pijn voor ongesteldheid

  • 18 August 2019
  • 4 reacties
  • 92 Bekeken

Badge +1
hallo allemaal,

ik ben 12 en ben sinds mn 11e ongesteld, en als ik het bereken dan ben ik volgensmij 8 tot 9 keer ongesteld geweest. Ik heb nu dus iets waar ik mee zit, iedere keer, een week voordat ik ongesteld word ( of 2 weken ) krijg ik dezelfde steek aan de linkerkant van mijn onderbuik. een beetje naast mijn vagina,maar dan iets meer omhoog. Ik krijg dan een steek en dan kan ik moeilijk lopen of bewegen en als ik beweeg krijg ik een kramp. een soort van menstruatiepijn. dat duurt dan een dag ofzo. Naar het toilet gaan doet dan ook pijn en er komt echt een héééél klein beetje bloed vrij. het gebeurd iedere maand een dag maar en dan een week of twee voordat ik ongesteld ben. Ik heb het opgezocht en er stond dat het ovulatiepijn was. Ik weet t alleen niet zeker. mijn vraag is, is het wel ovulatiepijn zoja wat kan ik eraan doen want het is storend, vraag 2, heeft iemand van jullie hier ervaring mee en heeft hetzelfde meegemaakt of maakt hetzelfde mee?

groetjes

4 reacties

Hey,

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar sense.info is volgens mij een handige website over seksuele onderwerpen.

Groetjes,

Geen_Naam
Misschien kan je een paracetamol nemen dat helpt bij mij altijd
Hoi

Aangezien de pijn zich zo'n twee weken voor je menstruatie voordoet, zou het inderdaad ovulatiepijn kunnen zijn. Zoals Aardbeihamshake zei, kan een pijnstiller je ongemak verlichten. Het is ook een optie om de pil te slikken, aangezien die voorkomt dat je ovuleert.

Groetjes
Kenshin
Je kunt ook naar je huisarts gaan om het zeker te weten. Het deed mij een klein beetje denken aan pms, heb je over het algemeen bijvoorbeeld meer klachten zoals hoofdpijn of buikijnzo'n 1-2 weken voordat je ongesteld wordt? Je kunt misschien alle symptomen opzoeken op het internet.
Je kunt, wat ik sowieso aanraad, een app downloaden waarmee je elke dag je kunt bijhouden hoe je je voelt, of je bepaalde symptomen hebt, en hoe je cyclus is. Maar omdat het net is begonnen is het waarschijnlijk nog niet erg regelmatig. Het is wel handig voor als je een keer naar je dokter gaat, dan kun je precies laten zien waar je last van had.
Als de pijn te erg is kun je ook een paracetamol nemen. Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan of bellen.

Reageer