Plassen in zwembad


  • Anonymous
  • 0 reacties
1 jongen of meisje?
2 leeftijd?
3 plassen jullie in het zwembad?
Ik hoor dat veel mensen het doen er is toch niks vies aan er is zoveel water

15 reacties

Ik ben een jongen en plas nooit in een zwembad. Sinds dat ik gehoord heb dat sommige zwembaden een soortement stofje in het water hebben wat je plas paars maakt (waardoor je dus een paars spoor om jezelf heen hebt), durf ik het niet meer. En weetje, het bevalt me eigenlijk wel. Ik voel me schoner en daarnaast is het ook voor je omgeving ook schoner. Dus waarom zou je het überhaupt doen?
Dat van die kleurstof is gewoon een broodje aap verhaal:

http://www.quest.nl/artikel/10-dingen-die-je-nog-niet-wist-over-plassen-in-het-zwembad

Het verhaal gaat dat sommige zwembaden een ‘urine-indicator’ (ook: ‘plasverklikker’) hebben die geloosde urine direct een zichtbare kleur geeft. Onderwaterplassers zouden zo voor iedereen te kijk worden gezet. Zo’n apparaatje bestaat echter helemaal niet: het is een hardnekkig broodje-aapverhaal dat vermoedelijk al de ronde doet sinds 1937. Het is slechts bedoeld om zwembadplassers af te schrikken.

en ook in dit (weliswaar een oud) artikel in het universiteitsblad van de TU Delft:
http://delta.tudelft.nl/artikel/plasverklikker/8947

en in heb wel eens geplast in het zwembad toen ik jonger was, tegenwoordig doe ik het niet meer, omdat ik het ook niet echt lekker vind als anderen in ons zwembad plassen. In de zee vind ik het een ander verhaal. Ben een jongen van 14.

en wat doe jij @ L1290?
Ik ben een meisje van zestien jaar oud, en ik heb heus wel eens stiekem in water geplast. Niet in zwembaden, want zo vaak ga ik er niet heen, en het is ook niet zo dat als ik nodig moet, ik besluit in het water te gaan plassen.
Er zijn immers toiletten in een zwembad, en anders vind ik het toch ontzettend onhygiënisch om te zwemmen in andermans plas.
Gelukkig zit er chloor in het water dat het schoonhoudt en wordt het continu ververst. Gebruik of adem geen chloor in vloeibare of gasvorm als je schoon wilt worden, het is ZEER gevaarlijk.
Ik zal het zelf ook even invullen
1 jongen
2 15
3 soms
Die kleurstof is echt nep
1 meisje
2 15
3 ik vind het op de wc's altijd zo vies

Jongen

13 

Ja

Reputatie 2
Badge +3

1 jongen of meisje?  Jongen
2 leeftijd?  15
3 plassen jullie in het zwembad?  Ja natuurlijk, vaak in de glijbaan dan sta je niet stil met een gele walm om je heen
Ik hoor dat veel mensen het doen er is toch niks vies aan er is zoveel water

 

Reputatie 3
Badge +3

 

1 jongen of meisje? Meisje 
2 leeftijd? 16 
3 plassen jullie in het zwembad? Ja en op de wc plas ik altijd door men bikini heen

1 jongen of meisje? Jongen
2 leeftijd? 16
3 plassen jullie in het zwembad? Ja
Ik plas overal eigenlijk in het zwembad, van kleedhokjes tot glijbaan

 

Reputatie 2
Badge +2

1 jongen of meisje? Meisje
2 leeftijd? 14
3 plassen jullie in het zwembad? Heel af en toe.
Ik hoor dat veel mensen het doen er is toch niks vies aan er is zoveel water

 

Weetje: wist je dat wanneer een zwembad heel erg naar chloor ruikt dat dit waarschijnlijk zo is doordat er veel mensen in plassen. De sterke chloorlucht komt namelijk vrij wanneer de chloor (vaak natriumhypochloriet) zich verbind met vuildeeltjes of stoffen in de urine.

1 jongen of meisje? jongen
2 leeftijd? 17
3 plassen jullie in het zwembad? Ja als je moet dan moet je en het maakt mij niet uit waar. kleedhokje zwembad of glijbaan

Reputatie 2
Badge +1

Ik vind het zo vies ik heb het nooit gedaan en ga het ook nooit doen daar zijn wc s voor toch

1 jongen of meisje? Meisje
2 leeftijd? 13
3 plassen jullie in het zwembad? Ja

Reageer