Vraag

Snijden

  • 27 February 2019
  • 4 reacties
  • 115 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ga over 3 dagen zwemmen en snij mezelf hoe kan ik dat het best verbergen het is bij Mn enkel

4 reacties

Je kunt dat lastig verbergen, als je gaat zwemen.
Gezien het feit dat het rond je enkel zit, denk ik dat het niet al te opvallend zal zijn, tenzij je jezelf erg toetakelt.
Ik zou mij meer zorgen maken over de hygeïne van de wonden.
Meestal vallen wondjes op je enkel niet erg op. Zorg ervoor dat je nu alvast de sneeën goed schoonmaakt en dat ze dicht zitten wanneer je gaat zwemmen. Zwembaden zijn erg onhygiënisch en het is makkelijk om een infectie op te lopen of als je een open (grote) wond hebt chloor in je bloedsomloop te krijgen.
Meer als een een opmerking dan iets anders:
Chloor in je bloedbaan krijgen is op zich geen probleem.
Er zit standaard redelijk wat in en je lichaam heeft het zelfs nodig, dus dat zal niet zo erg zijn.
Bacteriën die in je bloed komen zijn wat minder aantrekkelijk, maar ik ga nu even niet over bloedvergiftiging schrijven, omdat dat niet relevant is voor dit geval.
Hey!

Bovenstaande tips ben je vast wel iets mee, bij je enkel valt het niet zo erg op, en desnoods kun je er een waterdichte pleister of enkelband om doen. Als je in de komende tijd niet meer snijdt, is er ook veel kans dat de wonde al wat toegegroeid is.

Ik denk echter wel dat in de eerste plaats je zelfbeschadiging moet stoppen.
Dat is niet simpel, verre van, maar ik ben er zeker van dat jij je daarna veel beter zult voelen, je zou bv. geen stress meer hebben voor situaties als deze. Nu lijkt automutilatie iets wat helpend is en heb je het gevoel dat je dit wil doen, maar eigenlijk is je lichaam verslaafd aan het raken aan het hormoon dat vrijkomt als je jezelf snijdt. Als je dit blijft doen zul je steeds meer situaties als deze tegenkomen en zul je later opvallende littekens houden.
Is er iemand die weet dat jij jezelf pijn doet? Als dat niet zo is lijkt het me een goed idee om in vertrouwen contact op te nemen met iemand in je omgeving, zoals je ouders, een leerkracht, een arts, leerlingenbegeleiding,... .
Veel succes, ik geloof in je!

Groetjes
Lot

Reageer