Vraag

snijden

  • 29 December 2021
  • 1 reactie
  • 76 Bekeken

Badge

Hallo, ik ben 16 jaar oud en ik had heet er laatst met mijn beste vrienden over dat ik een fijn en rustgevend  gevoel krijg als ik mezelf snijd.

Ik groei op in een heel veilig huishouden maar met erg veel stres en ik gebruik erg veel pijnstillers.

Is het raar dat ik een ontspannend en kalmerend gevoel krijg van mezelf beschadigen?

Of is dit iets waarmee ik gewoon door kan gaan als ik er rustig van word?

Ik hoor ook graag van jullie of jullie hier ook last van hebben.

Alvast bedankt!

 

Deel van de tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel: 9. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.


1 reactie

Hey Oelie!

 

Het is op zich niet super gek dat je een ontspannend/kalmerend gevoel krijgt van zelfbeschadiging, maar goed voor je is het niet! Zelfbeschadiging is namelijk zeer verslavend en slecht voor je. Dit is dan ook niet iets waar je mee door moet gaan. Het is het best om hiermee te stoppen, maar dat is misschien ook weer een lastig dingetje..

 

Als je stoppen erg lastig vind kan je proberen om te kijken naar iets wat je kan doen ipv het snijden. Misschien kan je dit topic hieronder daarvoor eens bekijken. In dat topic worden heel veel alternatieven tegen zelfbeschadiging geboden. Je kan proberen om langzaam het snijden af te bouwen want dat is echt beter voor je. Als je merkt dat je drang krijgt om te snijden ga je dan proberen om bezig te gaan met een alternatief. In een keer stoppen is misschien veel gevraagd, maar als je steeds meer bezig kan zijn met een alternatief en steeds minder jezelf beschadigt ben je goed bezig! :)

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer