Slecht geheugen

  • 9 October 2018
  • 4 reacties
  • 59 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, long time no speaks

Ik weet niet precies onder welke categorie dit valt dus ja... ik denk dat het hieronder valt.

Het viel me laatst op dat ik weinig herinner.
Ik was met een vriendin aan het praten die ik al heel lang ken en het gesprek kwam op wat onze eerste gedachten over die ander waren. En ik kon het niet terughalen. Ik kon niets terughalen. Van dat hele weekend weet ik alleen nog dat we naar Linkin Park zijn geweest en dat die zanger rood werd van het schreeuwen.
Nou heb ik inderdaad gezegd dat ik haar al heel lang ken maar dit was 2012 (dan was ik 10/11). Dan zou ik toch meer moeten herinneren.

Toen ze was vertrokken ging ik terugdenken en ik merkte dat ik heel weinig kan herinneren.
En niet alleen dingen die jaren geleden gebeurd zijn, soms ook wat ik of iemand anders echt 2 minuten ervoor heeft gezegd.
Dan heb ik bijvoorbeeld iets in de pauze gezegd dan is het niet de eerste keer dat ik me niet kan herinneren wat ik daarvoor heb gezegd.

Hebben meer mensen hier last van? Is dat normaal?
Anyway, thanks in advance,

Julian

4 reacties

Hallo ik heb een soortgelijk raar verhaal, schijnbaar had vorig jaar tegen iemand belooft dat ik mijn haar ging krullen en ik vergeet altijd waar ik mijn fietssleutels of mijn tellie neerleg.
Ik denk dus dat het gewoon normaal is en dat dit iedereen wel is gebeurd, als dit opvallend vaak gebeurt zou ik naar de huisarts gaan, die weet er meer van
Ik weet niet of dat goed beschreven was maar ik heb dus met 99% van de dingen die ik zeg of doe of wat iemand anders zegt of doet dat ik even later niet meer weet wat er gebeurd is.
Hoi

Wat vergeten kan gebeuren, maar als het vaker voorkomt, zou je kunnen proberen bepaalde dingen op te schrijven. Als je niet mag vergeten een bepaald boek voor school mee te nemen, kan je een post-it op de voordeur kleven, zodat je hieraan herinnerd wordt als je je huis wilt verlaten. Verder kan het helpen om spullen telkens op dezelfde plaats te leggen.

Slaap je goed? Voel je je vaak moe?

Groetjes
Kenshin

Reageer