dat mijn slaap patroon verbetert.

ik had wel eens eerder meditatie geprobeerd maar dat was meer om me zelf rustig te houden of zo als mijn omgeving onrustig is... daar kreeg ik ooit les in...

groetjes bella

Reageer