Skip to main content
Vraag

Puberteit. 🤔

• January 27, 2026
  • 7 reacties
  • 201 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Hey. Ik begon toen ik 11 was met de puberteit, ik groeide in de lengte want ik zat al sinds m'n geboorte onder het gemiddelde. Ik kreeg ook schaamhaar. Nu ineens een hele tijd later heb ik het gevoel dat ik weer een groeispurt ga krijgen (of heb) want ik ben al een tijdje chagrijnig, en ben ineens dikker geworden. Pyjama broek zat zo strak om mijn middel ineens. Nogal raar 🥲 Dus ik denk dat er dan twee keer een groeispurt is? Is dat normaal? Hoe zit het met jullie? Vertel gerust ☺️

Liefs Yusa 😘

7 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 27, 2026

Hoi ​@Yusa,

Een groeispurt in de puberteit is normaal. Sommige mensen hebben een korte maar grote groei en sommige hebben het in een langere periode. Iedereen is anders qua lengte en lichaam.

Groetjes,

ghast

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • January 27, 2026

@ghast dankjewel. 

@KT kunnen de tags worden aangepast? "Schaamhaar" vind ik nou niet echt bij het onderwerp passen en heb ik zelf niet neergezet 🤔

Liefs Yusa 😘

• January 27, 2026

heeejjj ​@Yusa, ik heb een tijd echt een groeispurt van een halfjaar gehad, groeipijn, chagrijnig, dat soort dingen. Het was 2 jaar over en nu heb ik er ook weer last van. Is heel normaal hoor, successss

:) groetjess

• January 27, 2026

hey ik ben zelf al sinds mn 12 rond de 180cm en heb ook al vroeg (zoals je al zegt) bredere heupen gekregen enz, dat is heel normaal en je word (dacht ik) na een paar jaar ook weer een beetje 'dunner'. en je groeispurt duurt voor sommige langer, dus misschien zit je nu pas op je hoogtepunt van je groeispurt. Heel normaal dus denk ik! Je kan altijd online kijken (wel n betrouwbare site) naar meer informatie, succes!

NightShadow

Hey, kan zeker kloppen. Ik heb niet echt groeispurten gehad en ben ook redelijk klein (168cm), maar ik ben nu 16 en heb vanaf mijn 14 3 centimeter gegroeid terwijl het erop leek dat ik niet meer zou groeien. Terwijl mijn broertje heel lang is en steeds weer in een groeispurt gaat. het verschilt echt per persoon. 

Merel12345
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • February 1, 2026

Hey ik was vroeg in pubertijd mijn borsten begon al toen 9 was met groeien ik al in laatst jaar  van basisschool een cup B  de meest meisjes  in de klas die waren nog plat en  toen om kleiden met de gym zaten jongen wel kijken naar mij en  somge die wilde  er gewoon in knijpen  en mijn ongesteld begon ook best wel vroeg dat zeker geen pretje  

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • February 1, 2026

Hoi hoi, zelf kan ik er niet veel meer van herinneren. Ik was 10 toen het begon haha. Ik kan niet herinneren of ik toen al schaamhaar had of het toen pas kreeg ;). Ik ging wel groeien en volgensmij werd ik wel chagrijnig. Het enige andere wat ik er nog van weet is dat mijn penis ging groeien en sperma kreeg haha

Groetjes Lupus