Vraag

Snijden

  • 4 January 2020
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

Badge

Hallo

Ik snij mezelf nog steeds(heb al een eerder bericht), ik snij mezelf op men 2polsen en 2voeten wrm ik het op men voeten doe is zodat niemand het ziet in de volleyabl maar ben toch trg begonnen op me polsen ik wil graag stoppen maar vind dit moeilijk. Ik heb al dat met een elastiekje geprobeerd dat helpt voor op school mazr thuis snij ik toch gwn. Tijdens he5 snijen denk ik niet aan de gevolgen enz ik denk aleen mazr aan snijden en de dood. Inmiddels weet een opvoeder het op school een vriendin heeft het gezege en heeft me toen naar hel gebracht ze zei datz e zelf ging gaan maar we gingen toch voor mij. Het is nu vakantie en ik ben nu meer gaan snijden doodat ik meer thuis ben. Ik ben nog maar 1keer bij dke opvoeder geweest. Na de vakantie ga ik er normaal weer naar toe moeten gaan. Ik weet niet of het zao helpen maar hoop het. Nu het vakantie id weet ik niet wat ik kzn doen om toch minder te snijden heeft iemand tips voor toch minder te snijden. En om het te verbergen(de littekens). Mijn ouders weten het nog steeds niet en wil dit zo houden… 


5 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hoi Anoniempoje 001, 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. We hopen dat we hier wat verder kunnen helpen. 

 

Sterkte en groetjes,

Willemijn

Badge

Hoi Anoniempoje 001, 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. We hopen dat we hier wat verder kunnen helpen. 

 

Sterkte en groetjes,

Willemijn

Bedankt voor de tip maar het is vaak druk op de chat en moe lang w8n, en denk dan dat ik het zelf wel oplos maar ik weet datk da nie alleen kan oplosn. Ik had eerder ook ene vriendin die mz begreep en daarmee kon ikdan chatn maar ze kreeg trg neiging om ook te snijden(ze heeft t ook gdn) en nu kan ik er met niemand meer over pratn. 

Hai,

Wat voor mij werkt is positieve afleiding. Ga iets doen waar je rustig van wordt, bijvoorbeeld tekenen, lezen, schrijven, gamen of iets anders. Wat je ook kan doen is gaan tekenen met pen op je huid. Liefst op de plek waar je anders zou snijden. Tekenen iets moois of een vlinder of bloem ofzo. Ik hoop dat dit je helpt en veel succes. 

 

Xx me. 

Hey Anoniempje,

Ik weet niet hoe oud je en of je goed Engels kan. Talent heb je als je op jonge leeftijd Engels kan.

Maar ik een app gezien in play store. Ik weet niet of het op app store is.

Het heet Calm harm - manage self harm 

Het is van stem4

Je moet je eventjes goed de app uitzoeken. In de app staan er heel veel tips in hoe je snijden kan voorkomen. Ik las in app dat je met een uitgestrekt ballon keihard op je pols kan slaan als begin stap. Je werkt in de app met stapjes.

Als je helemaal niks weet van Engels en je wilt geen app dan heb je nog optie om een youtube filmpje te bekijken over tips van zelfbeschadiging en oorzaken.

Ik heb hier een lijst met 335 manieren te stoppen met zelfbeschadiging

Scroll naar beneden en je ziet een pdf. Dit is zeg maar de Nederlandse versie van Calm Harm.

Groetjes,

Michelle

Hey Anoniempje,

Ik weet niet hoe oud je en of je goed Engels kan. Talent heb je als je op jonge leeftijd Engels kan.

Maar ik een app gezien in play store. Ik weet niet of het op app store is.

Het heet Calm harm - manage self harm 

Het is van stem4

Je moet je eventjes goed de app uitzoeken. In de app staan er heel veel tips in hoe je snijden kan voorkomen. Ik las in app dat je met een uitgestrekt ballon keihard op je pols kan slaan als begin stap. Je werkt in de app met stapjes.

Als je helemaal niks weet van Engels en je wilt geen app dan heb je nog optie om een youtube filmpje te bekijken over tips van zelfbeschadiging en oorzaken.

Ik heb hier een lijst met 335 manieren te stoppen met zelfbeschadiging

Scroll naar beneden en je ziet een pdf. Dit is zeg maar de Nederlandse versie van Calm Harm.

Groetjes,

Michelle

"Your skin isn't paper, don't cut it." Quote. Oops ik heb foutje gemaakt.  Dit hoorde bij het tekst😂

Reageer