Skip to main content
Vraag

scheren

• September 1, 2026
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hey, ik vroeg me af wat jullie allemaal deden qua het scheren/weghalen van jullie schaamhaar en of jullie toevallig tips hebben.

Ik scheer m’n schaamhaar ong elke week of 2. Maar meestal trim ik het, omdat als ik het volledig weghaal met een scheermesje en alles ik vrijwel gegarandeerd irritaties krijg. Ik gebruik gwn een nieuw mesje & scheerschuim en erna gebruik ik moisturizer (dit doe ik dan ook voor 2/3 dagen erna elke ochtend fz). Mr zelfs hiermee krijg ik irritaties (heb blijkbaar een hele gevoelige huid). Ik heb ook hair removal cream geprobeerd, maar ik ben gewend met mijn skin care om het lichtelijk in te wrijven maar als ik dat hiermee doe krijg je chemische brandwonden enz. Dus gebruik dat liever niet.

Heeft iemand toevallig tips om deze irritaties bij mijn lul enz te ontwijken fz. Ik heb het voornamelijk op mijn benen en niet zo zeer bij mijn lul (like voor vrouwen de bikini lijn) dus aan de zijkanten van mijn lul en dan tussen mijn benen aan de binnenkanten.

Ik heb online niet echt iets goeds kunnen vinden qua tips dus hoop dat jullie wat voor me hebbennn

Alvast bedanktttt

Ps: idk of ik irritaties krijg bij m’n oksels want die millimeter trim ik altijd

3 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • September 2, 2026

Moet het haar er perse af? Het is normaal om schaamhaar te hebben, heb ik ook en ik heb het nog nooit geschoren. Misschien kort houden? Dag je zegmaar niet alles weghaalt maar dat er een beetje overblijft. Denk dat je huid dan niet gaat irriteren.

Suc6 :)

Doei

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • September 2, 2026

Hey ​@Noem_me_Alex ,

Dit klinkt misschien een beetje apart, maar soms knip ik het een beetje en dat irriteert niet. Wel voorzichtig natuurlijk.

Vind zelf met een tondeuse ofzo ook niet echt heel hygiënisch want dat krijg je nooit echt goed schoon.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • September 2, 2026

@Yusa Nee tuurlijk het hoeft er nooit perse af dat klopt, en ik trim het momenteel ook meestal (zodat ik geen irritaties krijg) maar ik vind het persoonlijk fijner als ik het volledig weghaal vdr

@Cantaloupe Haha ja knippen heb ik vroeger ook gedaan, mr aangezien ik t (probeer) wekelijks bij hou wordt dat beetje lastig. En qua hygiëne met een tondeuse volledig mee eens. Daarom heb ik een specifieke tondeuse voor intieme plekken