Vraag

Rijtje, heb jij dit ook? Weer lang bericht😑

  • 28 April 2019
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
I 0Ik loop tot mijn volwassenheid aan, 17 jaar maar:
Ik heb heel erg moeite in mijn dagelijks leven

Ongelukkig
depressief
angstig
Geen ruimtelijk orde
Teveel in mijn hoofd
Slaapproblemen
slechte verzorging
Kom thuis in aanraking
Hooggevoeligheid
Ben mezelf niet meer
Lichaamsverzorging slecht
Gezondheid mentaal slecht
Continue piep in mijn af
Te veel prikkels om me heen
kan me niet aanpassen in mijn omgeving
Heb het moeilijk
ook op school
Planningen gaan niet goed
leef in het internet
Heb geen lach of vrolijkheid
Te lange vakantie bed gelegen
Ik mag zelf kiezen, gescheiden ouders enzo.
Ik weet niet wat ik leuk vind
Ik kies zelf de verkeerde pad en kan niet naar mezelf lusiteren
Teveel gezeik in mijn hoofd.
Ik kom zelf thuis met dingen mee.
Sechte doorbraken. Zit in verleden te kijken naar mijn jonge ik enzo
Hoe kan ik goed mijn lichaam en gezondheid op eem lijn houden en positief blijven..

Weet iemand een stappenplan hoe ik goed mijn dagstructuur moet aanbrengen om invalshoeken en angsten te vermijden en meditatie, therapeuten en werk. Mijn leven gaat niet beter worden. Ik kan niet in de tijd van nunleven, geen vooruitblik en geen positiviteit. Alles erop en eraan. Geen vooruitblik in de toekomst en zorgen, ik loop mezelf te verkeerde pad op te sturen en niet mijn levensantwoorden op te stellen. Ik loop hier al jaren mee.
Ik kan mijn leven niet creeren.
Zorgen maken over toekomst hele erge.
Ben ongelukkig en gaat achteruit, iemand ideeën? En weet iemand toevallig een professionele psycholoog of rechter die met mijn ouders praten waar de problemen liggen en wie de zorgen krijgen enzo? Ergens is niet goed afgelopen. Waar kan ik zelf geen zorgen maken en waar kan ik juist wel schulden voor betalen? Iemand. Ik kan nog niet werken, opleiding gaat slecht, twijfel tussenjaar. Wat zijn de rechten en plichten en de dagelijks gezondheid? Ik wil dat stap voor stap hebben om goed mijn dag er van te maken. Positief in het leven en geluk en hardship. Ik luister teveel muziek enzo. Ik doe niks in het leven. Ik ben nu ook erg hooggevoelig. Hoe kan ik nog met mijn moeder overweg? Wat is normaal bij mij en wat niet? ik moet mezelf met dingen aankomen ik heb erge serieuze klachten en ik wil dit allemaal vermijden maar met welk stappen? Ik heb mezelf kapot gemaakt tegenover een ander in de relatie hoe zorg ik ervoor dat dit stopt?

3 reacties

Hoi

Je voelt je niet goed in je vel, en zit met een hoop vragen. Ook zou je een professional willen benaderen, die de zaken met je ouders op orde kan brengen.

Op school of via de huisarts kan je doorverwezen worden naar de gepaste hulpverlening. Je zou bij je mentor kunnen aangeven wat er speelt, waarna je mentor je kan doorverwijzen naar de nodige instanties. Deze instanties kunnen er zowel zijn voor de situatie in verband met je ouders, als voor de situatie met jezelf.

Als het niet goed met je gaat, is het goed dat school hiervan op de hoogte is. Niet alleen kan je via school doorverwezen worden naar professionele hulp; ook kan er begrip opgebracht worden voor je situatie.

Zou je een hobby willen opnemen? Een hobby zou je kunnen motiveren om discipline op te brengen en voor jezelf te zorgen. Deze hobby kan er tegelijk voor zorgen dat je wat lichaamsbeweging krijgt. Heb je een idee waar je interesses zoal liggen?

Groetjes
Kenshin
Hallo Kenshin!

No Worry, ik heb een nieuw account. Waar je nu op reageert in mijn oude account.
Hoi

Je voelt je niet goed in je vel, en zit met een hoop vragen. Ook zou je een professional willen benaderen, die de zaken met je ouders op orde kan brengen.

Ik heb bijna een intake met een psycholoog van Karakter, alleen weet niet of het een goede is, want mijn moeder heeft me daardoor geholpen ( heeft ze zelf gedaan) Alleen ik weet niet of ik het fijn vind dat zij het voor mij heeft gedaan, omdat ik zelf wou zoeken. Dus ik zit ook beetje met dat probleem. Ik weet geen uitweg meer.


Op school of via de huisarts kan je doorverwezen worden naar de gepaste hulpverlening. Je zou bij je mentor kunnen aangeven wat er speelt, waarna je mentor je kan doorverwijzen naar de nodige instanties. Deze instanties kunnen er zowel zijn voor de situatie in verband met je ouders, als voor de situatie met jezelf.

Noujah, ik durf echt niet meer met mensen te praten een van manier. Ik kom wel met ideën wat ik allemaal wil vertellen tegen mijn mentor en huisarts, maar het is allemaal afgelopen hoe ik het gewoon niet wil.

Als het niet goed met je gaat, is het goed dat school hiervan op de hoogte is. Niet alleen kan je via school doorverwezen worden naar professionele hulp; ook kan er begrip opgebracht worden voor je situatie.

Ik heb erge keuzestress, stress enzo. Mijn school die weet het allemaal wel, ook vergeet ik wat ze zeiden, ook probeer ik er op te vertrouwen. Maar ze nemen me niet echt vaak serieus.

Zou je een hobby willen opnemen? Een hobby zou je kunnen motiveren om discipline op te brengen en voor jezelf te zorgen. Deze hobby kan er tegelijk voor zorgen dat je wat lichaamsbeweging krijgt. Heb je een idee waar je interesses zoal liggen?

Ik vind dansen wel leuk, of misschien wel iets met muziek. Ik vind alles wel leuk om te doen eigenlijk. Ik ga binnenkort
dankjewel, Anonymous.
Je hebt binnenkort een intakegesprek met een psycholoog. Je hebt hier gemengde gevoelens bij, aangezien je de psycholoog liefst zelf had uitgezocht. Dat kan ik me voorstellen.

Het lijkt me verstandig om naar het intakegesprek te gaan, en aan te voelen of je met deze psycholoog verder wilt. Moest het niet klikken, die klik is belangrijk, kan je voorstellen om zelfstandig op zoek te gaan naar een psycholoog.

Dingen zijn niet naar jouw wens verlopen. Hierdoor voel je je ontmoedigd om je naar iemand open te stellen. Jammer dat de dingen zo gelopen zijn 😐 Ik hoop dat je vroeg of laat bij een hulpverlener terecht komt, waar je je vertrouwd bij voelt.

Je hebt het gevoel dat school je niet serieus neemt. Je hebt reeds aangegeven dat je last hebt van stress. Dat je dat aangaf, was een goede stap. Heb je een docent of begeleider in gedachten waar je je goed bij voelt? Die docent hoeft niet per se een mentor te zijn.

Hoe gaat het thuis?

Dansen is een gezonde hobby 🙂 In deze hobby krijg je meteen ook muziek mee. Begrijp ik het goed dat je binnenkort gaat dansen?

Gr. Kenshin

Reageer