Roken en drinken op mijn leeftijd?

  • 13 November 2018
  • 3 reacties
  • 259 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,

Ik ben 15 jaar hou van feestjes en ben best wel beetje gek. Ik drink vooral met feestjes en mijn ouders weten er wel een beetje van. Ik weet natuurlijk dat ik niet mag drinken en ik moet me er ook gewoon aan houden maar sinds mijn 2e klas begon ik en ik ben eerlijk het is soms gewoon wat leuker met een drankje erbij (Let op ik zeg met feestjes/tentfeesten niet overdag met vriendinnen bijvoorbeeld) nu komt mijn slechte kant. Allebei mijn ouders roken en ik vond het altijd zo vies en ik zei altijd “Bah wat vies ik ga het zelf nooit doen, ga is stoppen.) Nu heb ik het vorig jaar toch geprobeerd en het is eigenkijk heel vies maar opzich word je er wel rustig van, dus ik rook nog steeds maar ook eigenlijk alleen met feestjes want eigenlijk is het heel vies. Nu ben ik benieuwd wat vinden jullie van mijn verhaal vinden (Gewoon eerlijk antwoord geven hoor) en wat doen jullie op mijn leeftijd ( rond 13, 14, 15, 16 jaar bijv.)?

Laat me het weten ben echt benieuwd! Groetjes!!

3 reacties

Badge
over het drinken af en toe een glaasje kan wel maar op je 15e lijkt het me niet gezond om veel te drinken
over het roken, op feestjes is het misschien meer dat andere gaan roken en dat je dan zegt o doe mij ook maar 1 en dan moet je proberen nee te zeggen
Drink af en toe wel eens maar roken gaat er bij mij niet in hoor drinken dat doe ik nog wel eens op feestjes maar dan spreek ik met mezelf af hoeveel ik drink ik ga meestal niet over de 10% heen want ik ben 13
ik rook ook al 2 jaar en als je kan stoppen stop dan want ik kan er niet vanaf komen

Reageer