Vraag

schaamhaar scheren

  • 4 April 2020
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

heyy mensen, 

Ik had twee dagen geleden een scheermes gekregen van mijn moeder eigenlijk vroeg ik of ik een mocht best wel gênant maar ik wou dus mijn schaamhaar scheren want ik vind al dat haar niet fijn dus ik vroeg me af hoe ik dat moet doen ik wil het liever niet aan mijn moeder vragen dus vraag ik het jullie want het lijkt me ook lastig om tussen je schaamlippen te gaan dus hebben jullie tips alle tips zijn welkom.


1 reactie

Hoi

 

Scheren doe je het best onder de douche. Op die manier is alles eenvoudig schoon te houden. Als je je aan het scheren gaat zetten neem je er best even een schaartje bij, zodat je de wat langere haartjes eerst wat korter kan knippen. Doe je dat niet, kan je scheermes snel bot worden. 

 

Best scheer je in de richting van de haren mee. Zo vermijd je vaak irritatie. Ook zou het gebruik van scheerschuim het ontstaan van rode bultjes en dergelijke kunnen tegengaan. Echter gebruiken velen gewoon water. 

 

Je hoeft niet per se ‘tussen’ de schaamlippen. Best ga je enkel over de schaamlippen heen, zodat je jezelf zo min mogelijk kwetst. Haartjes die je graag weg zou hebben tussen je schaamlippen zou je eventueel kunnen wegknippen met een schaartje. 

 

Om de zoveel scheerbeurten vervang je het mesje best eens. Probeer daarbij de scherpe randjes zo min mogelijk aan te raken met je vingers, en zo vaak mogelijk enkel het hendeltje te gebruiken. Scheren met een bot mesje is daarbij erg vervelend. 

 

Gr. Kenshin

Reageer