Skip to main content

Ik zag op het Jeugdjournaal dat veel kinderen niet kunnen of durven te poepen op school. Ik heb er zelf niet zoveel problemen mee omdat ja... iedereen gaat toch wel eens poepen? Het is niet ineens dat mijn poep niet stinkt maar naar bloemetjes ruikt. Hoe zit dat met jullie poepen jullie wel of niet op school en waarom wel/niet?

Gewoon nieuwsgierig 

Liefs Linne 😘 

Ja dat heb ik ook gehoord, gelukkig kan ik letterlijk overal poepen.

ik durf niet eens naar de wc op school. dat klinkt misschien erg overdreven maar als je op de wc zit en er komt een hele groep meiden binnen waarvan 1 zegt: “kijk even of er iemand op de wc zit” dan snap je dat ik het durf. en als je rustig op de wc zit en opeens iemand een harde trap tegen je deur geeft. dus ik ga gewoon niet naar de wc op school.

Ik kan dit dan weer niet. 

Ik ben bang dat mensen mij horen of ruiken enja door die spanning kan ik niet poepen.. 

Ik snap echt niet dat mensen dat wel kunnen, in bedoel hoe dan?? 

Liefs 

Anoniem789 

Heyy,

Had ik idd ook gelezen.. Vind het zelf ook erg onprettig om op school een grote boodschap te doen je bent bijna nooit alleen in een school wc en er zijn altijd meerdere hokjes en dat vind ik erg ongemakkelijk en dan wil het bij mij sowieso ook niet. Ik ga binnenkort naar een nieuwe school, maar op mijn oude school waren de hokjes ook niet helemaal gesloten en die waren half open en dicht aan elkaar wat ik niet chill vond.

Het is de normaalste zaak van de wereld natuurlijk, maar ja ik doe het toch liever thuis en als ik moet hou ik het toch wel op tot de schooldag voorbij is..😬

Groetjess, ItsJustMe :)

Ik heb er op zich geen probleem mee, zolang het maar niet van die half-open hokjes zijn. De wc’s op m’n vorige school waren ook altijd erg ranzig dus dat was ook niet heel uitnodigend om ff lekker te gaan zitten. 🤢 Het scheelt ook wel dat ik bijna nooit hoef op school.

ik poep eig nooit op school omdat ik het onprettig vind. open hokjes enz.  hoewel ik nooit echt problemen heb met urionrs ofzo. (er moeten wel schermpjes tussen staan) 

@Linne01 opzich heb ik geen moeite met poepen op school maar eigenlijk meer moeite met de geluiden die daarbij vrijkomen ( als niemand mijn scheten maar hoort)

Ik doe het nooit. Want je wilt gewoon snel klaar zijn. En zoiezo is het gewoon goor om te gaan zitten vind ik dan

Groetjes mij @Anoniemxv 

Ik begrijp helemaal niet waarom wc hokjes op school en zwembadhokjes boven en onderaan OPEN zijn en met dunne houten  muurtjes ertussen. Waarom maken ze die dingen niet gewoon zoals de wc bij iedereen thuis? Met stenen muren en een gewone deur en géén openingen boven en onder. 

Het is namelijk om die reden dat ik ook soms denk he ik ga straks thuis wel. 

Ik ben wel eens op een luchthaven geweest waar die opening onderaan wel een halve meter was je kon de voeten van de persoon naast je zien met de broek op de schoenen njiiiiiih - nee dankuwel 

En het is nie alleen poepen want als meisje moet je ook op de wc om te plassen bij gebrek aan een nog niet uitgevonden meidenurinoir! 

Ik begrijp helemaal niet waarom wc hokjes op school en zwembadhokjes boven en onderaan OPEN zijn en met dunne houten  muurtjes ertussen. Waarom maken ze die dingen niet gewoon zoals de wc bij iedereen thuis? Met stenen muren en een gewone deur en géén openingen boven en onder. 

@AnAnIEm . Er zit ruimte onder voor als je vast zit. Of en zodat de deur niet scheurt

Groetjes van @Anoniemxv 

nee dankje ookal  heb ik obstipatie  and moet ik dan eindelijk mij zou  je nooit "zien" poepen op school de spanning en stress is teveel  ik kan dat gwn niet.

Reageer