Vraag

Puistjes?!!

  • 21 September 2019
  • 3 reacties
  • 96 Bekeken

Badge
Hey! Ik ben 13 en soms heb ik echt super veel puistjes.... Ik heb ook net een beugel gekregen dus voel me super onzeker ;(
Mijn vraag aan jullie is hoe zorg ik voor een mooie huid? Ik doe zelf liever geen make up maar gewoon natural ;)
En nog even een paar vragen:

  1. Voor jongens, meisjes met of zonder makeup mooier?
  2. Iemand tips voor een mooie gladde huid?
  3. Is het gewoon goed als ik zorg dat ik klittenvrij haar heb, een pukkelloos gezicht en een mooie huid? Is dat mooi enz?
Groetjes en hoor graag antwoord!

3 reacties

Hoi

Wat het beste helpt tegen puistjes is 2x per dag je gezicht wassen met water en dan droog deppen. Ik doe het zelf ook en het werkt beter dan allemaal van die cremetjes.
Het is niet zo dat je helemaal geen puistjes hebt asl je dit doet maar dat hoeft ook helemaal niet, het hoort gewoon bij je leeftijd. Er lopen zoveel tieners met puistjes.

Er is geen definitie van mooi, je bent wie je bent en je ziet eruit zoals je eruit ziet en dat is oke, dat is mooi. Dus geen nep gezicht maken met make-up.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Liefs Lexy❤
Badge
Dankje heel lief xx
Hey Juultjuh

Hoewel puistjes vervelend kunnen zijn, is het heel normaal dat je hier last van hebt. Vrijwel elke tiener krijgt hiermee te maken, de een al wat meer dan de ander, waardoor het me zou verbazen dat een jongen daarop zou afknappen. Daarbij kan een beugel gedurende het dragen irritant en pijnlijk zijn, maar wanneer je behandeling voltooid is, houd je er hoogstwaarschijnlijk een mooi gebit aan over.

Zoals Lexyhoop zei, helpt het om je gezicht goed te wassen. Gaan experimenteren met allerhande crèmes en zeepjes zou een averechts effect kunnen hebben, aangezien je huid dan telkens moet wennen aan een nieuw type verzorging. Moest je graag een product gebruiken, kies je best voor een zacht soort zeep of crème, liefst zonder al te veel geur- en kleurstoffen, die je bij de apotheker kan vinden.

Of je al dan niet make-up draagt, is een keuze die bij jou ligt. Je zou eventueel bij momenten make-up kunnen dragen, bijvoorbeeld op evenementen, maar dagelijks een laag op je gezicht leggen lijkt me, zeker als je een zuivere huid probeert te verkrijgen, geen aanrader. Van jongens hoor ik daarbij vaak dat ze een gezonde naturel-look het mooist vinden.

Groetjes
Kenshin

Reageer