Skip to main content
Vraag

schaamhaar hoe scheren

• March 30, 2026
  • 5 reacties
  • 150 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi hoi 

Ik had een vraagje over schaamhaar ik heb best veel haar daar beneden en ik schaam me er best voor en ik weet gewoon niet hoe ik het goed moet scheren ik durf het niet echt aan m’n ouders te vragen dus mijn vraag aan jullie hebben jullie ook dit probleem en kunnen jullie mij helpen?

5 reacties

• March 30, 2026

Ja ik heb dit niet want ik zit nog niet in de pubertijd maar ik denk dat het beste is om gewoon tegen je ouders te zeggen liefst vader want die heeft het ook doorstaan want dan kunnen je ouders je ook helpen

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

ik zei dat ik het bij mij vervelend vind tegen mijn moeder (ik ben een meisje) en ze heeft een scheer apparaat voor mij geregeld (zie een van mijn andere reacties)
ik hoop dat dit helpt

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • March 31, 2026

Mijn schaamhaar kan me niet zoveel schelen. Ik heb alleen daar beneden en geen okselhaar en ik heb er geen last van, dus waarom zou het eraf moeten? 

En je kan dat echt wel vragen hoor, ik weet zeker dat je ouders wel iets willen kopen voor je🙃

Liefs ♥︎

Heyy! Schaamhaar hoort erbij als je in de puberteit komt en is dus heel normaal. Je kan het al scheren, maar dat hoeft natuurlijk niet. Als je dat graag wilt, zou ik als ik jou was het er met je moeder over hebben. Zij is een vrouw en is dat gewend, voor haar is dat helemaal geen gek onderwerp. Zij zou je in dit geval het beste kunnen helpen :)

Liefs xx

Aulire
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • March 31, 2026

Waarom moet je het scheren?
Vind het zelf juist mooi als een jongen/man het laat staan, want dat komt echt mannelijk over.
Plus als je scheert, moet je het elke dag doen, anders gaat het jeuken en prikken.
En ik moet wel, want het ziet er niet uit ongeschoren in een bikini.