Vraag

Slaapproblemen

  • 7 April 2019
  • 1 reactie
  • 65 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal ik heb zins een paar weken steeds last van dat ik minder snel in slaapzak en moe ben als ik naar bed ga ik heb het hier ook met mijn moeder over gehad kwa bed tijd ben 17 jaar bijna 18 wat vinden jullieneen normale bed tijd?

groeten Nick

1 reactie

Hi Nick17

Vaak wordt een gemiddelde van 8 uur slaap per dag aangeraden. De een heeft daar meer behoefte aan dan de ander, waardoor sommigen langer of korter slapen. Word je doorheen de nacht weleens wakker?

Overdag actief zijn, bijvoorbeeld door te bewegen, kan 's avonds helpen bij het inslapen. Sporten doe je best een vrij ruime tijd voor je gaat slapen, zodat je lichaam 's avonds niet meer vol adrenaline zit.

Het mijden van beeldschermen, zo'n twee uur voor het slapen gaan, kan ook helpen. Je kan wat tijd doorbrengen door bv. een boek te lezen, of wat met je gezin te doen.

Meditatie, waaronder je bewust worden van je ademhaling, kan een positief effect hebben op je slaapgedrag. Lichte yoga voor je gaat slapen kan ook.

Zit je voor het slapengaan met veel in je hoofd? Heb je moeite met het loslaten van dingen? Je gedachten en zorgen noteren in een boekje kan helpen om je hoofd rust te bieden.

Als je moeite blijft hebben met inslapen, kan je de huisarts raadplegen. Wie weet ben je geholpen met een middeltje, of heeft de huisarts nuttige tips voor je.

Slaapwel 🙂

Groetjes
Kenshin

Reageer