pijn in mijn benen

  • 11 September 2019
  • 1 reactie
  • 85 Bekeken

Badge
Hii allemaal, ik ben 13 jaar en nog niet ongesteld. Ik heb de laatste dagen pijn in mijn benen als ik begin te sporten. (warming up bij voetbal, tennis en zelfs bij gym heb ik pijn) Mijn vader zegt dat het misschien groeipijn is alleen toen ik op internet begon te zoeken zeiden dokter sites dat groeipijn voorkomt tussen de 2-11 jaar. Nou heb ik zelf nooit eerder spierpijn gehad dus kan ik nii beordelen of t wel of niet zo is. Ook is spierpijn volgens die site "zwellingen, korts enz" alleen zeggen ze vooral dat je dr in de nacht last van heb ik heb dr vooral voor en na t sporten last van. Ik hoop dat iemand miss iets kan helpen! joejoejoe 🙂

1 reactie

Hoi

Als je de oorzaak van de pijnen niet goed kan thuisbrengen, lijkt het me verstandig om op consultatie te gaan bij de huisarts. Deze zou na kunnen gaan waar jouw klachten vandaan komen, en helpt je er mogelijk zelfs vanaf.

Besteed je voldoende tijd aan opwarming? Groeipijnen zouden op jouw leeftijd best kunnen voorkomen, maar pijn bij het sporten door onvoldoende opwarming kan ook. Misschien hebben jouw spieren wat meer tijd nodig om warm te worden, en helpt het om wat eerder dan de rest van de groep te beginnen stretchen? Ook bij het einde van het sporten is het belangrijk om rustig uit te lopen, zodat het bewegen niet abrupt stopt.

Groetjes
Kenshin

Reageer