soa's

  • 5 September 2018
  • 4 reacties
  • 145 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
oke ik ben 15 jaar en heb hoogstwaarschijnlijk een soa maar weet niet hoe ik me ma dit ga vertellen (me ma is supper chill dus moeilijk doet ze niet) maar ik weet gewoon niet hoe ik het haar moet vertellen en ik wil al helemaal geen soa testen doen ... alleen 3 bestevrenden en me vriend weet het maar ik heb dr zoveel pijn van maar ik durf te gewoon niet. .. plus ik zit op een school en ik word al gepest en ben metaal niet gezond dus stel je voor .....?

4 reacties

"en ik wil al helemaal geen soa testen doen"
Dat is wel zo verstandig.
Bepaalde SOA's kunnen namelijk gevolgen hebben als deze niet behandeld worden.

Zou je je moeder een berichtje of een mailtje kunnen sturen, als je niet met haar wilt praten?
Hey!
Net als manspersoon zegt
Stuur je moeder een berichtje met deze vraag en je kan als je het wil ook zeggen dat je het niet durfde te vertelen dan kan je moeder het nog miss later over hebben
Gr. Sayittomy
Hoi

Er zijn bepaalde soatesten die je online kan bestellen. Hoe betrouwbaar deze zijn, weet ik niet. Het lijkt me verstandig je moeder in te lichten. Zoals in bovenstaande reacties staat, kan je dit indirect met haar delen, bv. met een briefje.

Kan je met je mentor bespreken dat je gepest wordt?

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Je kan ook zelf naar je huisarts gaan. Mocht je dan een soa hebben, kunnen jullie het ook samen aan je moeder vertellen. Dat kan fijn zijn, zo kan je huisarts je helpen als je niet goed uit je woorden komt.

Het is zoals hierboven vermeld, wel echt handig die test te doen, omdat sommige soa's echt behandeling nodig hebben. Anderen vallen ook weer goed te genezen, dus dat is ook alleen maar voordelig.

Gr. Pin

Reageer