Roken.

  • 7 December 2018
  • 6 reacties
  • 355 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een meisje van 16 jaar, sinds een maand rook ik af en toe. Zo’n 1 sigarret in de 2 dagen. Mijn ouders weten het niet, maar ik weet dat ze er niet heel boos op worden als ik het ze vertel. Ze roken zelf ook namelijk. Ik wil graag ook mijn vriend het vertellen, maar ik ben bang dat hij het niet accepteerd. Hij is zwaar tegen roken namelijk.

6 reacties

hi,

heel eerlijk, het is je vriend.
je kan het niet voor hem verbergen, hij ruikt/ziet het toch wel een keer of hij hoort het via andere mensen.
daarnaast denk ik dat je vriend liever heeft dat je het hem verteld in plaats van dat hij het hoort van andere, dat is ook beter voor zijn vertrouwen in jou aangezien je het dan eerlijk heb verteld in plaats van het te hebben verzwegen
Mn vriend ruikt t niet zo snel, want ik heb alijd al naar rook geruikt vanwegen mijn ouders. Bedankt voor je reactie!
hi oke sorry maar dan alsnog, hij kan je toevallig zien roken of misschien dus horen van vrienden of andere mensen, ik zou echt als ik jou was het wel vertellen. het is tenslotte wel je vriend
Bedankt!
Hi,
zoals Ronald2001 al zei kun je het indd beter vertellen aan je vriend. Roken kun je niet altijd geheim houden en het is beter dat je het hem nu verteld dan dat hij er over een hele tijd pas achterkomt en er dan achterkomt dat je het al die tijd verzwegen hebt.
Maar je zou ook nog kunnen proberen te stoppen, dat zal niet meteen gaan, maar als je over een paar jaar echt vast aan het roken bent het al helemaal moeilijk om nog te stoppen
Hey @Nathalie2002

Wat is eigenlijk de reden dat je rookt?

Reageer