Schaamte voor bedplassen, en op kamp.


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik zit met een probleem, ik weet niet zeker of dit het goede forum is daarvoor dus alvast sorry als dit de verkeerde is.
Ik ga over een paar weken op kamp, opzich erg leuk maar toch heb ik een probleem.
Ik ben nu 16 en heb sinds dat ik 12 ben problemen met bedplassen gehad, ben een paar keer naar de dokter hiervoor geweest en die vertelde mijn ouders dat ik er overheen zal groeien, momenteel ben ik akkoord gegaan met mijn ouders om elke nacht een 'luier' te dragen zodat zij niet zoveel hoeven op te ruimen elke ochtend.

Nu ga ik over een paar weken dus op kamp, en mijn ouders willen dat ik die luiers ook daar draag, maar ik schaam me er echt heel erg voor en ik ben bang dat iemand er achter komt (door het geluid of misschien wel stank ofzo).

Wat moet ik doen?

11 reacties

hey! ik snap dat dit super vervelend is!! misschien kun je een afspraak maken met je begeleider/docent dat hij/zij je wakker maakt om de zoveel uur om naar de wc te gaan of je verteld het tegen een goede vriend/vriendin daar die je vast ook wel wilt helpen. en anders draag je gewoon je luier met een wijde joggingsbroek ofso, voor gwurtjes hoef je niet bang te zijn, want als je ongesteld bent en je hebt maandverband in ruik je het ook niet. heelverl succes!!
Hi anoniem143,

wat vervelend dat je af en toe ’s nachts niet voelt dat je moet gaan plassen en dat je dan in je bed plast.

Je hebt van de dokter het advies gekregen om een luier te dragen en hij heeft gezegd dat je er over heen groeit. Hopelijk gebeurt dat ook.

Hoe vaak plas je nu ’s nachts dat je het niet merkt? En plas je dan ook veel of is het maar een heel klein beetje?

Misschien helpt het om de wekker te zetten, zodat je ’s nachts een keertje extra kun opstaan om te gaan plassen? Er zijn toch van die plaswekkers die trillen ofzo en geen geluid maken, dus dat niet iedereen er wakker van wordt? Ik neem aan dat je altijd voor het slapen gaan je blaas goed leeg plast. Dat doen de meeste jongens wel, denk ik. Ik iig wel.

Mijn twin plast ook wel eens in bed, maar dat heeft een andere oorzaak. Twin en ik zijn misbruikt geweest door een aantal jongens en dan krijg ie er een soort droom over en doet hij letterlijk wat we toen van die jongens ook moesten doen.

We moesten ons aftrekken en dan in elkaars gezicht spuiten en daarna er overheen plassen. Dus das anders. Ik voel (meestal, het gaat ook wel eens mis) aan hem als het gaat gebeuren, want dan begint ie onrustig te worden in bed (daarom slapen we samen in een 2-persoonsbed) en dan kan ik hem in zijn slaap mee nemen naar de wc en kan ik hem laten plassen. Hij weet er zelf meestal niks meer van, want hij is niet echt wakker dan. Maar als ik zijn piemel dan beet pak en zijn velletje een beetje terug doe, dan gaat ie vanzelf wel plassen en dan leg ik hem daarna weer in bed.

Ga jij alleen op kamp of is er ook een broer(tje) of een vriend bij die van jouw bedplassen weet? Kan hij jou misschien ’s nachts wekken en laten plassen?
Slapen jullie met zijn allen in een grote zaal of slaap je met een paar andere jongens in een tent?

Is jouw luier zo’n soort broekje zoals kleinere kinderen die overdag wel al zindelijk zijn ’s nachts wel eens dragen? Want misschien valt zo’n broekje niet zo erg op als je er een sportbroekje en eventueel ook nog je gewone boxer overheen draagt?

Je zou dan eerst gwn in je onderbroek en sportbroekje (of wat je normaal dus aan hebt als je gaat slapen, zoals een pyjama ofzo) naar bed kunnen gaan en dan even later als iedereen bijna slaapt even naar de badkamer gaan om je onderbroek uit te doen en je luierbroekje aan te trekken. De volgende morgen kun je eerst je luier uit doen en je piemel enzo een beetje wassen en dan je onderbroek weer gewoon aan doen en dan weet niemand het. Desnoods kun je ‘s morgens in bed jezelf uitkleden en je luier uit doen en je onderbroek weer aan en de luier stiekem in een ondoorzichtig zakje (of je toilettas) stoppen en later weggooien. Volgens mij ruik je plas niet die in je luier zit.

Je kunt het ook gewoon vertellen, want je kunt er niks aan doen en echt raar vind ik het zelf niet. Als je onze vriend was zou je het gwn tegen ons kunnen zeggen en zouden we je helpen voor zover we kunnen. Maar ja, sommige andere kinderen denken dat grapjes erover maken leuk is ofzo, maar das niet natuurlijk.

Ik had aan het begin van het jaar een paar keer in het ziekenhuis gelegen en toen hadden ze een soort plakcondoom om mijn piemel gedaan en dan ging de plas in een zakje. Ik weet niet of je ook wel eens zo’n condoom om je piemel hebt gehad en misschien als het zakje wat erbij hoort niet te groot is, dan kun je dat zakje in je onderbroek stoppen. Dan zijn ze alleen maar jaloers op je, omdat ze denken dat je een grote piemel hebt (misschien heb je die sws wel).

Je zou eens kunnen vragen of je zo’n condoom kunt krijgen en dat je die dan zelf aan kunt doen. Je hoeft dan niet steeds een stijve te hebben, want die condoom plakt en gaat er niet af als je een slappe krijgt.

Verder weet ik ff niks.

Maar als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Wat voor soort kamp is het. Je hoeft niet precies te zeggen waar en wat, maar is het bijvoorbeeld een zeilkamp of voor paardrijden of gwn met de scouts ofzo?

Groetjes,
M&M’s
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.-

Hoi, bedankt voor je antwoord!

Ik begin bij het begin, ik plas meestal best wel een grote hoeveelheid.
Een plaswekker heb ik al eens geprobeerd maar ik word hier gewoon niet wakker van. Sowieso plas ik altijd goed voordat ik ga slapen, maar toch heb ik elke keer een natte luier in de ochtend.
Ik ga met een aantal vrienden op scoutingkamp, maar aangezien ik al 16 ben wil ik het er eigenlijk niet met hun over hebben, hun leven bestaat echt puur uit meiden, drank, en sigaretten. En dan kom ik aan als kleine baby met een luier. Ik slaap met iedereen in 1 tent.

De luier die ik gebruik zijn 'drynites', weet niet of je die kent maar ze zien er best kinderachtig uit maar ik hoor graag je mening. (ik heb een foto bijgevoegd, er is ook nog eentje met streepjes)
Ik vond dat idee van wachten tot iedereen slaapt wel goed trouwens, maar moet ik eigenlijk persé mijn piemel wassen? En hoe weet ik zeker dat iedereen slaapt?

Dat van die condoom vond ik wel ver gezocht 😉 dus ik denk niet dat ik dat ga doen. Maar een grote piemel heb ik niet hoor :(

Nogmaals bedankt voor je antwoord.
Hi anoniem143,

Oké, je plast best veel en jullie slapen met zijn alleen in een tent, dus ja, weinig privacy.

Het is zeker niet raar om nadat jullie in bed zijn gekropen en jij je gwn met de jongens hebt omgekleed, nog even te zeggen dat je nog even naar de wc gaat en dat je je dan soort van stiekem even omkleed, ’s morgens kun je dat ook doen en dan valt het niet zo op. Als je veel gaan drinken, zijn ze misschien dronken en weten ze sws niks meer van wat er gebeurt is.

Je hoeft niet persé te wachten tot ze allemaal al slapen. Je kunt gwn zeggen ‘ik ga ff pissen’ ofzo of dat je nog je tanden gaat poetsen en dan gelijk even je luierbroekje aan trekt. Dan neem je alles wat je nodig hebt in je toilettas mee of je stopt die luier even los in je onderbroek ofzo.

Ik bedoel met je piemel wassen, dat als je in je luierbroekje geplast hebt en je “stiekem” even die omwisselt voor je onderbroek, dat het misschien wel lekker fris is om je piemel even te wassen en misschien je ballen enzo. Dus alles waar ’s nachts een beetje plas over gekomen is.

Als je niet bij een wastafel kunt ofzo dan kun je ook van die vochtige doekjes meenemen. Die zijn een beetje vochtig en dan kun je je piemel even opfrissen en ruikt alles weer lekker. Ik denk dat ze die doekjes ook in kleine verpakkingen hebben, want onze oma tovert overal en altijd ineens van die doekjes tevoorschijn als we weer eens met een ijsje aan het knoeien zijn.

Je kunt ook snel ff alleen je onderbroek aan doen als je piemel enzo niet nat meer is van de plas en je luier weggooien en dan later met de jongens samen gaan douchen. Ik weet niet hoe dat bij jullie allemaal gaat.

Dus daarom zei ik iets over je piemel wassen.

Die condoom die ik bedoel is geen gewone condoom, maar er zit een slangetje aan en dat slangetje kun je weer aansluiten op een zakje. Ik bedoelde dus niet dat je een gewone condoom helemaal vol plast, want dat kan natuurlijk niet.

Mensen die hun plas overdag ook niet op kunnen houden, gebruiken zulke condooms met zakjes ook wel. Maar als je het niks vindt dan moet je het niet doen en gwn je luierbroekje aan doen.

Op zich vind ik dat broekje niet “verkeerd”. Het is iig niet zo’n grote witte luier. Vanwege de plaatjes (skateboard, zonnebril) die erop staan zal iemand ze misschien een beetje kinderachtig vinden, maar twin en ik hebben ook nog onderbroeken met Donald Duck en Mickey Mouse of andere stripplaatjes en we hebben ook wel onderbroeken met allemaal lolly’s erop, dus ja. Ik zou er geen grapjes over maken als jij onze vriend bent.

Die andere met streepjes is misschien wat neutraler om te zien, dus die kun je ook altijd nog aan doen als je je daar beter bij voelt.

Misschien dat mijn extra uitleg je een beetje verder helpt?

Oh ja en je piemel hoeft natuurlijk niet super groot te zijn om er plezier aan te beleven :)

Groetjes,
M&M’s
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.-

Bedankt voor je hulp! Ik heb besloten om het alleen aan mijn begeleider te vertellen, en het verhaal vertellen dat ik gewoon elke avond nog "even ga pissen" en dan dus mijn luierbroekje aan doe.
Erg fijn dat jij niet denk dat ik een of andere baby ben met mijn luiers :)

Nogmaals bedankt voor je hulp!

Na het kamp zal ik wel vertellen hoe het is gegaan, goed?
Hi anoniem143,

tuurlijk ben je geen baby met een luier. Je bent volgens mij eerder volwassen in een hoop dingen dan je leeftijdgenoten :)

Jammer dat sommige kinderen en/of volwassenen dat over je zouden zeggen. Je kunt er niks aan doen dat je soms niet wakker wordt, voordat je moet plassen en dat je daarom voor de zekerheid een drynites aan doet. Das alleen maar slim om te doen 🆒

Mijn twin plast soms over me heen, maar ja, daar kan hij ook niks aan doen en dan ruim ik het wel op en gaan we in het andere bed liggen. Hij heeft het niet zo vaak dat het mis gaat. Het is nou al een paar maanden geleden dat hij echt in bed over me heen geplast heeft. Ik heb hem wel nog een paar keer op tijd kunnen laten plassen in de badkamer. Daarom wil hij niet een luierbroekje dragen (als het nou elke week ofzo zou zijn, zou dat wel slimmer zijn) en we slapen sws graag bloot. Dat zijn we al jaren gewend.

Hopelijk gaat het bij jou snel over, zoals de dokter zei. Dan hoef je daar ook niet meer over na te denken als je eens bij iemand wilt blijven logeren. Maar ik zou er totaal geen probleem mee hebben als één van onze vrienden ’s nachts een luierbroekje zou dragen. Hij is toch je vriend, dus dan wil je toch alles voor hem doen en hem helpen.

Goed dat je je begeleider het gaat vertellen, dan weet die ervan en kun je hem om hulp vragen als het nodig is :)

Ik zat nog te denken, onze zus heeft een soort van klein tasje met spulletjes erin voor als ze ongesteld is. Misschien is zo’n soort tasje voor jou ook wel handig om bv. één zo’n broekje en een paar vochtige doekjes in te doen. Dan kun je heel onopvallend die spulletjes meenemen als je die aan wilt doen. Je kunt het tasje ook nog even in je onderbroek stoppen, zodat je er niet mee in je handen hoeft rond te lopen, als je zegt dat je nog even gaat plassen.

Mocht er toch iemand over beginnen, dan kun je het, het beste gewoon eerlijk vertellen. Iedereen zou dat moeten begrijpen en je begeleider zou er dan bij kunnen zijn en je een beetje kunnen steunen, voor het geval dat nodig is. Maar het zal wel goed komen.

Volgens mij ben je gewoon een aardige jongen en een goede vriend voor je maten, dus mogen ze ook wel wat terug doen en op hun beurt jou steunen ;)

Ik wens je alvast een leuke vakantie. Een update vind ik altijd leuk.

Ga je binnenkort al weg?

Groetjes,
M&M’s
Hoi

Ik ben er wat laat bij, maar heb misschien nog wat tips voor je.

Maakt het opendoen van de verpakking van de drynites veel geluid? Anders kan je thuis de verpakking opendoen, en weer dichtvouwen, en desnoods met een plakbandje sluiten. Geen idee hoe zo'n drynitesverpakking eruit ziet, maar met maandverband heb je dat, als je het opendoet, het een lawaai maakt alsof je een zak chips opent. Om te vermijden dat je vrienden wat "chips" vragen, kan je thuis de verpakking al "losser" maken, zodat je dat op kamp stiller kan doen.

Goed dat je het een begeleider gaat vertellen. Die horen dit vaker, en krijgen volgens mij in hun opleiding ook begeleiding van dit soort dingen.

Als jij mijn vriend was, zou ik er geen probleem mee hebben dat je dit moet dragen. Jij kan er niets aan doen, en als het voorkomt dat je vaak je lakens of slaapzak moet wassen, lijkt het me alleen maar handig.

Als je denkt dat je vrienden, eventueel in een dronken bui, nare opmerkingen gaan maken, hoef je het hen niet te vertellen. Zit er eventueel één vriend tussen die je dit wel kan toevertrouwen? Het kan tussen jullie twee blijven, en op die manier heb je de begeleider én een vriend die je kunnen helpen.

Dat wassen na een nacht lijkt me nuttig. Als je je goed wast, raakt je huid minder snel geïrriteerd. Die vochtige doekjes waar @M en Ms het over had kunnen nuttig zijn. Die kan je in de meeste winkels vinden. Ik heb er onlangs nog zien liggen met unicorns op, maar misschien vind jij een ander printje leuker.

In het begin zeg je 'ik weet niet zeker of dit het goede forum is daarvoor dus alvast sorry als dit de verkeerde is'. Wat mij betreft zit je hier helemaal goed. Dat heb je vast al gemerkt aan het nuttige advies van @M en Ms. Je hoeft je helemaal niet te excuseren, want je hebt er goed aan gedaan hier om advies te vragen.

Je bent bang voor de geurtjes. Ruik je het thuis? Je kan desnoods wat parfum opdoen, maar soms maakt te veel parfum alles erger, dus met mate.
Zo'n tent op kamp ruikt volgens mij al niet te fris, dus volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Als je vrienden daar drinken (wat ik niet aanraad) en roken (wat ik al helemaal niet aanraad) zullen eventuele geurtjes niet al te hard opvallen.

Dat je een luier moet dragen, maakt je helemaal geen baby (en ook geen bejaarde, want die dragen dat soms ook). Als anderen vervelende opmerkingen maken, zijn ze sowieso minder volwassen dan jij. Als het toch moest gebeuren, kan je er steeds die begeleider op afsturen.

Of de drynites er kinderachtig uitzien, ik vind het niet. Ik vind dat kinderachtig meer bepaald wordt door gedrag dan door wat je draagt. Zolang die drynites hun werk doen, lijkt het me ok. Als je je stoort aan het printje, kan je eens uitkijken naar een ander merk, maar daarmee experimenteer je best als je thuis bent, en niet op kamp. Op kamp gebruik je best de drynites waar je al aan gewend bent.

Staan er bij de jongenswc van die prullenbakjes om de drynites in te doen? Als je die weg moet gooien (of zijn ze herbruikbaar?) en er staat geen prullenbakje, kan je kleine plastic tasjes meenemen om ze even in te doen, totdat je een prullenbak tegenkomt.

Veel plezier op kamp. Ik hoop dat je het heel gezellig hebt met je vrienden.

Groetjes
x
Badge

Hallo,

Ik zit met een probleem, ik weet niet zeker of dit het goede forum is daarvoor dus alvast sorry als dit de verkeerde is.
Ik ga over een paar weken op kamp, opzich erg leuk maar toch heb ik een probleem.
Ik ben nu 16 en heb sinds dat ik 12 ben problemen met bedplassen gehad, ben een paar keer naar de dokter hiervoor geweest en die vertelde mijn ouders dat ik er overheen zal groeien, momenteel ben ik akkoord gegaan met mijn ouders om elke nacht een 'luier' te dragen zodat zij niet zoveel hoeven op te ruimen elke ochtend.

Nu ga ik over een paar weken dus op kamp, en mijn ouders willen dat ik die luiers ook daar draag, maar ik schaam me er echt heel erg voor en ik ben bang dat iemand er achter komt (door het geluid of misschien wel stank ofzo).

Wat moet ik doen?

bedplassen is helemaal niet zo raar ik heb het ook en wist je dat 1 op de 10 mensen tot hun 18tiende nog zindeleks-heidproblemen heeft.  

 

ik krijg het kamp nog alleen weet je wat het is.

sommige mensen doen er kinderachtig over en die mot je gewoon skippen de mensen die er volwassen over doen ga je wel nog mee om.

 

de mensen die grappen er over maken die zijn juist kinderachtig.

ik heb niet echt een het enige wat ik zeg is goed oefenen:).

Badge

oja trouwens hoe is het kamp gegaan?

 

Hallo anoniemmer :)

Ik weet dat het blijkbaar zeer aantrekkelijk is en heel besmettelijk want het komt vaak voor. 

Je hebt het virus: Op-Topics-Reageren-Waarvan-De-Laatste-Reactie-Zeer-Lang-Geleden-Is.

De symptomen openbaren zich door te reageren op topics waarvan de laatste reactie in dit geval 2 jaar geleden is.

Het is gelukkig makkelijk te genezen door te kijken naar wanneer de laatste reactie is en dan niet te reageren als het bijvoorbeeld een paar jaar geleden is.

-TheMightySlayer <3

Badge

-onnodige quote verwijderd-

 

Het is niet erg 

Ik draag ook nog dag en luier 's 

Ik ben 17 jaar 

 

Maar ik heb was goede tips 

Voor de beste luier die je kan helen die niet hoort steeds als als op school zit over dag zou als dan draag ik ook luier 's 

Als ik ben moet moet ga in de open jeugdzorg 

Dan heb ik s nacht s ook luiers aan en om 

Steeds 

plastic broekje over de luier de luier heen kunt doen op schoolkamp over dag s en s nacht 

Dat je kleding te nat worden door de luier 

Dit zijn mijn goede tips wat ik zelf ook hebben gehad op mijn school en op school kamp 

een bij mij open jeugdzorg afdeling steeds 

ik hoop dat je hier iets aan hebt

ik hoop nog van te horen wat ik heb hier wel respect voor wat als er mee gepest wordt als kind is nooit steeds 

 

-reclame verwijderd-

Reageer