Vraag

Slissen

  • 1 December 2018
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben nu 14 jaar
en ik slis al lang. Vanaf mijn 5 tot 9 ging ik nar de logopedist en het was toen weg door alle oefeningen. Maar toen ik in groep 8 mijn beugel kreeg het was een blok beugel om mijn overbezet te verhelpen ging het weer mis het is dat de lucht als ik de s zeg door mijn kiezen heen gaat aan de linker kant van mijn mont. Hoe kom ik nu van het slissen af??

3 reacties

Hoi

Is het een optie om opnieuw naar de logopedist te gaan? Ik vermoed dat ze je daar verder zullen kunnen helpen. Vroeger ben je daar ook al geholpen geweest, dus ze kennen je achtergrond al. Zou je dat zien zitten?

Groetjes
Kenshin
Hoi!

Als je beugel nog niet weg is kan je het beste eventjes geduld hebben hiermee.
Indien je beugel er wel al af is kan je zoals Kenshin voorstelde misschien nog een paar keer terug naar de logopedist.
In de tussentijd heb je hier misschien al iets aan: https://nl.wikihow.com/Afkomen-van-lispelen-of-slissen

Groetjes
Lot
Badge +2
Toen ik klein was slissde ik ook heel erg! Ze zeiden dat ik ook naar de logopedist moest gaan dat hebben we niet gedaan mijn moeder heeft geleerd het niet te doen en nu slis ik niet meer. Je moet gwn oefeningen doen met woorden ik had het in het begin ook van mijn beugel het is gwn wennen van een beugel

Reageer