Vraag

pro ana

  • 21 July 2019
  • 3 reacties
  • 131 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy allemaal,
ik was al tijdje erg onzeker van mezelf en vond mezelf aan de dikke kant, toen een jongen uit mn klas t een keer tegen iemand zei over mij wist ik het zeker “ik moet afvallen”
ik heb mezelf gemeten en gewogen en wtf ik was fucking zwaar
ik was 1 meter 65 en woog 58 kilo ongeveer, nu ben ik sinds tijdje aan t afvallen ik weeg nu ongeveer 53. Mijn doel is 45. Nu zit ik op een aantal pro ana sites en hoewel iedereen zegt dat t slecht is helpt t mij wel... de mensen die daarop zitten snappen me enz. Maar nu is mn moeder dus enorm aan t opletten wat ik eet, en of ik eet. Ik eet nu in haar buurt wel maar steek daarna zodra ik de kans heb mn vinger in mn keel... t gaat tot nu toe goed, en ik denk ook dat t wel egt meevalt maar. Ik doe nu na elke keer dat ik denk dat ik te veel gegeten heb mn vinger in mn keel en t is een soort “verslaving” als ik dr goed overna denk. Maar ik zie t kwaad er niet van in. Ik ben bang dat t uit de hand ga lopen maar ik kan en wil t niemand vertellen die ik ken... ik ben bang dat als t zo door gaat ik het niet meer aan kan...

3 reacties

Gelukkig dat het nog goed gaat, maar je moet wel stoppen met afvallen zoals iedereen zegt. Pro ana coaches zijn niet goed en willen niet dat je gezond leeft, maar willen je misbruiken op de een of andere manier. Hier is een video van NOS op 3 over Pro Ana: https://www.youtube.com/watch?v=3UYfQARN2f8

Je moet bovendien niet afvallen. Je BMI is perfect. Je kunt je BMI via deze website berekenen.

Je valt ook met verkeerde middelen af. Je hebt geen hulp, eet te weinig en steek je vinger in je keel om af te vallen. Dat is onnatuurlijk. Stop daar onmiddellijk mee. Die opmerking van die jongen moet je daarom negeren. Als je onzeker bent, check je je BMI.

Het is lastig om met Pro Ana te stoppen als je ermee begonnen bent, maar er zijn andere manieren om anders te leven. Pro Ana is namelijk niet gezond en je kunt wel een ander doel hebben, namelijk die van het gezonder proberen te leven. Loop bijvoorbeeld meer. Fiets af en toe. Ga vaker naar buiten. Zo val je ook af, maar eet wel genoeg. Je lichaam wordt zo beter.

Gaat het lukken om ermee te stoppen?

Groetjes,

Een Persoon Zonder Naam
Gelukkig dat het nog goed gaat, maar je moet wel stoppen met afvallen zoals iedereen zegt. Pro ana coaches zijn niet goed en willen niet dat je gezond leeft, maar willen je misbruiken op de een of andere manier. Hier is een video van NOS op 3 over Pro Ana: https://www.youtube.com/watch?v=3UYfQARN2f8

Je moet bovendien niet afvallen. Je BMI is perfect. Je kunt je BMI via deze website berekenen.

Je valt ook met verkeerde middelen af. Je hebt geen hulp, eet te weinig en steek je vinger in je keel om af te vallen. Dat is onnatuurlijk. Stop daar onmiddellijk mee. Die opmerking van die jongen moet je daarom negeren. Als je onzeker bent, check je je BMI.

Het is lastig om met Pro Ana te stoppen als je ermee begonnen bent, maar er zijn andere manieren om anders te leven. Pro Ana is namelijk niet gezond en je kunt wel een ander doel hebben, namelijk die van het gezonder proberen te leven. Loop bijvoorbeeld meer. Fiets af en toe. Ga vaker naar buiten. Zo val je ook af, maar eet wel genoeg. Je lichaam wordt zo beter.

Gaat het lukken om ermee te stoppen?

Groetjes,

Een Persoon Zonder Naam

heyy ik snap je punt..
maar ik leef al aardig gezond...
ontbijt—> paar aardbeien
lunch—> op school niks, weekend yoghurt ofz
avond—> wat mn ma maakt min de aardappelen en ligt eraan welk vlees

maar t stoppen lukt gewoon niet dat vinger in je keel steken is gewoon zo “makkelijk” en daardoor ook aantrekkelijk en y helpt ook nog eens ...

ik voel me echt een aansteller man
Nee, joh! Je bent geen aanstelster. Meerdere meiden hebben dit probleem. Er was ook een ander topic van iemand anders die bezig ging met pro ana. Zij vertelde ongeveer hetzelfde als jij en voelde zich ook een aanstelster.

Je leeft gezond genoeg, maar je moet gewoon niet je vinger in je keel steken. Dat is lastig, maar vraag om hulp bij je ouders en zeg dat je er niet meer vanaf komt. Een paar aardbeien als ontbijt is weinig, maar ik eet eigenlijk ook erg weinig. In de avond eet ik dan weer heel veel. Dat ben ik gewend en mijn lichaam is daarvoor gebouwd. In de middag eet ik soms ook nog warm.

Op school moet je tussendoor wel wat eten, omdat je op school loopt en energie verbruikt. Aan de andere kant zijn die koekjes voor tussendoor ook ongezond. Neem anders een banaan mee naar school, of ander fruit zoals aardbeien?

In de ochtend moet je echt wel proberen om een broodje te eten.

Ik weet dat je waarschijnlijk niet meer gaat eten: dat het zonder hulp echt niet lukt. Vertel het dus aan je moeder of huisarts. Als je dat niet durft, kunnen wij op dit forum wel normen voor je stellen, maar wij kunnen niet controleren of je eraan houdt. Ik kan je proberen te overtuigen dat het voor jouw gezondheid is, maar ik ben ook geen gezondheidsexpert.

Groetjes,

Een Persoon Zonder Naam

Reageer