Puistjes onzeker

  • 20 June 2019
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy, ik ben een meisje van 13 jaar, en Ik heb last van veel (kleine) puistjes op mijn voorhoofd. Daardoor lijkt mijn voorhoofd ook groter. Ik word er niet mee gepest ofzo maar sommige mensen zeggen waterhoofd ofzo. Ik probeer me er niks van aan te trekken maar toch word ik onzeker. Ik word er zat van en wil ook niet beginnen aan de pil. Mijn zus heeft die ook gebruikt en het werd alleen maar erger. Mijn vriendinnen zeggen er nooit wat van en het boeit hun eigenlijk ook niet. Maar wat moet ik doen?

Liefsss, E.

2 reacties

Hey,

Het is niet oké dat mensen je waterhoofd noemen omdat je puistjes hebt! Goed dat je je er niks van aantrekt!

Vrijwel iedereen krijgt in de puberteit puistjes. Het is dus niks om je voor te schamen en niks om je zorgen over te maken.

Je zou eens naar een drogisterij kunnen gaan en je daar laten informeren over schoonmaakproducten voor je huid. Deze helpen om minder puistjes te krijgen.

Uiteindelijk gaat deze fase in je leven voorbij en zullen je puistjes verdwijnen. Onthoud dat als je er even doorheen zit.

Gr. Pin
Hoi
Wat lastig dat je puisten hebt en dat mensen je zo noemen.
Ik heb ook puusten en heb ze ook veel gehad, het helpt ook al goed als je 1 of 2 keer per dag je gezicht wast met water, daardoor is je huid wat minder vet en krijg je minder puistjes.
Voor de rest kan je zoals Pin ook al zei iets kopen wat er ook voor zorgt dat je een minder vette huid hebt.
En je hoeft je er echt niet voor te schamen over een aantal jaar is het wss een stuk minder of helemaal weg.
Zorg er in elk geval voor dat je er net aan gaat krabben want dat krijg je littekens.

Ik hoop dat je er wat aan hebt
Liefs Lexy❤

Reageer