Vraag

soort van puistje op me penis

  • 15 May 2024
  • 1 reactie
  • 46 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

hallo 

ik heb een soort van puist/pukkel op me penis

weet iemand wat dit is?

 

groetjes!!!


1 reactie

Reputatie 7
Badge +8

Hii!

Heeft ie een witte kop? Want in dat geval zou het een verstopte talgklier of gewoon een puist kunnen zijn. Dit heb ik gevonden op het internet!

PS: Als je het niet vertrouwd of als je echt zeker wilt weten of het in orde is kan je het beste naar de huisarts gaan! Die kan je altijd het beste advies geven over dit soort dingen :)

Talgreserves

De witte bultjes of bolletjes op je penis zijn kleine talgvoorraden. Het talg is afkomstig van de talgklieren uit de huid. Talg functioneert als smeermiddel waardoor de huid en haartjes wat vettig blijven.

Dat talg kan duidelijk zichtbaar zijn in de vorm van witte puntjes of bultjes op de ballen, penis, eikel en voorhuid.

Tijdens de tienerjaren zijn bij jongens en meisjes de hormonen erg actief en verhoogt de talgproductie.

 

Puistjes

Soms ontstaat aan het einde van een haarzakje echter ook een echt talgpropje waardoor het haarzakje wordt afgesloten. Omdat de talgproductie gewoon blijft doorgaan, vormt zich dan een puistje. Dit kan je uitdrukken, maar het kan ook vanzelf openbarsten.

Na de puberteit worden de hormonen bij de meeste jongens en meisjes minder actief en vermindert de productie van talg. Na verloop van tijd trekt de ontsteking weg (net als puistjes op je gezicht of je rug). De (mini)puistjes verdwijnen dan bij de meeste jongens en meisjes. Soms blijven ze echter.

Deze puistjes kunnen geen kwaad en hebben geen invloed op je seksleven

https://www.allesoverseks.be/bultjes-of-witte-knobbeltjes-op-penis

Groetjess en liefs van ItsJustMe <3

Reageer