Misschien een beetje en rara onderwerp?
Maar goed ik rijd paard en bij temperaturen van 13 tot 19 ongeveer gaat mijn neus prikken tijden ik dit doe... (als ik niet paardrijd is er niks aan de hand) met hogen temperatuuren is er ook niks. Bij lagere temperatuuren ook niet tijdens het rijden maar als ik uit de kou in ene warm gebouw of outo ga doet mijn neus het zelfde.
Hij voelt dan dik van Binnen prikend en pijnlijk. Ook lijkt ademen iets moeilijker (niet veel)
Ik vind dit geen groot genoeg probleem. Om mee nara de huisarts te geen persoonlijk. Ik heb online al. Heel wat opgezocht maar kom eigelijk niet echt tot een reden.
Mijn vraag is heeft iemand dit ook wel eens en. Wat kan ik er aan doen. Bv mijn moeder zij vazaline in je neus smeeren maar dat lijkt mij nou ook niet echt geweldig. Ik ga dat anders wel proberen een keer maar ik hoor graag andere opties als dat niet werkt?
Bedankt alvast
Bladzijde 1 / 1
Hey!
Nee sorry ik probeer na te denken maar dit is de eerste keer dat ik niks weet.
En als jezelf ook niks kan vinden smeer dan vooral niks in je neus!
Maar ik denk er vrij weinig nog aan veranderd kan worden.
Want volgens mij is het aangeboren.
Gr. Sayittomy
Nee sorry ik probeer na te denken maar dit is de eerste keer dat ik niks weet.
En als jezelf ook niks kan vinden smeer dan vooral niks in je neus!
Maar ik denk er vrij weinig nog aan veranderd kan worden.
Want volgens mij is het aangeboren.
Gr. Sayittomy
Hoi,
Misschien is het niet zo hoor, maar je zou natuurlijk allergisch kunnen zijn. Voor paardenhaar, voor dierenhaar, etc.
Ik zou in ieder geval ook niks in je neus smeren. Zo meteen geeft het alleen meer irritatie!
Ik denk wel dat het ernstig genoeg is om mee naar de huisarts te gaan. Jij hebt er last van, dus dan is het een goede reden. Misschien is er niks aan de hand, maar dan weet je dat ten minste ook weer!
Gr. Pin
Misschien is het niet zo hoor, maar je zou natuurlijk allergisch kunnen zijn. Voor paardenhaar, voor dierenhaar, etc.
Ik zou in ieder geval ook niks in je neus smeren. Zo meteen geeft het alleen meer irritatie!
Ik denk wel dat het ernstig genoeg is om mee naar de huisarts te gaan. Jij hebt er last van, dus dan is het een goede reden. Misschien is er niks aan de hand, maar dan weet je dat ten minste ook weer!
Gr. Pin
Hey Mijnigezien
Zoals @Pin zei, zou dit een allergie kunnen zijn. Misschien ben je bij bepaalde temperaturen gevoeliger voor haar of stof.
Wie weet kent de huisarts een middeltje dat ervoor zorgt dat je hier minder of geen last van hebt. Het kan de moeite waard zijn om toch eens een afspraak te maken.
Goed nieuws: er bestaat een paardenras met een type vacht waar je geen allergische reactie op kan krijgen, namelijk de Curly Horses.
Groetjes
Kenshin
Zoals @Pin zei, zou dit een allergie kunnen zijn. Misschien ben je bij bepaalde temperaturen gevoeliger voor haar of stof.
Wie weet kent de huisarts een middeltje dat ervoor zorgt dat je hier minder of geen last van hebt. Het kan de moeite waard zijn om toch eens een afspraak te maken.
Goed nieuws: er bestaat een paardenras met een type vacht waar je geen allergische reactie op kan krijgen, namelijk de Curly Horses.
Groetjes
Kenshin
Ik heb een heele gevoelige huid en en ik denk dat dat er ook wel mee te maaken kan hebben. Ik denk niet dat ik alerchies ben ik moet niet vaak niesen ik kan gewoon ademen en het is aleen bij een bepaalde temperatuur dus niet eens altijd. Mijn moeder gaat speciale neus zalf koopen die heel verachtend is en speciaal voor gevoelige neus. Dus dat ga ik proberen ik ben vandaag gana rijden met een hogere temperatuur dan waneer mijn neus pijn doet en ik had dus ook geen last het is puur bij kouder weer maar ook weer niet bij 5 graden dus this ene beetje gek?
Bedankt iedergeval alemaal
Bedankt iedergeval alemaal
Ow BTW ik hat dit een paar jaar geleeden niet (ik heb het dus ook als je de verwarming aan doet als je net van buiten uit de kou komt. Ik he dit denk ik nu 2 tot 3 jaar dat ik het echt weet
Je moeder gaat een speciale zalf halen. Haalt ze die bij de apotheker? Die kan jullie vast verder helpen.
Hey
Misschien dat je bij koudere temperaturen iets van ' sjaal om je neus kan doen?
Totdat je erachter bent gekomen wat het is.
Ik heb alleen nog geen idee hoe je je neus maar een klein beetje kunt afkoelen bij warmere temperaturen. Zeker niet op je paard
Misschien dat je bij koudere temperaturen iets van ' sjaal om je neus kan doen?
Totdat je erachter bent gekomen wat het is.
Ik heb alleen nog geen idee hoe je je neus maar een klein beetje kunt afkoelen bij warmere temperaturen. Zeker niet op je paard
Bij warmen temparaatuuren heb ik nergens last van. Maar dus idd wel als de verwarming hoog is bij kouder weer (mijn neus raakt er na ongeveer een uur aangewend en dan heb ik nergens last van)
Die zalf is van een speciale natuur winkel die aleen natuurlijke producten verkoopen. Mijn moeder opa en oma hebben dit alemaal eerder gebruikt bij een neus ontsteking achtig iets en ze zijden dat het erg verzacht en soort van ontlast van pijn enzo. Het is speciaal voor de neus dus een keer proberen kan echt geen kwaad en ik ga 't eerst een keer proberen op mijn huid van mijn hand en rond mijn neus een beetje om te kijken hoe ik er op reageer dan in mijn neus als dat goed gaat dan ga ik het echt een keer testen.
Een sjaal kan aleen niet tijdens het rijden omdat je geen loszittende kleeding mag dragen en dat is gevaarlijk al je valt.
Dankjulie wel alemaal
Die zalf is van een speciale natuur winkel die aleen natuurlijke producten verkoopen. Mijn moeder opa en oma hebben dit alemaal eerder gebruikt bij een neus ontsteking achtig iets en ze zijden dat het erg verzacht en soort van ontlast van pijn enzo. Het is speciaal voor de neus dus een keer proberen kan echt geen kwaad en ik ga 't eerst een keer proberen op mijn huid van mijn hand en rond mijn neus een beetje om te kijken hoe ik er op reageer dan in mijn neus als dat goed gaat dan ga ik het echt een keer testen.
Een sjaal kan aleen niet tijdens het rijden omdat je geen loszittende kleeding mag dragen en dat is gevaarlijk al je valt.
Dankjulie wel alemaal
Hoi,
Je gaat het in ieder geval niet zomaar opsmeren. Je test wel goed of je het kan hebben en of het niet erger wordt, etc.
Je zou ook nog de zalf kunnen uitproberen wanneer je dus bv de verwarming aanzet. Want stel het is heel vervelend, dan zit je wel op een paard en kan je niet zomaar wat aan je neus doen lijkt me...
Dus denk daar nog even goed over na.
Ik hoop in ieder geval dat het helpt en anders zou ik gewoon nog steeds langs je huisarts gaan.
Gr. Pin
Je gaat het in ieder geval niet zomaar opsmeren. Je test wel goed of je het kan hebben en of het niet erger wordt, etc.
Je zou ook nog de zalf kunnen uitproberen wanneer je dus bv de verwarming aanzet. Want stel het is heel vervelend, dan zit je wel op een paard en kan je niet zomaar wat aan je neus doen lijkt me...
Dus denk daar nog even goed over na.
Ik hoop in ieder geval dat het helpt en anders zou ik gewoon nog steeds langs je huisarts gaan.
Gr. Pin
Een sjaal kan aleen niet tijdens het rijden omdat je geen loszittende kleeding mag dragen en dat is gevaarlijk al je valt.Je hebt van die kleine sjaaltjes die strak rond je gezicht zitten. Je kan ze vinden onder de naam 'sportsjaal'.
Goed dat je voorzichtig bent met het zalfje.
Je mag ook geen ketting dragen tijdens het rijden (aleen als ze helemaal. Onder je kleeding zitten) dus een sjaal lijkt mij niet echt verstandig.
Ja ik ga het zeker eerst ene keer uit testen zonder te rijden. Omdat ik ook een mega gevoelige huid heb lijkt mij dat wel verstandig??
Badankt voor het meedenken alemaal
Ja ik ga het zeker eerst ene keer uit testen zonder te rijden. Omdat ik ook een mega gevoelige huid heb lijkt mij dat wel verstandig??
Badankt voor het meedenken alemaal
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.