Hallo, ik heb mij zelf laatst geschoren rond de penis/schaamstreek. Rond de schaamstreek zitten nu dus allemaal rode bultjes. Wat zijn Dit en wat kan ik er tegen doen, en heeft iemand tips hoe ik beter kan scheren want ik doe gewoon alleen met scheermesje
Hoi
Het zou kunnen dat je huid geïrriteerd is geraakt door het scheren. Dat kan gebeuren, zeker als je zonder scheerschuim en met een bot mesje scheert. Normaal gezien zouden de bultjes uit zichzelf horen verdwijnen.
Het lijkt me in ieder geval verstandig om de huid even met rust te laten, en met andere woorden niet te scheren tot de uitslag volledig verdwenen is. Je schaft je daarnaast best een goed scheermes en een bus scheerschuim aan, zodat je bij een volgende scheerbeurt minder last hebt van uitslag. Ook scheer je best met de richting van de haren mee.
Gr. Kenshin
Heyo,
True wat Kenshin zegt. Je huid is geïrriteerd. Of de nieuwe haartjes schuren tegen de huid aan wat, ja opnieuw geïrriteerd raakt.
Een goed scheermes, geen wegwerp mesje (zou ik zeggen), scheerschuim, of gel, en misschien een verzachtende crème. <- zelfde voor gezichtbeharing, geeft een verzachtend gevoel, en helpt tegen irritaties.
Hoogstwaarschijnlijk krijg je alsnog een aantal rode bultjes de eerste of 2e dag na het scheren, maar dit komt simpel weg omdat de nieuwe haartjes tegen de huid prikken.
See ya!
Spookyzx.
Bedankt allemaal
Hallo Poar Neem'n 14 :)
Waarschijnlijk is het inderdaad geirriteerd of je hebt je huid opengesneden ofzo waardoor het ontstaat, ik heb mezelf nooit gescheerd want ik heb nog maar een paar haartjes dus weinig ervaring…
-Dr8gon99
Irritatie of allergie voor het schuim omdat niet iedereen kan tegen de scheerschuim maar hier heb je ook schuim dat voor een gevoelige huid is en ik ben transgender maar gebruik altijd een scheermesje voor vrouwen omdat deze fijner zijn en gemaakt voor delicate oppervlakte.
Vrouwen scheren benen, oksels, vagina etc... dus die mesjes zijn erop gemaakt maar mannen werden aanzien enkel hun gelaat te scheren en daarom zijn de mesjes met 4 tot 5 mesjes wat een beetje gevaarlijk is in je privé en de mesjes die ik gebruik hebben 2 mesjes op de kop en 2 glijstrips heb me 1x gesneden op een bal maar dat was de eerste scheerbeurt sinds niet meer en best koop nivea dat kan je na het scheren op je privé smeren om irritatie tegen te gaan en gebruik geen after shave op de penis want dat kan zeer irriteren
In het vervolg kun je misschien een ontharingscrème proberen. Let hierbij wel op dat er duidelijk op de verpakking staat dat je deze ook bij je schaamstreek kan gebruiken. Anders ben je nog verder van huis.
Als je er olie of aftershave op smeert na het scheren dan je hier door een heleboel rode bultjes voorkomen heb ik hier ook last van dus knip ik het tot het wat korter is. Stukje makkelijker dan dat scheren
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.