Vraag

Snijden

  • 21 February 2018
  • 4 reacties
  • 165 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wist niet echt waar dit bij hoorde dus ja..

Ik snijd mezelf al 3 jaar lang (misschien al bijna 4). Daarnaast is er ook nog geweld op mn school.
Iedere keer word ik geprikt met stokken.

Als we met de familie op vakantie gaan, moet ik mn wonden en littekens verbergen voor mn nichtjes. Hoe kan ik dat t beste doen?

En praten over t snijden met mn ouders gaat niet. Over het geweld op school ook niet.

Als ik weer eens wonden op mn hand heb zeg ik gewoon dat ik van mn fiets ben afgevallen of dat mn kat ne gekrabt heeft.
1 keer was ik heel erg depri (ik ben al heel lang depri, maar mn ouders weten da niet) en toen sneed ik me gewoon op school.

Dus mijn 3 vragen zijn:
Hoe verberg ik wonden op mn handen op school? (K kan lastig op school handschoenen aan hebben)
Hoe verberg ik littekens voor mn familie?
Zijn erg nog andere dingen die ik kan doen ipv snijden, maar wel pijn kan ervaren?

Oh en nog 1 ding: stoppen met snijden, of er met iemand over te praten gaat niet

4 reacties

Hoi!

Dat is geen fijne situatie. Ik vind het jammer dat je zegt dat praten met iemand niet gaat, want dat lijkt me hier de oplossing. Je wordt geprikt met stokken, dat kan echt niet. De persoon/personen die dit doen zijn heel erg fout bezig, en moeten dat weten. Jij verdient steun, want er wordt jou heel veel pijn gedaan.

Het enige wat ik voor je handen kan bedenken is zo'n steunverband dat je aanmoet als je een pees- of polsblessure hebt. Voor je armen kun je iets met lange mouwen aandoen, of van die armwarmers.

Ik ga je geen dingen om jezelf pijn te doen aanraden, aangezien dat ten eerste niet toegestaan is op het forum, maar vooral omdat ik niet wil dat jij je nog meer pijn doet. Je hebt al zoveel pijn ervaren. Niet alleen van de personen die je prikken met stokken, maar ook van jezelf. Jij verdient het niet om pijn te lijden.

Zou je kunnen uitleggen waarom je denkt dat met iemand praten niet gaat? Ook geen mentor, of familielid?

Groetjes
x
De reden wrm praten niet gaat is omdat ik heel verlegen ben en ik dit al 3 jaar lang verborgen houd...

Maar ik zou het kunnen proberen te vertellen aan mn hartsBFF (ookal woont ze in Belgiƫ. Afstand heeft niks te maken met vriendschap vind ik).

Bedankt voor de tips
Afstand heeft inderdaad niets te maken met vriendschap, daar heb je gelijk in. Als je je goed voelt bij je hartsbff kan zij de vertrouwenspersoon zijn die jij zoekt.

Je bent heel verlegen, en dit is iets wat al een tijdje aan de hand is. Als je het moeilijk vindt om erover te beginnen, kun je eerst een mail of brief schrijven, waarin je de situatie al wat uitlegt. Als je dan een gesprek met die persoon hebt, weet die al waarover het gaat, wat me al iets minder eng lijkt. Dit kan bv. bij je mentor, die de situatie kan uitleggen aan je ouders.
Badge +1
Het is meer een alternatief om te stoppen met snijden of om het uit te stellen. Het knappen van een elastiekje tegen je pols. Dit heeft mijn hulpverlening tegen mij gezegt. Ik weet dat ik nu kan gaan zeggen dat je moet stoppen met snijden maar we weten allemaal dat dat super moeilijk is. Daarom dit advies voor het zo lang mogelijk uit te stellen. Het doet wel echt net zo veel pijn als snijden alleen geen bloed

Reageer