Vraag

Probleem met ogen@

  • 12 January 2020
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Is het normaal dat ik soms het bord superscherp kan lezen, maar het soms ook helemaal niet kan lezen?

Ter info: ik ben toen ik 3 was geopereerd aan mijn ogen omdat ik te scheel keek en sinds mijn 6e draag ik een bril. De laatste 2 jaren verslechtert de sterkte van mijn bril wel heel snel, ik ben in 8 maand van -1 en -2 (waar ik vele jaren over heb gedaan om aan die sterkte te komen) naar -2 en -3 gegaan en 5 maanden later kan ik dus soms alweer het bord niet lezen. Ik zit in klas trouwens altijd vooraan, dus daar kan het ook niet aan liggen dat ik het bord niet kan lezen.

Groetjes,

Olijf


1 reactie

Ik draag vanaf mn 4e een bril ( toen -0,25) mijn ogen zijn alleen maar slechter geworden dus heb ik op mijn 11e nachtlenzen genomen. Het is normaal dat je ogen steeds slechter worden totdat je volgroeid bent, dus je brillenglazen zouden regelmatig mieten worden aangepast. Wat ik zou doen, omdat je ogen zo snel achteruit gaan is naar een opticien gaan met je ouders en je ogen goed laten opmeten. Ik heb zelf nachtlenzen enĀ  die zorgen ervoor dat je ogen niet nog slechter worden ( ik heb nu -4) Die lenzen zijn heel fijn want je hoeft ze overdah niet in omdat ze snachts je ogen omvormen zodat je netvlies op het brandpunt valt. Die lenzen zijn dus erg handig voor jongeren alleen zijn ze nog in de testfase en nog vrij duur ook moeten ze elk jaar vernieuwd worden. Ga naar de opticien ( of nog beter naar een oogarts want die probeert je niet alles aan te smeren) en laat alles goed opmeten en vraag na over nachtlenzen. Bespreek dan met je ouders de opties die je hebt. Veel succes!

Reageer