Vraag

puistjes op hals en rug

  • 3 September 2019
  • 3 reacties
  • 131 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi. Ik ben Boyboiii.

Ik ben een jongen van 14 jaar oud.

Ik heb sinds een paar maanden erg last pan puistjes op mijn nek, hals, en rug. Vooral bovenaan mijn rug bij mijn schouders en schouderbladen.

Ik weet natuurlijk ook wel dat de oorzaak waarschijnlijk de puberteit is.

voor mijn gezicht gebruik ik een product dat er voor zorgt dat puistjes wegblijven. Op mijn gezicht werkt het best wel goed. Ik heb bijna nooit een puistje!

Mijn nek, hals, en rug scrub ik om de 3 dagen. En ik gebruik dat product wat ik ook voor mijn gezicht gebruik ook voor mijn nek, hals, en rug. Maar op alle 3 de plekken blijven ze terug komen, en duurt het ook best lang voordat ze weer verdwijnen.

Als mijn puistjes weg zijn voor de zomer. Ga ik simpelweg niet zwemmen. Ik schaam me er erg voor namelijk! En willen jullie alsjeblieft niet aankomen met zinnen zoals; ‘je hoeft je niet te schamen voor acne, hier hoort bij je leeftijd’
daar heb ik namelijk helemaal niks aan😸

HEEFT IEMAND TIPS HOE IK VAN MIJN PUISTJES OP MIJN NEK, HALS, EN RUG AF KAN KOMEN?
Van die yt filmpjes word ik een beetje gek. Want ze vertellen allemaal wat anders haha

graag reageren!

Groetjes, Boyboiii😺

3 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Vaak douchen helpt bij mij, en met veel zeep. En in mijn geval als ik een puistje wegknijp doe ik dat ook onder de douche want dan spoel ik de pus meteen weg en kan die geen nieuwe puistjes meer veroorzaken.

Gr. Iwemw
Iemand nog tips?
Hoi

Hoewel acne inderdaad bij je leeftijd hoort, kan doelgerichte zeep van bij de apotheker hierbij helpen. Loop gerust eens langs, en vraag wat ze je zouden aanraden. Eventueel kan je ook langsgaan bij een dermatoloog.

Is de scrub die je gebruikt vriendelijk voor de huid? Misschien reageert je huid negatief op de scrub, en zou je meer baat hebben bij een zachter middel.

Of de puistjes tegen de zomer verdween zullen zijn, valt moeilijk te voorspellen. Moest je er tegen dan nog last van hebben, zou je eventueel een shirt kunnen dragen dat voor watersporten bedoeld is.

Gr. Kenshin

Reageer