Vraag

scheren

  • 16 June 2020
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

Badge +1

joo
ik heb dus bultjes na het scheren en ik wil dr graaf vanaf
weet iemand hoe je ze weg laat gaan?


3 reacties

Hey hey, 

Waarschijnlijk ben jij net als mij erg gevoelig voor scheren, ook ik heb hier altijd last van na het scheren. 
9 van de 10 keer zijn dit eigenlijk ingegroeide haartjes die een bultje veroorzaken op je huid :(

Om helemaal geen last meer te hebben van scheerirritaties zou je kunnen trimmen, dan blijft het netjes schoon en niet lang, omdat de haartjes niet onder huidniveau komen krijg je dus geen last van die irritantje bultjes. 

Maar ik snap dat je het misschien helemaal glad glad wil hebben, dan kun je proberen om nog voorzichtiger te scheren. Het beste is om altijd tijdens of na het douchen nat te scheren, zo zijn je haartjes door de warmte van de douche erg zacht en voorkomt het een grote deel van de irritatie, druk je scheermes nooit hard op je huid en gebruik altijd scheerschuim, olie of conditioner tijdens het scheren want dit werkt als beschermingslaag tussen je mes en je huid.

hoihoi,

Ik had dit eerst ook zo erg! echt niet normaal. Ik heb ondekt dat als je met de haarrichting mee scheert, je veel minder pijn en jeuk hebt. Ook moet je het niet helemaal kaal willen scheren, als er nog 2 mm aan haar zit, is dat ook prima.

Heyy

Dit komt idd omdat je in de verkeerde richting scheer. Je moet de meeste van je lichaamsdelen van boven naar beneden scheren. Weet niet of het allemaal is , maar grotendeels wel. Dit gaat na een paar daagjes tot een weekje gewoon weg tot je je weer eens scheert.

Groetjs

 

Reageer