Vraag

Schaduwpersonen. (niet voor mensen die willen slapen)!!

  • 3 February 2018
  • 8 reacties
  • 1451 Bekeken

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Kennen jullie dat gevoel dat je 's nachts wakker word en dat je het gevoel hebt dat je niet alleen bent? Of dat je beneden zit en denkt dat er naar je word gekeken? Of dat je in bed ligt vanplan bent om te slapen en dan voetstappen hoort of geklop op je deur?

Zoals ik al zei in me Topic 6e zintuig wat volgens de een schizofrenie was en volgens de ander weer niet. Heb ik al sinds ik klein was dat ik mensen om me heen zag. Ik hoorde ze en voelde ze. Wetend dat ze niet echte mensen waren maar meer een gedaante. Ik ben dan ook zo'n iemand die er niet veel oplet. Maar wat ik zelf het vervelends vindt zijn de mensen (gedaantes) die in een hoekje staan en naar je kijken.

Als je nou op internet gaat zoeken (doe niet als je snel bang wordt!) dan lees je vele verhalen over 2 soorten schaduwmensen. 1 daarvan is de schaduwman. Een man die helemaal in het zwart gekleed is met lange jas en hoge hoed ?. Die andere laat ik hier maar even buiten. Nou moet ik wel eerlijk zijn dat het allemaal best gek klinkt en dat ik de circus man nog nooit heb gezien ?.

Daarnaast vind ik het zelf ook niet meer gek dat er naar me wordt gekeken als je weet dat er toch gedaantes zijn.

Me vraag was meer van hebben jullie dit ook meegemaakt (schaduwmensen) of hebben jullie ooit de man met de hoge hoed gezien?

Nog even over de schizofrenie uit me eerdere topic. Volgens de psycholoog was het geen schizofrenie en hoorde het er ook niet bij. Ik heb volgens haar dwangstoornissen. En dit zou volgens haar een soort gedachte zijn die de baas speelt bij mij. Of dat waar is idk.

Over de schaduwmensen: ze zijn vaker gezien en er is een site, die ik niet noem hier om problemen te voorkomen. Daarnaast is het 2e verhaal niet waar maar een verzonnen verhaal. En de reden dat ik hem niet noem is omdat het voor sommige 13-15 jarigen mensen als zeer eng/spannend kan worden gezien, en misschien heb je naar het lezen van dit ook zoiets van: En bedankt voor de slapeloze nachten. Mijn excuses!

Ik was alleen benieuwd. En als het niet wordt gewaardeerd of jullie hebben zoiets van ja, mr. S dit is misschien toch te. Dan vraag ik KT of ze dit willen verwijderen en pas ik me volgende topics aan!

Gr:Mr. S

8 reacties

Hoi!

Jij spreekt over een wereld die voor mij volledig onbekend is. Ik heb zelf nog nooit iets dergelijks ervaren, en het lijkt me ook behoorlijk eng.

Het is goed dat je naar een psycholoog bent gegaan. Dit kan een dwangstoornis zijn. Je hersenen dwingen je zeg maar die personen te zien, je kunt er niet omheen.
Heeft je psycholoog iets voorgesteld i.v.m. verdere stappen die jullie gaan ondernemen i.v.m. de dwangstoornissen?

Je voelt je vaak alsof er naar je gekeken wordt, dat lijkt me niet fijn. Hieraan gaan werken en erover blijven praten lijkt me echt wel aangewezen. Heb je een vervolgafspraak bij die psycholoog?

Groetjes
x
Reputatie 2
Badge +9
Heey 100DIVERGENT11,

Ik snap dat als je het niet gewend bent dat het eng kan overkomen.

Ik heb inderdaad weer een afspraak met de psycholoog namelijk morgen om half 1. Ze zij dat het slim was om er niet op te letten. En dat meerdere mensen dit hebben. Daarnaast vroeg ze of ik een tekening of omschrijving van deze mensen wou maken. Dat ga ik dus morgen ook doen.

Als het niet lukte dan gaan we samen kijken naar een andere mogelijke oplossing.

Gr:Mr. S
Hey , ik snap je.
Ik heb s'nachts vaak het idee dat er gedaantes rond me heen hangen. Soms zie ik ze ook.
Ook hoor ik vaak vage geluiden.

Ik heb dit al heel lang, en ik vind het niet meer eng, ik ben er aan gewend.

Ik kan je nu niet echt helpen, maar ik wil eigenlijk gewoon laten weten dat je niet de enige bent.

Sterkte hier mee
X
Reputatie 2
Badge +9
Heey Tori,

Ik ben wel blij om te lezen dat er meerdere mensen zijn die dit hebben, of hebben meegemaakt.

Ik vind het zelf ook allemaal niet eng meer omdat ze er meer bij horen voor mij. Maar de mensen die in een hoekje staan en naar je kijken, daar raak ik maar niet aangewend die doordringende ogen. En ik las dat sommigen mensen naar die mensen keken en dat ze verdwenen, nou bij mij blijven ze gewoon staan. Ook als ik tegen ze praat of naar ze toe loopt.

Nou ja, ze hebben tot heden niks tegen me gedaan of gezegd. Ze praten overigens wel of meer fluisteren.

Gr:Mr. S
Goed dat je nog met die psycholoog gaat praten. Hoe was de afspraak?

Je bent hier zeker niet alleen in. Het is iets dat ik al wel vaker gehoord heb, maar zelf niet ervaar.

Misschien kunnen jij en je psycholoog eraan werken om die mensen die doordringend naar je staren weg te laten gaan, want daar geraak je maar niet aan gewend.
Reputatie 2
Badge +9
Heey 100DIVERGENT11,

Het gesprek ging goed. Ze vroeg of ik een tekening / schets kon maken van de mensen die in de hoek stonden. Was niet dezelfde tekening als de eerste keer ofc. Omdat er dit keer ook maar 1 iemand was. Ze vond het wel bijzonder, dus ze liet me een paar andere tekeningen zien(niet van mij) en ze zei erbij: deze heeft een meisje onlangs gemaakt.

Ze leken best veel op die van mij. Alleen op die van haar waren alleen de ogen getekend. Terwijl bij mij ook bij sommigen gedaantes een mond tezien was. Het meisje was depressief maar had geen dwangstoornis wat ik wel had.

Ze zij dat ik dus niet de enigste was. En toen ik het verhaal van Tori en jou las werd ik nog blijer. Dan ben ik dus toch niet heel gek in me hoofd haha.

De psycholoog wou wel graag de tekeningen bewaren en ik moest het ook tegen de therapeut zeggen, dus dat doe ik vrijdag!

Gr:Mr. S
Dat was een fijn gesprek dus. Ik ben blij dat je inziet dat je hier niet alleen in bent.
Je zou een dagboek kunnen bijhouden. In dat dagboek kun je tekenen en schrijven over de mensen die je ziet. Dat kan jou helpen om die mensen uit je gedachten en op papier te zetten, en als je wilt, kun je ze ook aan je psycholoog laten zien, zodat ze beter snapt wat er in je omgaat.

Je bent niet gek in je hoofd hoor 😃 Of nou ja, misschien zijn we allemaal een beetje gek, maar dat is ok. Het zou gewoon fijn zijn als je je minder bekeken voelt door die mensen.

Het je therapie op vrijdag?
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Dat kan ik wel doen ja, een soort boekje bij houden. Leuk idee!

Het zou inderdaad wel fijn als die mensen(gedaantes) is een keer ophielden met staren naar mij inderdaad.

Ja op vrijdag om 10.00 heb ik therapie. Misschien kan hij me wel helpen.

Gr:Mr. S

Reageer